De opt ani, Școala ADC*RO formează noi generații de creativi pentru advertisingul local. Prin contribuția unora dintre cei mai importanți directori de creație din România, membri Art Directors Club, Școala a devenit un punct de reper pentru nivelul de pregătire al tinerilor din industrie.
Ediția 2016 a premiat 22 de absolvenți, ale căror portofolii pot fi răsfoite pe site. În cifre, Școala ADC*RO #8 a însemnat trei luni de creativitate susținută, câte două întâlniri săptămânale, 10 tutori, 12 întâlniri în agenții și un nou modul dedicat competițiilor studențești, Olimpiadul. Au fost trei luni intense, care au redat experiența de agenție și au avut ca rezultat 8 brief-uri rezolvate cap-coadă.
Ca în fiecare an, primii 10 absolvenți cu cel mai mare punctaj primesc internshipuri de cel puțin o lună în agențiile tutorilor. Aceștia sunt: Karla Georgescu, George Bucurescu, Raul Gheba, Irina Guțan, Cristina Cazacu, Ana Maria Mocăiță, Georgiana Anghel, Andreea Călărașu, Irina Tănase și Miruna Anton.
În plus față de cele 10 portofolii premiate, tutorii au desemnat câștigători și pentru fiecare dintre principalele medii de comunicare. Astfel, s-au oferit premiile BEST OF VIDEO, BEST OF RADIO și BEST OF BTL pentru Karla Georgescu, BEST OF RADIO și pentru Raul Gheba, BEST OF PRINT, BEST OF DIGITAL și BEST OF INTEGRATED CAMPAIGNS pentru George Bucurescu, BEST OF OUTDOOR pentru Şerban Roman, BEST OF INNOVATIVE MEDIA pentru echipa formată din Cristina Cazacu, Georgiana Anghel, Horia Ionescu, Șerban Roman și Irina Tănase.
De asemenea, Karla Georgescu a plecat acasă cu ȋncă două premii speciale: două invitații la Untold, pentru Best of BTL și un smartphone HTC One din partea Vodafone pentru Best of Video. Tot ea a câștigat toamna trecută Bursa Grolsch @Școala ADC*RO, care i-a acoperit integral costul școlii.
„Mă simt super tare că am câștigat Școala ADC. E ceva ce toată lumea își dorește încă din prima zi de cursuri, dar cred că cel mai mare câștig este faptul că mi-am dat seama cât de mult îmi place domeniul. Adevărul e că toată experiența cu ADC-ul și în special cu OlimpIadul, pe lângă faptul că m-a ambiționat mult, m-a făcut să realizez că "I have that hunger". Din punctul meu de vedere, pasiunea e un lucru esențial în publicitate. De aici îți vine toată energia, dedicația, toate ideile mișto. Cum ziceam, tot ce am făcut până acum e un start bun, dar munca pe bune de abia acum începe, când ideile și campaniile tale se iau la trântă cu realitatea.” (Karla Georgescu, șefă de promoție Școala ADC*RO 2016).
Karla Georgescu și cei doi tutori, Mihnea Gheorghiu și Andrei Tripșa
Una dintre noutățile ediției este acordarea unei noi burse. Ȋn amintirea lui Ionuț Popescu, art director și fotograf, care și-a pierdut viața în urma incendiului de la Colectiv, ADC România a înființat bursa "Ionuț Popescu”. Aceasta este ȋn valoare de 500 euro și se oferă cursantului care se situează pe primul loc la finalul școlii. Ȋn cazul ediției 2016, bursa a fost oferită lui George Bucurescu, câștigătorul celui de-al doilea loc deoarece pe locul 1 s-a clasat Karla Georgescu, care a primit bursa Grolsch.
Cea de-a doua noutate constă în lansarea unui modul extra - Olimpiadul - care pregătește studenții Școlii pentru competiții naționale și internaționale. Ediția pilot s-a tradus în opt săptămâni, aproximativ 1000 de idei și șapte cazuri rezolvate de către cinci echipe. Rezultatele au fost validate de secțiunile pentru tineri a două festivaluri de creație: Young FIBRA și Future Lions.
