The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Un profil de business, vă rog: Miez – Brutărie Artizanală

Articol / 01 Apr 2019 / The Institute
  • Un profil de business, vă rog: Miez – Brutărie Artizanală
  • Un profil de business, vă rog: Miez – Brutărie Artizanală
  • Un profil de business, vă rog: Miez – Brutărie Artizanală
  • Un profil de business, vă rog: Miez – Brutărie Artizanală
1/4
De câte ori ați cumpărat o pâine caldă de la brutăria de pe colț, iar gustul său v-a purtat înapoi în timp, pe vremea când bunica servea la masă pâinea abia scoasă din cuptor? Ei bine, amintirile acestea prind viață în inima pieței Amzei, la brutăria artizanală Miez, unde pâinea se prepară după metoda străveche a dospirii îndelungi cu maia naturală.

Visul mai vechi al Andreei Carețu de a avea propria brutărie de cartier s-a concretizat odată cu venirea lui Moș Nicolae, în ziua de 6 decembrie 2016 și, poate de aceea, și copiii sunt atrași de vitrina plină cu bunătăți a celor de la Miez. Comunitatea din jurul brutăriei crește zilnic tocmai pentru că Andreea și echipa sa reușesc să (re)aducă în imaginarul oamenilor gustul autentic al pâinii și patiseriei artizanale.

De unde a venit inspirația de a deschide brutăria artizanală Miez?
Am fost interesată încă din adolescență de gătit. Mi-a plăcut mereu să învăț lucruri noi în domeniul acesta, iar în timp am început să colecționez tot mai multe cărți de bucate care se axau pe bucătării regionale și metode tradiționale de pregătire a mâncării. Primul gând de a-mi deschide o brutărie l-am avut în 2012, iar de atunci am tot încercat diverse rețete, mi-am început și blogul culinar, iar ideea business-ului s-a tot dezvoltat încet, dar sigur.

Cum au fost începuturile brutăriei?
A fost foarte greu, mai ales primul an. În primele două luni până când am reușit să mai angajăm o colegă am muncit în atelier, fără nicio exagerare, în jur de 16-18 ore zilnic. Neavând experiența unui flux zilnic de producție, la început a fost mai mult haos în ceea ce privește organizarea. În timp am creat tot mai multe reguli, iar cele câteva utilaje care ne-au sosit la trei luni de la deschidere, ne-au ajutat să optimizăm toate procesele. Singurul lucru care m-a făcut să continui a fost faptul că eforturile noastre erau recompensate cu pașii mici care ne purtau înainte, către dezvoltarea business-ului. Am învățat practic totul din mers.

Spuneai că ai studiat domeniul teatrului, însă cumva, ai ajuns să fii antreprenor. Ai anticipat vreodată această întorsătură de situație?
Mult timp nu am îndrăznit să mă gândesc că pasiunea mea pentru mâncare ar putea trece în prim plan. M-am luptat o vreme îndelungată cu programările culturale cu care crescusem. Nu am fost învățată să risc prea mult. Dar am simțit mereu nevoia să fac ceva important, să ies din tipare. Poate că pe acolo e de găsit și explicația pentru atracția de câțiva ani față de lumea teatrului.

Te bucură noul drum ales?
Dincolo de satisfacțiile de zi cu zi pe care mi le ofertă brutăria, mă bucură gândul la acea luminiță de la capătul tunelului care reprezintă un soi de libertate pe care cu greu aș fi avut-o altfel. Ca antreprenor poți ajunge să ai un program mai flexibil, o stabilitate financiară mai ridicată, iar dacă afacerea ajunge cu adevărat la succes, vei avea resursele pentru a porni fără prea multe obligații proiecte noi. E nevoie de multă muncă și de multe sacrificii pentru a ajunge în punctul acela, dar pentru mine prețul e corect.

Putem să spunem despre brutăria Miez că amintește de vechile brutării de cartier? Cum este resimțit acest sentiment de comunitate la nivelul Miez?
Avem mulți clienți fideli cu care am dezvoltat relații în timp. Aș vrea să cred că atmosfera de la noi din brutărie amintește de cea a vechilor brutării sau a vechilor mici magazine - afaceri de familie, care se remarcau printr-o grijă sporită față de calitatea produselor oferite, precum și față de clienți.

Vă amintiți câteva povești interesante/amuzante de-ale clienților voștri?
Sunt foarte simpatici copiii care intră la noi. Cei mai mulți vin chitiți pe anumite produse și îi auzim încă de la intrare: „Vreau cookie!” sau „Vreau ecler!”, sau de pe stradă strigând „Mieeeez!”. Mai avem și situații în care clienții au o reacție negativă în momentul în care unele produse nu mai sunt pe raft, pentru că le-am vândut pe toate în ziua respectivă. Daracest lucru nu face altceva decât să ne arate ce impact pozitiv am avut asupra comunității în care activăm și să ne motiveze să ne dezvoltăm și mai mult.

Cum considerați că Miez completează rețeaua Cartierului Creativ? Vă cunoașteți bine cu vecinii?
Ne știm cu unii dintre vecini, mai ales prin clienții care ne fac legătura. Plănuim ca din această primăvară să începem să spunem tot mai multe povești despre noi, să participăm la evenimente, să „socializăm” mai mult. Cred că este foarte important ca micile afaceri să se susțină unele pe celelalte, mai ales pentru că aceste relații pot aduce o diferență în dinamica unui cartier.