The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Top 10 Școala ADC 2018 // Teodora Ștefan

Interviu / 01 Oct 2018 / INSTITUTE.RO
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Teodora Ștefan
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Teodora Ștefan
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Teodora Ștefan
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Teodora Ștefan
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Teodora Ștefan
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Teodora Ștefan
1/6
Școala ADC, cel mai longeviv proiect ADC România, a sărbătorit în mai absolvenții ediției cu numărul 10. Școala ADC*RO este o școală de concept, dedicată tuturor tinerilor interesați de domeniul publicității; un proiect educațional ce contribuie la viitorul industriei de comunicare.



Conform statisticilor realizate de către ADC*RO, aproximativ jumătate dintre cei peste 500 de absolvenți ai Școlii ADC lucrează în publicitate, iar alți 20 % au joburi conexe cu industria.

I-am luat la întrebări pe cei mai recenți, Top 10 Școala ADC, promoția 2018. Teodora Ștefan, locul 10 în promoția ei, ne povestește despre cum a fost la școală, dar și ce a urmat după:



1. Spune-ne în primul rând cum ai ajuns la Școala ADC – de unde ai auzit de proiect, ce te-a făcut să aplici?

De ADC ştiam încă din primul an de facultate, însă era ceva la care nu m-am gândit foarte mult. Deşi mi-aş fi dorit să mă înscriu, părea din start foarte greu de realizat, mai ales financiar. Asta până când am câştigat un concurs de publicitate în valoare de 500 de euro pentru o campanie înscrisă alături de prietenele mele. Când am primit banii am ştiut exact că asta vreau să fac cu ei, să îi investesc în mine. Nu regret că nu m-am dus într-o vacanță sau ceva. Experiența ADC a fost una care a meritat.

2. Ce ți-a plăcut cel mai mult la școală și de ce?

Mi-a plăcut faptul că mă aflam pe picior de egalitate cu colegii de şcoală. De obicei, când vrei să intri în publicitate te tot compari cu oameni care au ani de experiență. Şi nu prea e corect să faci asta. Cred că e normal să ai şi o perioadă de început în care să nu faci campanii de Cannes, dar să faci cel mai mişto banner de pe planetă. Pe mine ADC m-a învățat că e ok să fii novice.



3. Care a fost, pentru tine, cel mai bun sfat auzit la școală?

"Fii pe brief!" Chiar dacă la şcoală puteam să ne jucăm puțin mai mult, mi s-a părut important că tutorii ne învățau că munca noastră chiar trebuie să fie potrivită cerințelor din piață. Ulterior, când m-am angajat în agenție, mi-am dat seama că brieful ăla e mega important. Tutorii au fost ca niște detectoare de bătut câmpii. "Nu suntem artiști, noi facem publicitate."

4. Dacă ai fi putut avea profesor la Școala ADC*RO pe oricine dintre legendele publicității, pe cine ai fi vrut și de ce? (nu din Ro)

Pe David Droga acum şi pe Bernbach dacă vorbim despre legende din toate timpurile. Aş fi curioasă ce l-a făcut mai exact să-şi schimbe discursul şi să creeze altfel de reclame.



5. Ce a urmat pentru tine după Școala ADC*RO?

Încă din timpul şcolii am fost la un interviu la Cohn & Jansen pe un post de junior în strategie. Am luat jobul şi pentru asta le mulțumesc Dianei Caracota şi Lucianei Bodolan că au crezut în mine. Strategia părea pentru mine un departament "de nepătruns". De obicei în strategie sunt puțini oameni, dar cu foarte multă experiență. Mie îmi lipsea experiența asta, dar am aflat că aveam instinctul de a mă uita dincolo de ce se vede la suprafață.
Mi-a luat ceva să mă dezobișnuiesc să fac și strategia și creația într-o singură prezentare. ADC mă învățase să fiu de toate, și creativ, și strateg, chiar și account.
Acum sunt foarte fericită cu locul unde mă aflu și de abia aștept să capăt experiența care îmi lipsea la început.

6. Ce înseamnă pentru tine să atingi un “career top”?

Nu cred că vreau să ating un career top. Vreau să mă provoc tot timpul. Dacă simt că sunt cea mai bună într-un domeniu, atunci îmi dezvolt un hobby care să îmi deschidă și mai tare orizonturile. Cred că oricând poți crește.
Ce înseamnă acest career top? Probabil să ai agenția ta, să devii antreprenor.



7. Dă-ne link cu campania ta preferată all time

Mereu mă blochez când mă întreabă cineva despre un singur lucru preferat: cartea preferată, filmul preferat. Adevărul e ca am mai multe și nu îmi place să le ierarhizez. Îmi plac foarte mult campaniile care fac un bine societății ca întreg. Îmi place să văd că munca mea chiar poate schimba viața unor oameni. Gata cu vorbăraia, las aici link cu una care m-a impresionat mult de tot: 



Școala ADC*RO continuă și anul acestatutorii școlii așteaptă o nouă generație de tineri dornici să își prezinte ideile inovatoare și să afle care sunt criteriile prin care o idee poate fi și creativă, dar mai ales relevantă briefului. 
Înscrierile la cea mai inedită școală de concept din România se fac aici, până pe 18 noiembrie.