Peste 40.000 de vizitatori au trecut pragul CINA, clădire monument istoric din centrul Capitalei
Anul acesta, Romanian Design Week a propus, în cadrul CINA, o serie de expoziții reprezentative pentru industriile creative, care au fost vizitate de aproximativ 40.000 de persoane, de-a lungul celor 10 zile de festival.
RDW Exhibition a prezentat peste 200 de proiecte relevante, din 6 categorii creative diferite – arhitectură, design interior, design grafic, design de produs, ilustrație și modă. Alese de 6 echipe de curatori locali și internaționali și expuse pe două etaje ale fostului restaurant CINA, lucrările au putut fi admirate de publicul larg într-o atmosferă relaxată și prietenoasă.
De asemenea, vizitatorii s-au întâlnit și cu proiecte-reper pentru designul internațional, în cadrul RDW Design Flags, susținut de Château Purcari. La partenerul clădirii CINA, au avut loc 9 expoziții reprezentative pentru peisajul european, aduse din țări precum: Italia, Danemarca, Suedia, Spania, Ungaria, Franța sau Republica Moldova.
Formatul RDW Young Design, susținut de Rompetrol și Institutul Cultural Român, a prezentat, și în acest an, cele mai noi talente din industriile creative, artiști și creatori din noua generație de absolvenți ai facultăților cu profil vocațional-creativ. Expoziția dedicată lor a pus reflectorul pe 29 de nume relevante pe care publicul larg să le urmărească și de acum înainte.
Din RDW Concept Store, format susținut de Mega Mall și Promenada Mall, publicul larg a putut să achiziționeze obiecte de design local și internațional de la 9 branduri românești, pe care vizitatorii le-au găsit în spațiul de 200 de metri pătrați, amenajat la subsolul clădirii CINA. Printre cele mai vândute obiecte se numără bijuteria de autor, articolele vestimentare, dar și obiecte de ceramică și porțelan. În cele 10 zile de festival, concept store-ul a adunat încasări totale care se ridică la aproximativ 25.000 de euro.
Programul RDW Social a fost și el unul generos și a strâns mii de persoane în cele două weekenduri ale festivalului. Petreceri, concerte și contexte de socializare au adunat bucureștenii în jurul unor programe muzicale. Totodată, în ultimul weekend de festival a avut loc și Pop-up Jazz in the Park, eveniment organizat de Primăria Sectorului 1.
„Spațiul din cadrul CINA ne-a ajutat să punem în valoare tot ceea ce a avut mai bun de oferit Romanian Design Week anul acesta. Și, poate mai mult ca oricând, am simțit aprecierea și entuziasmul publicului larg de a redescoperi fostul restaurant CINA, într-o amenajare care a pus în valoare frumusețea spațiului prin intervenția pe care am propus-o, cu ajutorul expozițiilor RDW. Ne-am bucurat să răspundem și noi, în mod direct, chiar temei pe care festivalul a propus-o anul acesta – <<Unlock the City>> –, dat fiind că am deschis astfel o discuție mai amplă despre locurile și zonele Bucureștiului care trebuie deblocate și care pot aduce astfel strălucire și prestigiu Capitalei”, a declarat Andrei Borțun, CEO The Institute.
40.000 de persoane au explorat orașul, prin cele peste 130 de evenimente satelit din cadrul festivalului
Romanian Design Week a oferit anul acesta cel mai amplu program de evenimente-satelit din toate edițiile de până acum ale festivalului și care au atras peste 40.000 de persoane. Reunite sub formatul RDW Design GO!, cele peste 130 de evenimente au propus o diversitate de contexte de apropiere a vizitatorilor de industriile creative. Aceștia au putut să aleagă între workshop-uri, lansări de produse, expoziții, open doors, tururi ghidate și multe altele.
Iată doar câteva dintre cele care au atras cel mai mult publicul anul acesta:
Live acts: Jazz in the Garden (Muzeul Hărților); Sounds of Cotroceni; Rămâne de Văzut x Atelierele Scânteia
Lansări de produse: Cofetăria @Mugshot; Tratament pentru zgomot @AȘKIA; The Upcycling Collection @Veron.
