Miercuri, 3 mai, Școala ADC și-a premiat studenții la Apollo111 într-un Banchet de Absolvire ca la carte. Au fost prezenți studenții Promoției 2023, profesorii, tutorii și jurații de la examenul de portofolii, dar și membri ai ADC România și publicitari din toate agențiile.
Școala ADC, organizată de Art Directors Club România, asociația directorilor de creație și strategilor, a fost obiectul unei ample transformări de la ediția anterioară, încheiată în primăvara lui 2020, imediat după declanșarea pandemiei. Noua formulă de Școală a inclus o structură nouă de curs, bazată pe două module, 14 săptămâni de cursuri, 26 de profesori - un număr record în istoria Școlii ADC, patru tutori și un juriu final de seniori din publicitate și marketing, care a evaluat portofoliile studenților în cadrul unui examen oral.
“Ca să ne meargă bine, ne trebuie oameni de creație și strategie instruiți de cei mai buni oameni din industrie. Și nu știu cine ar fi responsabil de o formare făcută ca la carte, mai mult decât ADC. În promoția 2023 avem 19 absolvenți, care au trecut prin acest pilot al noii Școli ADC, din care nu au învățat doar ei, ci și noi, cei din echipa de design și implementare a proiectului Școlii. Ne vedem și la anul, cu mai mulți studenți, pe care să-i sărbătorim cu la fel de multă bucurie ca aseară!” Laura Nedelschi (freelance Creative Director & vicepreședinte ADC)
“În 2022, când alături de o serie de oameni inimoși din Clubul ADC am pus bazele Școlii, într-un nou format mai complex, dar mai plin de substanță, am întrezărit cu toții oportunitatea de strânge laolaltă cât mai multe energii din marcom, în mai multe zone distincte: didactică, de tutorat și cea a juraților. Totul având în spate un singur scop: implicarea în acest proiect de suflet al publicității românești a cât mai mulți oameni și atragerea de noi talente în industrie. Iată că această strategie a funcționat, iar acum impactul deciziilor, efortului și implicării a zeci de oameni, își spune pe deplin cuvântul: Școala ADC naște o nouă generație de absolvenți talentați ce își vor lăsa amprenta, în curând, asupra publicității.” Liviu Țurcanu (Mercury 360)
Studenții au avut posibilitatea de a se clasa în TOP3 și a câștiga una dintre cele trei burse integrale: Bursa Ionuț Popescu, oferită de către ADC în fiecare an, în amintirea colegului nostru decedat la Colectiv, și cele două burse oferite de Pepsi România.
“Pentru mine, Școala ADC a fost un prilej bun de a retrăi emoțiile de la începutul carierei - chiar dacă startul meu a fost diferit, dorința comună de a atrage atenția printr-un insight bun și idei inedite a fost acolo. Pepsi este un brand care se lasă inspirat de cultură, de oameni, iar susținerea acestui program ne-a oferit ocazia să “walk the talk”, să inspiram și să susținem noua generație de creativi. Bravo tuturor absolventilor și mult succes pe mai departe! Ne vedem in industrie!”
Câștigătorii ediției sunt:
Șeful de promoție al ediției 2023 și câștigătorul Bursei Ionuț Popescu:
Ionuț Cristian Cioroiu
Locul 2 și câștigătoarea Bursei oferite de Pepsi:
Elena Niță
Locul 3 și câștigătoarea Bursei oferite de Pepsi:
Medeea Savu
În continuare, studenții clasați în TOP10 sunt:
Markus Păsculescu // Andrei Stănișteanu // Cora Bundur // Cristian Jumară // Cătălina Dobre // Robert Țopârlea // Vanesa Panait
Lista completă a absolvenților ediției 2023:
Lizuca Bîgu // Marina Emilia Burcuș // Alexandra Cincea // Valentina Cornescu // Călin Drob // Miruna Herețoiu // Elena Pomană // Vlad Popescu // Beatrice Oșanu // Markus Păsculescu // Andrei Stănișteanu // Cora Bundur // Cristian Jumară // Cătălina Dobre // Robert Țopârlea // Vanesa Panait // Medeea Savu // Elena Niță // Ionuț Cristian Cioroiu
Federația Română de Fotbal a oferit un premiu special celei mai bune rezolvări a briefului FRF de anul acesta, pentru Ionuț Cristian Cioroiu.
---
Anul acesta, Școala ADC a beneficiat de prezența celui mai vast corp profesoral din istoria Școlii:
Ștefan Chirițescu // Răzvan Căpănescu // Mircea Tomescu // Bogdan Costin // Adrian Rusu // Andrei Tripșa // Raluca Eftimie // Laura Nedelschi // Radu Pilat // Dragoș Andronache // Simona Suman // Costin Radu // Simina Leoțescu // Ștefan Vasilachi // Laura Belc // Liviu Țurcanu // Ruxandra Matache // Mihaela Neațu // Maria Teodorof // Alex Tocilescu // Artemisa Pascu // Andrei Grosu // Johan Engelbrecht // Bianca Dumitrașcu // Andrei Turenici // Alex Neculae.
