The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii digitale @Internetics Interactive Expo

Articol / 14 Noi 2018 / The Institute
  • Peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii digitale @Internetics Interactive ExpoInternetics Interactive Expo
  • Peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii digitale @Internetics Interactive ExpoOne Night Gallery
  • Peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii digitale @Internetics Interactive ExpoOne Night Gallery
  • Peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii digitale @Internetics Interactive ExpoLoop Virtual Reality Solutions
  • Peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii digitale @Internetics Interactive ExpoLoop Virtual Reality Solutions
  • Peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii digitale @Internetics Interactive ExpoBox of Fears
  • Peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii digitale @Internetics Interactive ExpoBox of Fears
  • Peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii digitale @Internetics Interactive ExpoCircus 360
  • Peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii digitale @Internetics Interactive ExpoCircus 360
  • Peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii digitale @Internetics Interactive ExpoMarea Unire de la 1918
  • Peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii digitale @Internetics Interactive ExpoMarea Unire de la 1918
  • Peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii digitale @Internetics Interactive ExpoMarea Unire de la 1918
  • Peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii digitale @Internetics Interactive ExpoLectie de anatomie
  • Peste 40 de proiecte de VR, AR şi instalaţii digitale @Internetics Interactive ExpoThe Real Thing
1/14
Internetics Interactive Expo, un proiect iniţiat de The Institute şi prezentat de UniCredit Bank, reuneşte peste 40 de proiecte de realitate virtuală (VR), realitate augmentată (AR) şi instalaţii digitale.

Expoziția este organizată în perioada 22-25 noiembrie la The Institute Space, Bulevardul Dacia nr. 12, în Cartierul Creativ. Accesul publicului este gratuit și se va face în intervalul 10:00-22:00, exceptând ziua de 22 noiembrie, când programul este 19:00-23:00.

Internetics Interactive Expo cuprinde o serie de proiecte, din sfere diverse de interes, realizate atât de studiouri de profil internaționale, cât și de sectorul digital local. Fie ca este vorba despre identificarea şi depăşirea fricilor, pătrunderea în universul creativ al unor artişti grafici, experimentarea unor călătorii virtuale sau descoperirea unor metode inovatoare de învăţare şi redefinirea cinematografiei prin tehnica 360º, expoziţia propune experienţe interactive pentru toate gusturile.

Proiectul One Night Gallery va fi prezent cu o selecţie retrospectivă a lucrărilor expuse până acum, prin care încurajează privitorul să pătrundă în universurile creative ale artiştilor Raluca Băraru, Paul Dersidan, Bianca Dumitrașcu, Livia Fălcaru, Victor Fota, Kitră, Sweet Damage Crew şi Ioana Trușcă.

Lucrările selectate vor fi augmentate, iar invitații vor putea descoperi extensiile acestora prin aplicația Culturesc 100 by Samsung. Tot în realitate augmentată vor fi reactivate proiecțiile de video mapping care au prezentat personajele supradimensionate ale artiştilor pe faţadele clădirilor în care au avut loc artshow-urile One Night Gallery. În plus, lucrările realizate în realitate virtuală de Raluca Băraru, Victor Fota și Kitră vor putea fi explorate prin Samsung Gear VR.

Realitatea Virtuală reprezintă o metodă de confruntare cu propriile frici şi de a găsi curajul necesar pentru a le înfrunta. Richie’s plank, aplicaţie propusă la Internetics Interactive Expo de Loop Virtual Reality Solutions, provoacă publicul să-și înfrunte teama de înălţime. Acțiunea se întâmplă la ultimul etaj al unui zgârie-nori.

În aceeaşi categorie se află şi Box of fears, care aduce laolaltă cele peste 100 de fobii umane descrise de Wikipedia. Instalaţia este realizată de arhitectul Alina Rizescu, pasionată de crearea unei conexiuni între spaţiul fizic și cel digital prin intermediul experiențelor interactive, şi Dorin Cucicov, preocupat de măsura în care noile tehnologii sunt asimilate de oameni și care este limita de acceptare a acestora dincolo de care apare frica.

Printre experienţele de bifat în cadrul expoziției Internetics 2018 se află şi o serie de filme 3D. Circus 360, produs de Dorin Moldoveanu şi HomeMade Video Production, transpun privitorul în povestea primului spectacol de circ din România fără animale. Documentarul observaţional nu reprezintă o poveste narativă, ci lasă privitorul să se concentreze pe ceea ce îi atrage atenția, motiv pentru care experienţa poate fi de fiecare dată alta.