Expoziții: Angel Radios, un spectacol de Mihai Popescu @Teatrul Bulandra; expoziția „ACASĂ dincolo de ușa casei” (Urban Spaces – Sfinții Voievozi); Șoaptele Orașului – atelier Andra Panait; Pavilionul României, NowHereThere, la Bienala de Arhitectură de la Veneția 2023; Common Grounds – Atelier Melania Dulămea; 21 FAI la Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”
Open doors și tururi ghidate: Explore the artist studios @Atelierele Scanteia; Descoperă Calea Victoriei – Tur ghidat cu istoricul Anita Sterea, lector Fundația Calea Victoriei
Market fairs: CIRCUIT: design și sustenabilitate (Piața Amzei); Sunday Thrift Market #9 – Friends & Family Anniversary Edition (Common House); CIOB – Târg de ceramică (Fired Up Romania)
Workshop-uri: Workshop de grădinărit în curtea blocului cu Primitiv Plants și Senzui Studio; Prints That Design Your Life by Printoteca; sip.see.sit by Piua Studio; Workshop – Chess Opening Principles by The Square Chess Studio
Petreceri: Random House Soft Opening; Block Party with Bloom (OTOTO); Block Party by Urban Spaces Sfinții Voievozi.
„Cred că, în acest an, am mai făcut un pas în direcția pe care ne-am propus-o de mai mult timp: de a face ca festivalul să fie preluat și adoptat de oraș, dat fiind că toți cei care fac parte din industriile creative pot să se organizeze și să își găsească propriile pretexte de expunere și interacțiune cu publicul larg în cadrul RDW Design GO!. Bucureștiul a fost viu și a trăit din plin 10 zile care l-au făcut mai prietenos și deschis pentru noi toți. Asta este puterea pe care o au industriile creative, de fapt, și pe care noi ne propunem să o punem în valoare cu fiecare ediție RDW”, a completat Andrei Borțun.
Noaptea Studiourilor de Arhitectură, susținută de Cemacon, a reunit peste 25 de studiouri, cel mai mare număr din toate edițiile RDW de până acum. Studiourile și-au deschis ușile pentru colegi, prieteni și publicul larg și au adunat în total peste 3.500 de vizitatori, timp de o noapte (30 mai), în cadrul unor evenimente sociale și de networking.
De un mare succes s-a bucurat și seria de masterclass-uri RDW Talks, format sprijinit de Globalworth și Primăria Municipiului București, prin Centrul Cultural Expo Arte. Acestea au avut loc la Universitatea Națională de Arte București și la Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu pe data de 24 mai și au reprezentat discuții între cele mai creative minți din România și profesioniști internaționali. Intrarea a fost liberă, iar locurile au fost ocupate în numai 24 de ore de la anunțare.
RDW Experience by IQOS i-a introdus pe vizitatori într-o experiență multi-senzorială, prin instalația imersivă „SynergyX”, realizată de Adrian Damian și IQOS. Rezultatul împletirii dintre artă, tehnologie și conexiune umană, instalația a permis experimentarea unei simfonii de imagini și sunete, generate de interacțiunea tactilă și de contribuția colectivă a vizitatorilor. Accesul în instalație a fost permis exclusiv persoanelor cu vârsta de peste 18 ani.
Pregătiri pentru Romanian Design Week 2025
Romanian Design Week va intra în curând în pregătiri pentru ediția cu numărul 13. La fel ca în cazul ediției din acest an, lucrările prezentate în festival vor fi selectate în urma unui call de proiecte, care va fi anunțat începând cu luna septembrie a acestui an.
Pe lângă posibilitatea de prezentare în cadrul RDW Exhibition, cele mai bune proiecte vor fi selectate pentru a fi promovate în galeria online de bune practici, de pe website-ul festivalului, într-un demers de recunoaștere a reperelor și evoluției semnificative a industriilor creative locale.
Mai multe detalii despre ediția din acest an, dar și despre ediția următoare – vor fi anunțate pe website, Facebook și Instagram.
***
Romanian Design Week este un proiect The Institute
Prezentat de: UniCredit Bank
Proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii
Parteneri: IQOS, Château Purcari, Cemacon, Kozel, Globalworth, Rompetrol, Oral B, Mega Mall, Promenada
Partener cultural: Institutul Cultural Român
Cu sprijinul: Primăria Municipiului București, prin Centrul Cultural ExpoArte
Parteneri media strategici: PRO TV, Kiss FM, Euromedia, YOOH
Parteneri media: Radio România Cultural, Igloo, Haute Culture, Revista BIZ, Revista Zeppelin, Molecule F, Designist, Modernism, B365.ro, feeder.ro, munteanurecomandă.ro, Propagarta, Revista Atelierul, IQAds, RADOR, Agerpres, Zile și Nopți, Spotmedia, PRwave, Glamour, The Woman, Happening, Inspirationist, Arthood, Business Review, Metropolis, ALIST Magazine, Dreamingof.net, Daily Magazine, Nine O’Clock, Casa Magazin
Parteneri de comunicare: 5 to go, Humanitas, FIHR
Mulțumiri: Helinick, One Security, Demco, Arelux, Intercontinental, Triade, Jecza Gallery, Antalis
Echipa de creație: Radu Manelici, Claudia Draghia, Sebastian Pren & Policromic
Partener monitorizare: MediaTrust
Design expozițional: Attila Kim Architects
Anul acesta, Romanian Design Week a propus, în cadrul CINA, o serie de expoziții reprezentative pentru industriile creative, care au fost vizitate de aproximativ 40.000 de persoane, de-a lungul celor 10 zile de festival.
