The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Top 3 ADC*RO // APRILIE 2018

Articol / 10 Mai 2018 / INSTITUTE.RO
  • Top 3 ADC*RO // APRILIE 2018Burger King // Whooper-No Show
  • Top 3 ADC*RO // APRILIE 2018Pepsi // Next 11
  • Top 3 ADC*RO // APRILIE 2018Birou pentru un om ING Tech
  • Top 3 ADC*RO // APRILIE 2018Lidl // Departamentul 2 000 000 +
  • Top 3 ADC*RO // APRILIE 2018Electric Castle // The most complicated promotion
  • Top 3 ADC*RO // APRILIE 2018Kafune // Trist SRL
  • Top 3 ADC*RO // APRILIE 2018Louis Bonduelle Foundation // Tasty Colors
  • Top 3 ADC*RO // APRILIE 2018Coca-Cola // Sarbatorile revin
  • Top 3 ADC*RO // APRILIE 2018Rimano Bianco //10% extra
  • Top 3 ADC*RO // APRILIE 2018Vitamin Aqua
1/10
Luna aprilie aduce noutăți în Top 3 ADC și pune în lumină mai multe lucrări creative grație noului format. Cu intenția de a sublinia și delimita particularitățile fiecărui mediu de comunicare, membrii ADC vor acorda premii urmărind şase direcții: TV, Outdoor, Radio, Print, Digital şi Experiential / BTL . Aceste şase categorii își vor afla la finalul fiecărei luni propriul Top, cu locurile 1, 2 şi 3 şi mențiunile.

“Începând din luna aprilie, o să trecem la un sistem de premiere pe categorii: TV, Digital, Outoor, Print, Radio şi Experiential / BTL. Lucrarea care are cea mai mare notă va fi Lucrarea Lunii. Vrem să încurajăm cât mai multe agenții sau freelanceri să își trimită lucrările din toate zonele comunicării (nu numai TV sau Digital) pentru a fi evaluate de membrii ADC. Ne-am dori să primim și lucrări de graphic design sau design de obiect care fac parte dintr-o campanie de comunicare. Iar lucrările care sunt în zona de experiență directă le vom încadra într-una din categoriile de mai sus. Topul ADC își propune să fie o oglindǎ lunară a creativității în toate mediile de comunicare. Și să devină în timp o sursă de idei bune care să fie consultată atât de creativi și strategi, cât și de oamenii de marketing”, povestește despre noul format Vali Suciu, Președinte ADC România & Creative Partner Jazz.

Așadar, în aprilie cunoaștem premianți ai categoriilor de TV, Outdoor, Digital şi Experiential / BTL, dar și care este lucrarea lunii - Burger King - Whopper No-Show. Lucrarea care a primit cel mai ridicat punctaj este semnată de Publicis România și propune o soluție profund creativă pentru fanii Burger King. Singurul restaurant din România se află în aeroport, după punctul de control, așa că Burger King împreună cu Vola au fixat 6 pași simpli prin care pofta nu-ți va mai depăși granițele: Cumperi un bilet low cost, îți faci check-in-ul, te duci la aeroport și treci de control, ajungi la Burger King, arăți boarding pass-ul la casă, primești un meniu Whopper. Echipa care a lucrat pe proiect: Vlad Socianu – Art Director & Ruxandra Drilea – Copywriter.


Categoria Interactive
Primul loc îl ocupǎ Publicis cu Whooper No-Show. 



Pe cea de-a doua poziție se află Departamentul 2.000.000+, campania prin care cei la Jazz sărbătoresc cu fast creativ cei două milioane de fani pe care îi numără comunitatea online Lidl. Inițiativa lor integrează o serie de materiale video care au strâns multe aprecieri și un concurs prin care poți câștiga un circuit în jurul lumii. Echipa care a lucrat la campanie este formată din Alex Roşca - Art Director & Andrei Antal - Copywriter.