Internetics Interactive Expo include de asemenea proiecte ce propun o nouă perspectivă asupra educaţiei şi modurilor imersive de învăţare. Reprezentativă din acest punct de vedere este aplicaţia realizată de Vreestory, care permite retrăirea cât mai fidelă a momentului în care a avut loc Marea Unire de la 1 decembrie 1918. Astfel, în anul Centenarului, vizitatorii expoziţiei au oportunitatea unică de retrăi într-un mod autentic un moment definitoriu pentru România şi chiar de a interacţiona cu personalităţi importante ale vremii, redate cu precizie. Totodată, în aceeaşi categorie dedicată învăţării moderne este inclus şi proiectul Lecţie de anatomie, realizat de UniVRse, care permite explorarea didactică, în amănunt, a anatomiei corpului uman.

În secțiunea dedicată realității virtuale se regăseşte și documentarul The Real Thing, semnat de regizorul Benoit Felici, care propune privitorului o călătorie virtuală într-o lume paralelă, a cărei acţiune se desfăşoară în oraşele false ale Chinei. În împrejurimile Shanghaiului privitorul descoperă copii uimitoare ale Parisului, Veneţiei sau Londrei transformate în cartiere în care locuitorii îşi duc viaţa obişnuită.

Internetics Interactive Expo este parte a ediţiei 2018 a Internetics Festival, proiect care oferă publicului larg oportunitatea de a se pune la curent cu cele mai noi tehnologii din domeniul digital și de a le experimenta direct și local, dar și un context pentru entitățile care activeză în domeniu de a interacționa și a face schimb de know-how.

Alături de expoziţie, festivalul include competiția Internetics și gala în cadrul căreia vor fi anunțate cele mai eficiente și creative proiecte din mediul online. Finalul festivalului va fi sărbătorit printr-o petrecere cu acces liber la Deschis Gastrobar (Nod makerspace, Splaiul Unirii 160), pe data de 28 noiembrie.

Mai multe informaţii despre expoziție și structura competiţiei se găsesc pe site-ul oficial al festivalului, www.internetics.ro.


Parteneri Internetics 2018:


Un proiect: The Institute
Prezentat de: UniCredit Bank

Partener principal: glo

Parteneri culturali: Institutul Cultural Român, Institutul Francez, Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Expo Arte

Parteneri: Absolut, Coca-Cola, Globalworth, Grolsch, Loop VR, One Night Gallery, Rompetrol, TPS Engage, Youtube, 360 Revolution

Creație: Gavrilă & Asociații
Parteneri media: Business Review, Discovery Channel, Igloo, Iqads, Kiss FM, Molecule F, Radio Romania Cultural, Revista Biz, Smark, Ux Days, Zeppelin, Zile si Nopti

Parteneri strategici: Ove, Kaustik, Zelist

Fondat şi organizat de The Institute, Internetics este un festival de branding, marketing şi advertising online, care fixează standardele în comunicarea online din România prin premierea celor mai bune campanii interactive, tehnologii, site-uri şi tool-uri de promovare online şi încurajarea creativităţii şi a strategiei. Internetics a apărut în 2001, încă de la începutul conturării industriei de online din România, contribuind pe parcursul acestor ani la creşterea şi dezvoltarea acesteia.

The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 20 de ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România. Prin tot ceea ce face, contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. Este fondator al Romanian Design Week, AdPrint, Internetics, Institute, The Magazine şi Noaptea Agenţiilor, organizator al Effie Awards România, Şcoala ADC*RO şi ADC*RO Awards.

UniCredit Bank este parte a UniCredit, bancă comercială paneuropeană puternică, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate şi de Investiţii, care oferă o rețea unică vest-, central- şi est-europeană bazei sale de 26 de milioane de clienți. UniCredit pune la dispoziția clienților săi atât expertiză locală, cât și internațională, oferindu-le acces de neegalat la bănci de top în 14 piețe principale: Italia, Germania, Austria, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Cehia, Ungaria, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia și Turcia. Băzându-se pe o rețea internațională de sucursale și filiale, UniCredit deservește clienți în alte 18 țări din întreaga lume.
Grupul este prezent în România prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management şi UniCredit Services.