Silvia Floareș, project manager Internetics Digital Week și Mihai Sfrijan, responsabil de designul expoziției Internetics Digital Week vorbesc despre transformarea Internetics într-o săptămână dedicată industriilor creative digitale și despre expoziția care își are vernisajul astăzi, 14 noiembrie, la Palatul Știrbei, începând cu ora 7:30pm.
DE CE?
Silvia: Misiunea Internetics se extinde spre misiunea The Institute și vorbim despre industrii creative digitale.
Dacă spui digital te gândesti automat la tehnologie, la impactul sectorului IT din România (peste 95.000 de angajați) și la contribuția la veniturile generate de industriile creative.
Avem deci oameni pregătiți să dezvolte produse digitale, o zonă de publicitari și oameni de marketing care ar putea ajuta la marketarea ideilor acestor oameni, trebuie doar să găsim o metodă să îi facem să se apropie și să lucreze unii cu ceilalți. Avem deci trei obiective pe termen lung cu Internetics Digital Week: promovarea industriilor creative digitale din România, sublinierea apartenenței IT-ului la industriile creative și încurajarea colaborărilor dintre specialiștii din diversele domenii.
PRIMA EDIȚIE
Silvia: Prima editie are un program încărcat, expozițiile și conferințele sunt un mix de exemple din trei zone care par diferite, dar cu potențial de colaborare: digital artists, digital business și digital pentru societate civilă.
În fiecare categorie avem cel putin un publicitar sau o agenție de publicitate, care și-a adus zona de expertiză în proiect. Ne propunem ca în trei ediții de acum să avem o expoziție de colaborări între domenii.
OBIECTIVE
Mihai: Am pornit de la o discuție mai veche legată de asemănarea între aproape toate industriile creative locale, unde toți cei implicati au gusturi și viziuni asemănătoare sau cel puțin complementare dar, din cauza liniilor artificiale pe care le tragem câteodată între aceste industrii, aceste asemănări sunt prea puțin cunoscute și exploatate. Rolul meu în amenajarea expoziției Internetics Digital Week s-a concentrat, așadar, pe scoaterea în evidență a faptului că facem cu toții parte din aceeași comunitate creativă și, conștientizând acest lucru, putem să începem să ne inspiram reciproc, să colaboram mai strâns și să învățăm unii de la ceilalți.
EXPERIENȚA
Mihai: Traseul expoziției s-a inspirat din conceptele de design folosite în crearea experiențelor interactive din jocurile video, cu accent pe trecerile între cele trei categorii de design expuse, și pe crearea unor spații în care exponatele să-și poată transmite povestea vizitatorilor.
Înscrieri pentru vizitarea expoziției aici.
DE CE?
Silvia: Misiunea Internetics se extinde spre misiunea The Institute și vorbim despre industrii creative digitale.
Dacă spui digital te gândesti automat la tehnologie, la impactul sectorului IT din România (peste 95.000 de angajați) și la contribuția la veniturile generate de industriile creative.
Avem deci oameni pregătiți să dezvolte produse digitale, o zonă de publicitari și oameni de marketing care ar putea ajuta la marketarea ideilor acestor oameni, trebuie doar să găsim o metodă să îi facem să se apropie și să lucreze unii cu ceilalți. Avem deci trei obiective pe termen lung cu Internetics Digital Week: promovarea industriilor creative digitale din România, sublinierea apartenenței IT-ului la industriile creative și încurajarea colaborărilor dintre specialiștii din diversele domenii.
PRIMA EDIȚIE
Silvia: Prima editie are un program încărcat, expozițiile și conferințele sunt un mix de exemple din trei zone care par diferite, dar cu potențial de colaborare: digital artists, digital business și digital pentru societate civilă.
În fiecare categorie avem cel putin un publicitar sau o agenție de publicitate, care și-a adus zona de expertiză în proiect. Ne propunem ca în trei ediții de acum să avem o expoziție de colaborări între domenii.
OBIECTIVE
Mihai: Am pornit de la o discuție mai veche legată de asemănarea între aproape toate industriile creative locale, unde toți cei implicati au gusturi și viziuni asemănătoare sau cel puțin complementare dar, din cauza liniilor artificiale pe care le tragem câteodată între aceste industrii, aceste asemănări sunt prea puțin cunoscute și exploatate. Rolul meu în amenajarea expoziției Internetics Digital Week s-a concentrat, așadar, pe scoaterea în evidență a faptului că facem cu toții parte din aceeași comunitate creativă și, conștientizând acest lucru, putem să începem să ne inspiram reciproc, să colaboram mai strâns și să învățăm unii de la ceilalți.
EXPERIENȚA
Mihai: Traseul expoziției s-a inspirat din conceptele de design folosite în crearea experiențelor interactive din jocurile video, cu accent pe trecerile între cele trei categorii de design expuse, și pe crearea unor spații în care exponatele să-și poată transmite povestea vizitatorilor.
Înscrieri pentru vizitarea expoziției aici.