The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

SPECIAL CREATIVE BOARD: LAURA HOUSELEY

Articol / 25 Mai 2018 / RDW team
  • SPECIAL CREATIVE BOARD: LAURA HOUSELEYMBQ Home Décor 18 Contrasts
  • SPECIAL CREATIVE BOARD: LAURA HOUSELEYMBQ Home Décor 18 Contrasts
  • SPECIAL CREATIVE BOARD: LAURA HOUSELEYThe Frame Chair by 13x14
  • SPECIAL CREATIVE BOARD: LAURA HOUSELEYThe Frame Chair by 13x14
  • SPECIAL CREATIVE BOARD: LAURA HOUSELEY1989 by Ubikubi
  • SPECIAL CREATIVE BOARD: LAURA HOUSELEY1989 by Ubikubi
  • SPECIAL CREATIVE BOARD: LAURA HOUSELEYArtisan Collection by 201 Design Studio
  • SPECIAL CREATIVE BOARD: LAURA HOUSELEYArtisan Collection by 201 Design Studio
  • SPECIAL CREATIVE BOARD: LAURA HOUSELEYTeluric Rug by Co Laboratory
  • SPECIAL CREATIVE BOARD: LAURA HOUSELEYTeluric Rug by Co Laboratory
1/10
La această ediție, RDW a apelat la un Special Creative Board, specialiști în domenii conexe design-ului, care a realizat un top al lucrărilor preferate expuse în Expoziția Centrală.

Laura este un jurnalist de design contemporan, editor și consultant. În prezent, editează și publică revista de design independentă ‘Modern Design Review’, din Londra. De asemenea, scrie pentru numeroase publicații internationale, curatoriaza expoziții de design și lucrează cu diverse branduri pe dezvoltare de proiect și publicare. Laura și-a început cariera la revista Wallpaper, unde a fost editor de design și arhitectură pentru mai mulți ani.

TOP 5 LAURA HOUSELEY @RDW2018, secțiunea PRODUCT DESIGN

1. Artisan Collection by 201 Design Studio 
201 Design Studio au descoperit într-un mod inteligent că inspirația pentru brieful de a produce obiecte din lemn funcționale poate fi găsită în arhitectura venaculară a Transilvaniei. Arhitectura din lemn locală este în același timp elemntară și decorativă, are elemente meșteșugărești plăcută și o estetică de durată și astfel, o sursă de materiale de succes. 201 Design Studio au condus o cercetare și un proces de design robuste și indiscrete. Am fost în mod special plăcut surprinsă să văd cum detalii specifice arhitecturale au fost adaptate de grup și aplicate seriei lor de obiecte folositoare și încântătoare. Proiectul este bine executat și are respect față de skillutile și meșțeșugurile tradiționale ale zonei, rezultând într-o colecție atrăgătoare.

2. Teluric Rug by Co Laboratory 
Co Laboratory și-au urmat bunele instincte de design prin cercetarea industriei locale de iută. Aceștia au observat că acest material produs local slab utilizat are un potențial ce depășește scopul său limitat actual. Designurile lor pentru covorul contemporan aveam intenția de a aduce un nou interes pentru material și a readuce la viață comoara micilor industrii din România care deja îl foloseau. Am observat că această abordare de a conserva prin design a funcționat foarte bine în multe alte țări și industrii aflate în dificultate. Din păcate, înainte ca Co Laboratory să poată să lanseze Covorul Teluric, fabrica cu care sperau să lucreze a fost închisă. Deși un proiect ratat, covorul este acum poate un simbol important al ceea ce ar fi putut să fie și o încurajare pentru alții de a utiliza potențialul designului în a ajuta comunitățile locate și industriile de a ocroti skillurile atâta timp cât acestea încă există.

3. MBQ Home Décor 18 Contrasts
Proiectul ambițios al MBQ servește ca o amintire că meșteșugurile străvechi și metodele tradiționale de producție pot fi relevante și dorite în lumea de astăzi. O abordare atentă și proaspătă reprezintă tot ce era necesar pentru a reînvia un meșteșug uitat sau neglijat. Îmi place în mod particular încrederea cu care MBQ a adus împreună meșteșugari cu tineri designeri și metode moderne de producție. Astfel, fiecare participant poate învăța skilluri reale, aplicabile din ambele părți, iar produsele finale pot ajunge la un grup mai larg de consumatori. Foarte simpatice, produsele finale făcute de MBQ sunt o dovadă fizică a modului în care designul și meșteșugurile românești trecute și prezente se pot întâlni.

4. The Frame Chair by 13x14 
Designerii de la 13 x 14 au recunoscut capabilitățile și limitările workshopurilor locale și au proiectat un articol de mobilă special pentru a servi acestor nevoi. Frame Chair are câteva componente, utilizând o principală metodă de producție: prelucrarea CNC și asamblarea ușoară. Producțiile mici și eficiente au fost în mintea designerilor. Așa cum adesea se întâmplă, frumusețea poate fi găsită în utilitate, iar suprafața perforată a Frame Chair, un semn către detaliile tradiționale sculptate, reprezintă o trăsătură funcțională și decorativă. Prelucrare CNC poate părea, la prima vedere, în contradicție cu producția locală și la scară mică, dar 13 x 14 au ales-o cu grijă. În proiectarea pentru capabilitățile de producere și comportamentele de cumpărare reale ale comunității locale, designerii au creat un produs bun, solid și onest.

5. 1989 by Ubikubi 
Funcția unui obiect poate adesea să treacă dincolo de abilitatea sa de a fi practic. Această simplă carafă funcționează bine ca un recipent de a căra și distribui apă, dar este mai mult decât atât; referințele sale subtile la forma familiară a unei sticle de lapte comune din era comunistă o fac un obiect de design emoțional. Ubikubi demonstrează caracteristicile în schimbare ale designului românesc și o istorie amplă, cu acest simplu obiect. Carafa reprezintă tranziția de la designul omniprezent la iconic. În mod plăcut, pentru un obiect care vorbește despre istorie, această carafă este realizată la una dintre cele mai vechi fabrici de sticlă din România (Codru Poiana din Satu Mare).