RDW Exhibition a prezentat peste 200 de proiecte relevante, din 6 categorii creative diferite – arhitectură, design interior, design grafic, design de produs, ilustrație și modă. Alese de 6 echipe de curatori locali și internaționali și expuse pe două etaje ale fostului restaurant CINA, lucrările au putut fi admirate de publicul larg într-o atmosferă relaxată și prietenoasă.
De asemenea, vizitatorii s-au întâlnit și cu proiecte-reper pentru designul internațional, în cadrul RDW Design Flags, susținut de Château Purcari. La partenerul clădirii CINA, au avut loc 9 expoziții reprezentative pentru peisajul european, aduse din țări precum: Italia, Danemarca, Suedia, Spania, Ungaria, Franța sau Republica Moldova.
Formatul RDW Young Design, susținut de Rompetrol și Institutul Cultural Român, a prezentat, și în acest an, cele mai noi talente din industriile creative, artiști și creatori din noua generație de absolvenți ai facultăților cu profil vocațional-creativ. Expoziția dedicată lor a pus reflectorul pe 29 de nume relevante pe care publicul larg să le urmărească și de acum înainte.
Din RDW Concept Store, format susținut de Mega Mall și Promenada Mall, publicul larg a putut să achiziționeze obiecte de design local și internațional de la 9 branduri românești, pe care vizitatorii le-au găsit în spațiul de 200 de metri pătrați, amenajat la subsolul clădirii CINA. Printre cele mai vândute obiecte se numără bijuteria de autor, articolele vestimentare, dar și obiecte de ceramică și porțelan. În cele 10 zile de festival, concept store-ul a adunat încasări totale care se ridică la aproximativ 25.000 de euro.
Programul RDW Social a fost și el unul generos și a strâns mii de persoane în cele două weekenduri ale festivalului. Petreceri, concerte și contexte de socializare au adunat bucureștenii în jurul unor programe muzicale. Totodată, în ultimul weekend de festival a avut loc și Pop-up Jazz in the Park, eveniment organizat de Primăria Sectorului 1.
„Spațiul din cadrul CINA ne-a ajutat să punem în valoare tot ceea ce a avut mai bun de oferit Romanian Design Week anul acesta. Și, poate mai mult ca oricând, am simțit aprecierea și entuziasmul publicului larg de a redescoperi fostul restaurant CINA, într-o amenajare care a pus în valoare frumusețea spațiului prin intervenția pe care am propus-o, cu ajutorul expozițiilor RDW. Ne-am bucurat să răspundem și noi, în mod direct, chiar temei pe care festivalul a propus-o anul acesta – <<Unlock the City>> –, dat fiind că am deschis astfel o discuție mai amplă despre locurile și zonele Bucureștiului care trebuie deblocate și care pot aduce astfel strălucire și prestigiu Capitalei”, a declarat Andrei Borțun, CEO The Institute.
40.000 de persoane au explorat orașul, prin cele peste 130 de evenimente satelit din cadrul festivalului
Romanian Design Week a oferit anul acesta cel mai amplu program de evenimente-satelit din toate edițiile de până acum ale festivalului și care au atras peste 40.000 de persoane. Reunite sub formatul RDW Design GO!, cele peste 130 de evenimente au propus o diversitate de contexte de apropiere a vizitatorilor de industriile creative. Aceștia au putut să aleagă între workshop-uri, lansări de produse, expoziții, open doors, tururi ghidate și multe altele.
Iată doar câteva dintre cele care au atras cel mai mult publicul anul acesta:
Live acts: Jazz in the Garden (Muzeul Hărților); Sounds of Cotroceni; Rămâne de Văzut x Atelierele Scânteia
Lansări de produse: Cofetăria @Mugshot; Tratament pentru zgomot @AȘKIA; The Upcycling Collection @Veron.
Expoziții: Angel Radios, un spectacol de Mihai Popescu @Teatrul Bulandra; expoziția „ACASĂ dincolo de ușa casei” (Urban Spaces – Sfinții Voievozi); Șoaptele Orașului – atelier Andra Panait; Pavilionul României, NowHereThere, la Bienala de Arhitectură de la Veneția 2023; Common Grounds – Atelier Melania Dulămea; 21 FAI la Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”
Open doors și tururi ghidate: Explore the artist studios @Atelierele Scanteia; Descoperă Calea Victoriei – Tur ghidat cu istoricul Anita Sterea, lector Fundația Calea Victoriei
Market fairs: CIRCUIT: design și sustenabilitate (Piața Amzei); Sunday Thrift Market #9 – Friends & Family Anniversary Edition (Common House); CIOB – Târg de ceramică (Fired Up Romania)
Workshop-uri: Workshop de grădinărit în curtea blocului cu Primitiv Plants și Senzui Studio; Prints That Design Your Life by Printoteca; sip.see.sit by Piua Studio; Workshop – Chess Opening Principles by The Square Chess Studio
Petreceri: Random House Soft Opening; Block Party with Bloom (OTOTO); Block Party by Urban Spaces Sfinții Voievozi.