Ȋn competitia Young Fibra s-au ȋnscris trei echipe dintre cursanții Şcolii ADC, cu patru proiecte, toate nominalizate: Irina Guțan, Silvia Toacă, Adrian Costache cu ideea “The Food Saver app”, Karla Georgescu, Irina Tănase, Şerban Roman și Andreea Călărașu cu „Anti-waste Recipes” și Anamaria Filip și Dragoș Morman cu “Project Re-Grow” și “The mmmagnets”. Două dintre acestea au fost premiate cu Silver și Gold pentru ideile “Project Re-Grow” și, respectiv, „Anti-waste Recipes”.
Mirela Dinu și Oana Nichiforov au fost nominalizate pentru ”Smart Barbie Creatives” la Future Lions. Toate înscrierile studenților Școlii la Future Lions pot fi urmărite aici.
Indiferent dacă au terminat în top 10 sau nu, toți participanții acestei ediții au avut ocazia să înțeleagă dinamica unui departament de creație, să experimenteze lucrul pe brief, în echipă sau individual și să lucreze cu directori de creație din agenții importante. Absolvenții de anul acesta sunt: Adrian Costache, Anamaria Filip, Ana Maria Mocăiță, Andreea Călărașu , Anita Klein, Călin Radu, Cristina Cazacu, Dragoș Morman, George Bucurescu, Georgiana Anghel, Horia Ionescu, Irina Guțan, Irina Tănase, Karla Georgescu, Mihaela Dinu, Miruna Anton, Oana Nichiforov, Octavian Șum, Raul Gheba , Silvia Toaca, Simona Toader și Șerban Roman.
Cei 22 de absolvenți au fost îndrumați de un board de 10 tutori, directori de creație recunoscuți pe plan local și internațional: Adrian Preda, Creative Director Friends TBWA Bucharest, Andrei Tripșa, Creative Partner Three, Cătălin Dobre, Group Creative Director McCann Erickson România, Claudiu Dobriță, Creative Director FCB Bucharest, Dorian Pascuci, Creative Director HAVAS Worlwide ADDV, Eugen Suman, Creative Director Kubis Interactive, Mihnea Gheorghiu, Group Creative Director Publicis Bucharest, Sorin Trâncă, Managing Partner Friends TBWA Bucharest, Ştefan Vasilachi, Head of Art Geometry Global și Valentin Suciu, Creative Director Jazz Communication.
La final de ediție, Eugen Suman (Președinte ADC România & Creative Director Kubis Interactive) reia principalele obiective ale proiectului și încurajează companiile să contribuie la viitorul industriei:
„Suntem singura școală de creație din România care pregătește, an de an, juniori foarte calificați pentru agențiile din România. Mai mult de jumătate dintre absolvenții noștri ȋși găsesc job după terminarea școlii, iar mulți dintre cei care au absolvit primele ediții sunt acum seniori extrem de cunoscuți ȋn industrie. Sunt oameni care au făcut campanii eficiente pentru clienți, care au adus premii internaționale României și care reprezintă o certitudine a industriei. Sunt mândru că ADC*RO contribuie de atâția ani la viitorul industriei de comunicare și mă consider privilegiat că anul ăsta am putut da din cunoașterea mea unor viitori profesioniști ai industriei. Tutorii fac totul pe bază de voluntariat, din dorința de a crește calitatea reclamelor la care suntem expuși cu toții ȋn fiecare zi, pentru idealul unei industrii din ce ȋn ce mai puternice, mai knowledgeable, pentru rezultate vizibile și concrete ȋn cifra de afaceri a atâtor și atâtor companii care produc joburi, plătesc impozite și cresc economia României. Fac un apel pe această cale tuturor companiilor din România să vină alături de ADC*RO și Şcoala ADC și să construim ȋmpreună viitorul industriei. Şi mulțumesc mult pentru ajutorul dat ȋn această ediție de către Absolut, Grolsch, Vodafone, Untold și Lürzer's Archive. Iar pentru cei care ȋși doresc o carieră ȋn publicitate, la creație, nu uitați: Şcoala ADC e cel mai rapid mod de a face rost de primul job ȋntr-o agenție.”