Tutorii celor 19 absolvenți au fost: Șerban Alexandrescu (Headvertising) // Dan Stănescu (Glitch) // Dani Macarie (Ogilvy&Mather) // Mihai Calotă (DDB România).
----
Cursurile Școlii au avut loc începând cu luna noiembrie 2022, la sala Mezanin de la Palatul Universul și au culminat cu o sesiune de examen în care absolvenții și-au prezentat live, în fața juriului, cele mai bune lucrări din portofolii. Juriul a fost format din: Alexandra Burdulea (Pepsi) // Miruna Dumitrescu (Publicis) // Adrian Preda / Predu (TBWAFriends) // Cătălin Rusu (Rusu/Borțun) // Cătălin Dobre (McCann Worldgroup).
“M-am bucurat mult să văd GenZ-ul la lucru. Cred că e o generație care are foarte multe perspective interesante de oferit și asta s-a observat și în felul în care și-au susținut prezentările, și în ideile pe care le-au pus pe masa. Am văzut emoții, curaj și asumare - și asta ne-a inspirat și pe noi, cei care am dat feedback. Big up and keep it coming :)” - Miruna Dumitrescu (Publicis Romania)
“Noi, romanii, avem un ADN creativ bazat pe inovație și pe gândire laterală. Mi-a plăcut ca am văzut asta în unele rezolvări de biefuri și am profitat de oportunitate sa le dau note mari. Mă bucur să văd creativi tineri care vin din urmă cu o gândire fresh, cu rezolvări surprinzătoare și cu o energie bună. I-am văzut în prezentările live și am apreciat mult pasiunea lor.” - Cătălin Dobre (McCann Worldgroup)
----------------
Școala ADC*RO este o școală de concept și craft, dedicată tuturor tinerilor interesați de domeniul publicității. Un proiect Art Directors Club România (ADC*RO), Școala ADC este un proiect care a beneficiat anul acesta de un redesign. Procesul de redesign și implementarea au fost coordonate de task force-ul Școlii,. coordonat de Laura Nedelschi și Liviu Țurcanu. O nouă sesiune de înscrieri va avea loc în toamna acestui an.
Printre cele mai importante proiecte ADC România se numǎrǎ: Şcoala ADC*RO şi Top 3 ADC. Art Directors Club România (ADC*RO) a fost înființat în 2008 și reprezintă o asociație non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova și de a recunoaște excelența în creativitate. Misiunea organizaţiei este de a conecta şi de a aduce împreună cele mai puternice talente creative şi de a le pune la dispoziţie instrumente prin care să se manifeste cu solidaritate, generozitate şi excelenţă profesională.
Școala ADC, organizată de Art Directors Club România, asociația directorilor de creație și strategilor, a fost obiectul unei ample transformări de la ediția anterioară, încheiată în primăvara lui 2020, imediat după declanșarea pandemiei. Noua formulă de Școală a inclus o structură nouă de curs, bazată pe două module, 14 săptămâni de cursuri, 26 de profesori - un număr record în istoria Școlii ADC, patru tutori și un juriu final de seniori din publicitate și marketing, care a evaluat portofoliile studenților în cadrul unui examen oral.
“Ca să ne meargă bine, ne trebuie oameni de creație și strategie instruiți de cei mai buni oameni din industrie. Și nu știu cine ar fi responsabil de o formare făcută ca la carte, mai mult decât ADC. În promoția 2023 avem 19 absolvenți, care au trecut prin acest pilot al noii Școli ADC, din care nu au învățat doar ei, ci și noi, cei din echipa de design și implementare a proiectului Școlii. Ne vedem și la anul, cu mai mulți studenți, pe care să-i sărbătorim cu la fel de multă bucurie ca aseară!” Laura Nedelschi (freelance Creative Director & vicepreședinte ADC)
“În 2022, când alături de o serie de oameni inimoși din Clubul ADC am pus bazele Școlii, într-un nou format mai complex, dar mai plin de substanță, am întrezărit cu toții oportunitatea de strânge laolaltă cât mai multe energii din marcom, în mai multe zone distincte: didactică, de tutorat și cea a juraților. Totul având în spate un singur scop: implicarea în acest proiect de suflet al publicității românești a cât mai mulți oameni și atragerea de noi talente în industrie. Iată că această strategie a funcționat, iar acum impactul deciziilor, efortului și implicării a zeci de oameni, își spune pe deplin cuvântul: Școala ADC naște o nouă generație de absolvenți talentați ce își vor lăsa amprenta, în curând, asupra publicității.” Liviu Țurcanu (Mercury 360)
Studenții au avut posibilitatea de a se clasa în TOP3 și a câștiga una dintre cele trei burse integrale: Bursa Ionuț Popescu, oferită de către ADC în fiecare an, în amintirea colegului nostru decedat la Colectiv, și cele două burse oferite de Pepsi România.