Locul 3 este ocupat de provocarea celor de la Cake The Most Complicated Promotion Ever: o serie de task-uri aleatorii pe care fanii Electric Castle trebuie să le îndeplinească pentru un premiu special. Un singur câștigător va fi tras la sorți, iar eforturile sale vor fi văzute în online și răsplătite cu un lifetime pass la festival. Creativii din spate sunt Arpad Peter - Art Director & Andy Daniluc - Copywriter.



Mențiunile categoriei Interactive îi reunesc pe:

Kubis Interactive cu campania Next 11 pentru Pepsi: o invitație de a te transpune în rolul de antrenor și de a-ți alege un jucător căruia să îi împlinești visul: să își vadă eroii în acțiune în finala UEFA Champions League Kyiv 2018, prin munca echipei formată din Victor Firan // Marius Goleanu - Art Director & Alexandros Charangionis - Copywriter.



• Gav cu TRIST SRL sau VESELIE SRL pentru KAFUNE. Invitat să dezbată problema SRL-urilor cu nume depresive este Andi Moisescu, iar provocarea devine redenumirea lor. Idee materializată prin Corina Sârbu - Art Director & Remus Mihalcea - Copywriter.



Categoria TV
Aprilie aduce 3 mențiuni pentru această categorie, iar ele aparțin:

• McCann Worldgroup Romania cu Sărbătorile Revin – o sincronizare cu vremea de afară și nostalgia pentru Crăciun fac ca celebra reclamă Coca-Cola să se întoarcă pe televizoare în prag de primăvară prin eforturile creative ale Roxanei Niţă - Senior Art Director & Mihai Vasile - Copywriter.



 

• Friends TBWA
cu 10% face diferența – un material pentru Rimano Bianco realizat de Fesus Barna - Art Director & Roxana Tănăsache - Copywriter.



Merlin's vitamin aqua – o reclamă foarte tare frate cu ambasadorul brandului, Iulia Albu, și Grasu XXL ce se anunță doar prima parte dintr-o serie. (Producător - Alexandra Sararu, Grafica 3D - Kelvin Chim).



Categoria Outdoor

Execuțiilor Outdoor din aprilie le este rezervată o singură nominalizare care aparține Rusu+Borțun. Campania pe care cu siguranță ați reperat-o prin oraș este Birou pentru un om ING Tech – un apel către arhitecți pentru noul sediu ING Tech la care au lucrat Marc Borţun - Art Director & Mircea Crăciun - Copywriter.



Categoria Experiential / BTL

• FCB Bucharest cu Tasty Colors pentru Louis Bonduelle Foundation: un program în grădinițe care își propune să împrietenească copiii cu legumele. O inițiativă deja cunoscută este transpusă într-o idee nouă la care au lucrat o echipă de chimiști, producători și designeri, dar și creativii - Viorel Holovaci - Senior Art Director, Miruna Anton - Junior Art Director & Olivia Spânu - Senior Copywriter, Mihaela Dinu - Junior Copywriter.



***

ADC lanseazǎ în fiecare lunǎ un call public pentru agenţii, freelanceri şi pasionaţi de publicitate sǎ trimitǎ idei, proiecte, iniţiative creative proprii sau vǎzute în piaţǎ spre a fi notate de cǎtre membrii ADC*RO. Toate propunerile trebuie trimise pe e-mail cǎtre teodora.calin@institute.ro, pânǎ pe data de 25 ale fiecǎrei luni. Call-ul de acum vizeazǎ luna mai, cu proiecte apǎrute în perioada 26 aprilie – 25 mai 2018, pe fiecare dintre cele şase categorii: TV, Radio, Print, Outdoor, Digital, Experiential / BTL.

Printre cele mai importante proiecte ADC România se numǎrǎ: Şcoala ADC*RO, Lady Steps şi Top 3 ADC. Art Directors Club România (ADC*RO) a fost înființat în 2008 și reprezintă o asociație non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova și de a recunoaște excelența în creativitate. Misiunea organizaţiei este de a conecta şi de a aduce împreună cele mai puternice talente creative şi de a le pune la dispoziţie instrumente prin care să se manifeste cu solidaritate, generozitate şi excelenţă profesională.


Mai multe pe:
www.adcromania.ro
www.facebook.com/ADCRomania