Ediția 2016 a premiat 22 de absolvenți, ale căror portofolii pot fi răsfoite pe site. În cifre, Școala ADC*RO #8 a însemnat trei luni de creativitate susținută, câte două întâlniri săptămânale, 10 tutori, 12 întâlniri în agenții și un nou modul dedicat competițiilor studențești, Olimpiadul. Au fost trei luni intense, care au redat experiența de agenție și au avut ca rezultat 8 brief-uri rezolvate cap-coadă.
Ca în fiecare an, primii 10 absolvenți cu cel mai mare punctaj primesc internshipuri de cel puțin o lună în agențiile tutorilor. Aceștia sunt: Karla Georgescu, George Bucurescu, Raul Gheba, Irina Guțan, Cristina Cazacu, Ana Maria Mocăiță, Georgiana Anghel, Andreea Călărașu, Irina Tănase și Miruna Anton.
În plus față de cele 10 portofolii premiate, tutorii au desemnat câștigători și pentru fiecare dintre principalele medii de comunicare. Astfel, s-au oferit premiile BEST OF VIDEO, BEST OF RADIO și BEST OF BTL pentru Karla Georgescu, BEST OF RADIO și pentru Raul Gheba, BEST OF PRINT, BEST OF DIGITAL și BEST OF INTEGRATED CAMPAIGNS pentru George Bucurescu, BEST OF OUTDOOR pentru Şerban Roman, BEST OF INNOVATIVE MEDIA pentru echipa formată din Cristina Cazacu, Georgiana Anghel, Horia Ionescu, Șerban Roman și Irina Tănase.
De asemenea, Karla Georgescu a plecat acasă cu ȋncă două premii speciale: două invitații la Untold, pentru Best of BTL și un smartphone HTC One din partea Vodafone pentru Best of Video. Tot ea a câștigat toamna trecută Bursa Grolsch @Școala ADC*RO, care i-a acoperit integral costul școlii.
„Mă simt super tare că am câștigat Școala ADC. E ceva ce toată lumea își dorește încă din prima zi de cursuri, dar cred că cel mai mare câștig este faptul că mi-am dat seama cât de mult îmi place domeniul. Adevărul e că toată experiența cu ADC-ul și în special cu OlimpIadul, pe lângă faptul că m-a ambiționat mult, m-a făcut să realizez că "I have that hunger". Din punctul meu de vedere, pasiunea e un lucru esențial în publicitate. De aici îți vine toată energia, dedicația, toate ideile mișto. Cum ziceam, tot ce am făcut până acum e un start bun, dar munca pe bune de abia acum începe, când ideile și campaniile tale se iau la trântă cu realitatea.” (Karla Georgescu, șefă de promoție Școala ADC*RO 2016).
Karla Georgescu și cei doi tutori, Mihnea Gheorghiu și Andrei Tripșa
Una dintre noutățile ediției este acordarea unei noi burse. Ȋn amintirea lui Ionuț Popescu, art director și fotograf, care și-a pierdut viața în urma incendiului de la Colectiv, ADC România a înființat bursa "Ionuț Popescu”. Aceasta este ȋn valoare de 500 euro și se oferă cursantului care se situează pe primul loc la finalul școlii. Ȋn cazul ediției 2016, bursa a fost oferită lui George Bucurescu, câștigătorul celui de-al doilea loc deoarece pe locul 1 s-a clasat Karla Georgescu, care a primit bursa Grolsch.
Cea de-a doua noutate constă în lansarea unui modul extra - Olimpiadul - care pregătește studenții Școlii pentru competiții naționale și internaționale. Ediția pilot s-a tradus în opt săptămâni, aproximativ 1000 de idei și șapte cazuri rezolvate de către cinci echipe. Rezultatele au fost validate de secțiunile pentru tineri a două festivaluri de creație: Young FIBRA și Future Lions.
