Procesul de pitching reprezintă o investiție considerabilă pentru agențiile de publicitate, însumând timp, resurse financiare și transfer de know-how. Însă cât de mare este acest cost în realitate? Pentru a aduce mai multă claritate și transparență asupra impactului acestui proces, Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA) a demarat un studiu extins la nivel european, în parteneriat cu Kantar, liderul global în date, analize și consultanță, pentru a analiza în detaliu costurile implicate.
Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) invită agențiile creative și de media să participe la acest demers esențial pentru viitorul industriei, prin completarea Studiului privind Costul Pitchurilor, până la 17 februarie 2025.
De ce este important acest studiu?
1. Contribuția agențiilor va ajuta la formularea unor recomandări concrete pentru îmbunătățirea procesului de pitch;
2. Toate informațiile for fi analizate centralizat, pentru a reflecta o imagine cât mai clară a industriei.
3. Kantar și EACA vor furniza analize specifice pentru România, care vor fi puse la dispoziția UAPR.
Dana Nae Popa, Președinte UAPR: „Pitchingul este un instrument esențial al industriei de comunicare, iar pentru a-și îndeplini rolul corect, trebuie să fie organizat eficient și etic, pentru toate părțile implicate. În lipsa unui cadru de lucru bine reglementat, costurile pentru agenții pot deveni nesustenabile, afectând atât calitatea muncii, cât și sănătatea industriei pe termen lung. Prin acest studiu, ne propunem să cuantificăm impactul real al procesului de pitch și să oferim date concrete care să susțină adoptarea unor practici mai transparente. Este momentul ca atât agențiile, cât și companiile să colaboreze pentru a optimiza acest proces, astfel încât să devină un mecanism strategic de selecție, nu o povară operațională, de aceea îndem toate agențiile din România să participe la acest demers. Cu cât avem mai multe date relevante, cu atât vom putea construi împreună un standard mai echitabil, care să aducă valoare întregii industrii. ”
Completarea sondajului durează aproximativ 20 de minute și include întrebări despre numărul și costul pitch-urilor din 2024, alocarea resurselor și valoarea pitchurilor câștigate. Pentru a furniza cele mai precise și complete date, chestionarul trebuie completat de liderii agențiilor, alături de echipele de finance și new business.
Datele colectate vor fi anonime și vor fi utilizate pentru elaborarea unui raport consolidat atât la nivel european, cât și la nivel național, oferind agențiilor și asociațiilor naționale instrumentele necesare pentru a remodela și optimiza procesul de pitching.
***
Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) este asociația profesională care reunește cele mai importante agenții de publicitate, media, digital si PR din industria de comunicare din România. Din 2000, UAPR urmărește apărarea intereselor agențiilor de publicitate, dezvoltarea și profesionalizarea industriei și promovarea unor standarde profesionale de referință.
Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA) reprezintă agențiile de publicitate și media din Europa, lucrând pentru a îmbunătăți condițiile de lucru ale industriei și pentru a susține excelența în comunicare.
Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) invită agențiile creative și de media să participe la acest demers esențial pentru viitorul industriei, prin completarea Studiului privind Costul Pitchurilor, până la 17 februarie 2025.
De ce este important acest studiu?
1. Contribuția agențiilor va ajuta la formularea unor recomandări concrete pentru îmbunătățirea procesului de pitch;
2. Toate informațiile for fi analizate centralizat, pentru a reflecta o imagine cât mai clară a industriei.
3. Kantar și EACA vor furniza analize specifice pentru România, care vor fi puse la dispoziția UAPR.
Dana Nae Popa, Președinte UAPR: „Pitchingul este un instrument esențial al industriei de comunicare, iar pentru a-și îndeplini rolul corect, trebuie să fie organizat eficient și etic, pentru toate părțile implicate. În lipsa unui cadru de lucru bine reglementat, costurile pentru agenții pot deveni nesustenabile, afectând atât calitatea muncii, cât și sănătatea industriei pe termen lung. Prin acest studiu, ne propunem să cuantificăm impactul real al procesului de pitch și să oferim date concrete care să susțină adoptarea unor practici mai transparente. Este momentul ca atât agențiile, cât și companiile să colaboreze pentru a optimiza acest proces, astfel încât să devină un mecanism strategic de selecție, nu o povară operațională, de aceea îndem toate agențiile din România să participe la acest demers. Cu cât avem mai multe date relevante, cu atât vom putea construi împreună un standard mai echitabil, care să aducă valoare întregii industrii. ”
Completarea sondajului durează aproximativ 20 de minute și include întrebări despre numărul și costul pitch-urilor din 2024, alocarea resurselor și valoarea pitchurilor câștigate. Pentru a furniza cele mai precise și complete date, chestionarul trebuie completat de liderii agențiilor, alături de echipele de finance și new business.
Datele colectate vor fi anonime și vor fi utilizate pentru elaborarea unui raport consolidat atât la nivel european, cât și la nivel național, oferind agențiilor și asociațiilor naționale instrumentele necesare pentru a remodela și optimiza procesul de pitching.
***
Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) este asociația profesională care reunește cele mai importante agenții de publicitate, media, digital si PR din industria de comunicare din România. Din 2000, UAPR urmărește apărarea intereselor agențiilor de publicitate, dezvoltarea și profesionalizarea industriei și promovarea unor standarde profesionale de referință.
Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA) reprezintă agențiile de publicitate și media din Europa, lucrând pentru a îmbunătăți condițiile de lucru ale industriei și pentru a susține excelența în comunicare.