“Pentru mine, Școala ADC a fost un prilej bun de a retrăi emoțiile de la începutul carierei - chiar dacă startul meu a fost diferit, dorința comună de a atrage atenția printr-un insight bun și idei inedite a fost acolo. Pepsi este un brand care se lasă inspirat de cultură, de oameni, iar susținerea acestui program ne-a oferit ocazia să “walk the talk”, să inspiram și să susținem noua generație de creativi. Bravo tuturor absolventilor și mult succes pe mai departe! Ne vedem in industrie!”
Câștigătorii ediției sunt:
Șeful de promoție al ediției 2023 și câștigătorul Bursei Ionuț Popescu:
Ionuț Cristian Cioroiu
Locul 2 și câștigătoarea Bursei oferite de Pepsi:
Elena Niță
Locul 3 și câștigătoarea Bursei oferite de Pepsi:
Medeea Savu
În continuare, studenții clasați în TOP10 sunt:
Markus Păsculescu // Andrei Stănișteanu // Cora Bundur // Cristian Jumară // Cătălina Dobre // Robert Țopârlea // Vanesa Panait
Lista completă a absolvenților ediției 2023:
Lizuca Bîgu // Marina Emilia Burcuș // Alexandra Cincea // Valentina Cornescu // Călin Drob // Miruna Herețoiu // Elena Pomană // Vlad Popescu // Beatrice Oșanu // Markus Păsculescu // Andrei Stănișteanu // Cora Bundur // Cristian Jumară // Cătălina Dobre // Robert Țopârlea // Vanesa Panait // Medeea Savu // Elena Niță // Ionuț Cristian Cioroiu
Federația Română de Fotbal a oferit un premiu special celei mai bune rezolvări a briefului FRF de anul acesta, pentru Ionuț Cristian Cioroiu.
---
Anul acesta, Școala ADC a beneficiat de prezența celui mai vast corp profesoral din istoria Școlii:
Ștefan Chirițescu // Răzvan Căpănescu // Mircea Tomescu // Bogdan Costin // Adrian Rusu // Andrei Tripșa // Raluca Eftimie // Laura Nedelschi // Radu Pilat // Dragoș Andronache // Simona Suman // Costin Radu // Simina Leoțescu // Ștefan Vasilachi // Laura Belc // Liviu Țurcanu // Ruxandra Matache // Mihaela Neațu // Maria Teodorof // Alex Tocilescu // Artemisa Pascu // Andrei Grosu // Johan Engelbrecht // Bianca Dumitrașcu // Andrei Turenici // Alex Neculae.
Tutorii celor 19 absolvenți au fost: Șerban Alexandrescu (Headvertising) // Dan Stănescu (Glitch) // Dani Macarie (Ogilvy&Mather) // Mihai Calotă (DDB România).
----
Cursurile Școlii au avut loc începând cu luna noiembrie 2022, la sala Mezanin de la Palatul Universul și au culminat cu o sesiune de examen în care absolvenții și-au prezentat live, în fața juriului, cele mai bune lucrări din portofolii. Juriul a fost format din: Alexandra Burdulea (Pepsi) // Miruna Dumitrescu (Publicis) // Adrian Preda / Predu (TBWAFriends) // Cătălin Rusu (Rusu/Borțun) // Cătălin Dobre (McCann Worldgroup).
“M-am bucurat mult să văd GenZ-ul la lucru. Cred că e o generație care are foarte multe perspective interesante de oferit și asta s-a observat și în felul în care și-au susținut prezentările, și în ideile pe care le-au pus pe masa. Am văzut emoții, curaj și asumare - și asta ne-a inspirat și pe noi, cei care am dat feedback. Big up and keep it coming :)” - Miruna Dumitrescu (Publicis Romania)
“Noi, romanii, avem un ADN creativ bazat pe inovație și pe gândire laterală. Mi-a plăcut ca am văzut asta în unele rezolvări de biefuri și am profitat de oportunitate sa le dau note mari. Mă bucur să văd creativi tineri care vin din urmă cu o gândire fresh, cu rezolvări surprinzătoare și cu o energie bună. I-am văzut în prezentările live și am apreciat mult pasiunea lor.” - Cătălin Dobre (McCann Worldgroup)
----------------
Școala ADC*RO este o școală de concept și craft, dedicată tuturor tinerilor interesați de domeniul publicității. Un proiect Art Directors Club România (ADC*RO), Școala ADC este un proiect care a beneficiat anul acesta de un redesign. Procesul de redesign și implementarea au fost coordonate de task force-ul Școlii,. coordonat de Laura Nedelschi și Liviu Țurcanu. O nouă sesiune de înscrieri va avea loc în toamna acestui an.
Printre cele mai importante proiecte ADC România se numǎrǎ: Şcoala ADC*RO şi Top 3 ADC. Art Directors Club România (ADC*RO) a fost înființat în 2008 și reprezintă o asociație non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova și de a recunoaște excelența în creativitate. Misiunea organizaţiei este de a conecta şi de a aduce împreună cele mai puternice talente creative şi de a le pune la dispoziţie instrumente prin care să se manifeste cu solidaritate, generozitate şi excelenţă profesională.