„Cred că, în acest an, am mai făcut un pas în direcția pe care ne-am propus-o de mai mult timp: de a face ca festivalul să fie preluat și adoptat de oraș, dat fiind că toți cei care fac parte din industriile creative pot să se organizeze și să își găsească propriile pretexte de expunere și interacțiune cu publicul larg în cadrul RDW Design GO!. Bucureștiul a fost viu și a trăit din plin 10 zile care l-au făcut mai prietenos și deschis pentru noi toți. Asta este puterea pe care o au industriile creative, de fapt, și pe care noi ne propunem să o punem în valoare cu fiecare ediție RDW”, a completat Andrei Borțun.
Noaptea Studiourilor de Arhitectură, susținută de Cemacon, a reunit peste 25 de studiouri, cel mai mare număr din toate edițiile RDW de până acum. Studiourile și-au deschis ușile pentru colegi, prieteni și publicul larg și au adunat în total peste 3.500 de vizitatori, timp de o noapte (30 mai), în cadrul unor evenimente sociale și de networking.
De un mare succes s-a bucurat și seria de masterclass-uri RDW Talks, format sprijinit de Globalworth și Primăria Municipiului București, prin Centrul Cultural Expo Arte. Acestea au avut loc la Universitatea Națională de Arte București și la Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu pe data de 24 mai și au reprezentat discuții între cele mai creative minți din România și profesioniști internaționali. Intrarea a fost liberă, iar locurile au fost ocupate în numai 24 de ore de la anunțare.
RDW Experience by IQOS i-a introdus pe vizitatori într-o experiență multi-senzorială, prin instalația imersivă „SynergyX”, realizată de Adrian Damian și IQOS. Rezultatul împletirii dintre artă, tehnologie și conexiune umană, instalația a permis experimentarea unei simfonii de imagini și sunete, generate de interacțiunea tactilă și de contribuția colectivă a vizitatorilor. Accesul în instalație a fost permis exclusiv persoanelor cu vârsta de peste 18 ani.
Pregătiri pentru Romanian Design Week 2025
Romanian Design Week va intra în curând în pregătiri pentru ediția cu numărul 13. La fel ca în cazul ediției din acest an, lucrările prezentate în festival vor fi selectate în urma unui call de proiecte, care va fi anunțat începând cu luna septembrie a acestui an.
Pe lângă posibilitatea de prezentare în cadrul RDW Exhibition, cele mai bune proiecte vor fi selectate pentru a fi promovate în galeria online de bune practici, de pe website-ul festivalului, într-un demers de recunoaștere a reperelor și evoluției semnificative a industriilor creative locale.
Mai multe detalii despre ediția din acest an, dar și despre ediția următoare – vor fi anunțate pe website, Facebook și Instagram.
***
Romanian Design Week este un proiect The Institute
Prezentat de: UniCredit Bank
Proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii
Parteneri: IQOS, Château Purcari, Cemacon, Kozel, Globalworth, Rompetrol, Oral B, Mega Mall, Promenada
Partener cultural: Institutul Cultural Român
Cu sprijinul: Primăria Municipiului București, prin Centrul Cultural ExpoArte
Parteneri media strategici: PRO TV, Kiss FM, Euromedia, YOOH
Parteneri media: Radio România Cultural, Igloo, Haute Culture, Revista BIZ, Revista Zeppelin, Molecule F, Designist, Modernism, B365.ro, feeder.ro, munteanurecomandă.ro, Propagarta, Revista Atelierul, IQAds, RADOR, Agerpres, Zile și Nopți, Spotmedia, PRwave, Glamour, The Woman, Happening, Inspirationist, Arthood, Business Review, Metropolis, ALIST Magazine, Dreamingof.net, Daily Magazine, Nine O’Clock, Casa Magazin
Parteneri de comunicare: 5 to go, Humanitas, FIHR
Mulțumiri: Helinick, One Security, Demco, Arelux, Intercontinental, Triade, Jecza Gallery, Antalis
Echipa de creație: Radu Manelici, Claudia Draghia, Sebastian Pren & Policromic
Partener monitorizare: MediaTrust
Design expozițional: Attila Kim Architects