Ȋn competitia Young Fibra s-au ȋnscris trei echipe dintre cursanții Şcolii ADC, cu patru proiecte, toate nominalizate: Irina Guțan, Silvia Toacă, Adrian Costache cu ideea “The Food Saver app”, Karla Georgescu, Irina Tănase, Şerban Roman și Andreea Călărașu cu „Anti-waste Recipes” și Anamaria Filip și Dragoș Morman cu “Project Re-Grow” și “The mmmagnets”. Două dintre acestea au fost premiate cu Silver și Gold pentru ideile “Project Re-Grow” și, respectiv, „Anti-waste Recipes”.
Mirela Dinu și Oana Nichiforov au fost nominalizate pentru ”Smart Barbie Creatives” la Future Lions. Toate înscrierile studenților Școlii la Future Lions pot fi urmărite aici.
Indiferent dacă au terminat în top 10 sau nu, toți participanții acestei ediții au avut ocazia să înțeleagă dinamica unui departament de creație, să experimenteze lucrul pe brief, în echipă sau individual și să lucreze cu directori de creație din agenții importante. Absolvenții de anul acesta sunt: Adrian Costache, Anamaria Filip, Ana Maria Mocăiță, Andreea Călărașu , Anita Klein, Călin Radu, Cristina Cazacu, Dragoș Morman, George Bucurescu, Georgiana Anghel, Horia Ionescu, Irina Guțan, Irina Tănase, Karla Georgescu, Mihaela Dinu, Miruna Anton, Oana Nichiforov, Octavian Șum, Raul Gheba , Silvia Toaca, Simona Toader și Șerban Roman.
Cei 22 de absolvenți au fost îndrumați de un board de 10 tutori, directori de creație recunoscuți pe plan local și internațional: Adrian Preda, Creative Director Friends TBWA Bucharest, Andrei Tripșa, Creative Partner Three, Cătălin Dobre, Group Creative Director McCann Erickson România, Claudiu Dobriță, Creative Director FCB Bucharest, Dorian Pascuci, Creative Director HAVAS Worlwide ADDV, Eugen Suman, Creative Director Kubis Interactive, Mihnea Gheorghiu, Group Creative Director Publicis Bucharest, Sorin Trâncă, Managing Partner Friends TBWA Bucharest, Ştefan Vasilachi, Head of Art Geometry Global și Valentin Suciu, Creative Director Jazz Communication.
La final de ediție, Eugen Suman (Președinte ADC România & Creative Director Kubis Interactive) reia principalele obiective ale proiectului și încurajează companiile să contribuie la viitorul industriei:
„Suntem singura școală de creație din România care pregătește, an de an, juniori foarte calificați pentru agențiile din România. Mai mult de jumătate dintre absolvenții noștri ȋși găsesc job după terminarea școlii, iar mulți dintre cei care au absolvit primele ediții sunt acum seniori extrem de cunoscuți ȋn industrie. Sunt oameni care au făcut campanii eficiente pentru clienți, care au adus premii internaționale României și care reprezintă o certitudine a industriei. Sunt mândru că ADC*RO contribuie de atâția ani la viitorul industriei de comunicare și mă consider privilegiat că anul ăsta am putut da din cunoașterea mea unor viitori profesioniști ai industriei. Tutorii fac totul pe bază de voluntariat, din dorința de a crește calitatea reclamelor la care suntem expuși cu toții ȋn fiecare zi, pentru idealul unei industrii din ce ȋn ce mai puternice, mai knowledgeable, pentru rezultate vizibile și concrete ȋn cifra de afaceri a atâtor și atâtor companii care produc joburi, plătesc impozite și cresc economia României. Fac un apel pe această cale tuturor companiilor din România să vină alături de ADC*RO și Şcoala ADC și să construim ȋmpreună viitorul industriei. Şi mulțumesc mult pentru ajutorul dat ȋn această ediție de către Absolut, Grolsch, Vodafone, Untold și Lürzer's Archive. Iar pentru cei care ȋși doresc o carieră ȋn publicitate, la creație, nu uitați: Şcoala ADC e cel mai rapid mod de a face rost de primul job ȋntr-o agenție.”