The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

ROMANIAN DESIGN WEEK #DESIGNABETTERFUTURE

Articol / 12 Mai 2020 / The Institute
  • ROMANIAN DESIGN WEEK #DESIGNABETTERFUTURE
1/1
Un tur virtual prin fișierele ce compun expoziția tematică RDW – Change, cu propunerea de a participa și tu la căutarea actuală și viitoare a unor moduri în care designul poate contribui la redesenarea unei lumi mai bune.

Capitolul 6 - Design a better future

O colecție de proiecte care excelează la nivel de design grafic, dar care abordează și teme legate de dezvoltare urbană și comunitară, spațiu public, incluziune socială sau educație. Sunt proiecte și oameni care generează și care sunt SCHIMBARE. Și care ne dau motive de optimism.



AER
Este un fanzin colectiv de dragoste de aer. Prima pagină este lăsată neagră pentru a marca absența artistei Andreea Dobrin Dinu aka Summerkid. Alături de ea, au fost invitați și alți artiști vizuali, ilustratori, ceramiști, jurnaliști, poeți, prozatori, actori, designeri, curatori, arhitecți, activiști, profesori și părinți.

Atlasul comunismului
Pentru a aduce la suprafață poveștile complexe ale orașului Suceava, locul în care s-a născut, Alexandra Cîrstean aka Kadnaa ales să îl reprezinte prin trei metode vizuale, prin hărți, ilustrație și fotografie. Prin rolul său de designer, a reușit să găsească o modalitate de a ilustra vocea interioară și colectivă a comunității.

Camera Arhiva
Este o platformă de cercetare care încearcă să documenteze și să arhiveze tipăriturile românești publicate între 1947 și 1989. Ca o platformă de cercetare cu caracter subiectiv care culege urme materiale și documente din viața de zi cu zi din perioada comunistă, precum almanahuri și jurnale, periodice de stat și reviste, broșuri, ziare, afișe și cataloage de expoziții, cărți de ficțiune și manuale DIY, Camera Arhiva este în continuă desfășurare.

Retrospectiva Kajet
Gândit și produs în București, Kajet reprezintă o publicație periodică despre Europa de Est care caută dincolo de percepția anecdotică a regiunii. Până acum Kajet a publicat 3 numere, cu al 4-lea în lucru: KAJET Journal no1 - On Communities, KAJET Journal no2 - On Utopias, KAJET Journal no3 - On Struggle, KAJET Journal no4 - On Periphery.



Daniel & Andrew
Inspirată de titlul poemului 24 de argumente (1984) semnat de artistul Paul Neagu, expoziția "24 de argumente. Conexiuni timpurii în neo-avangarda românească 1969–1971" invită la o lectură multiplă a experienţelor, tempourilor și a finelor ţesături împletite între naraţiunile instituţionale și cele individuale, între condiţiile locale și dialogurile globale, pornind de la o serie de lucrări concepute în această perioadă de artiștii prezentaţi în expoziţie.

Conferința Europeană pentru Politici de Arhitectură FUTURE SHAPERS (ECAP RO2019) reprezintă o dezbatere despre politicile publice care urmăresc să obțină o mai mai bună calitate și cultură a mediului construit din România și Europa.

Festivalul Egalității de Gen 2019
Designul proaspăt și actual al materialelor de promovare a avut scopul de a spori atenția asupra Festivalului Egalității de Gen, prin formă și culoare, prin diversitatea personajelor și prin mesajul puternic, prin crearea unei identități și a unei consecvențe în stil.

Hot Lagoon
Este o platformă ce se dezvoltă de la an la an, care și-a propus de la început să schimbe percepția oamenilor legată de scena alternativă a artiștilor și designerilor din România. Prin evenimentele organizate și prin schimbarea în rotație a selecției de la o ediție la alta, oferă o oportunitate de liberă exprimare și propulsare în direcția profesională a tinerilor artiști ce participă la eveniment.

IDentity
Seria IDentity este povestea unei societăți imaginare în care lumea respiră în același ritm. Este o invitație la un exercițiu de imaginație despre „cum ar fi dacă...”. Conceptul prezentat este încapsulat într-o serie de 6 ilustrații pe parcursul unei povești care se desfășoară în 6 stadii ce surprind condiția omului modern.




LOOT
Branding-ul creat de LOOT pentru Mama Matters are o abordare diferită față de proiectele similare existente pe piață. De la logo design la ilustrații si webdesign, LOOT a creat o identitate vizuală puternică și potrivită cu valorile principale ale clientului: maternitatea și noul drum al mamelor arătat într-o manieră sinceră, modernă și autentică.

Echipa UrbanSpaces a lucrat cu LOOT pentru o serie de etichete ilustrate destinate colaborării lor cu Brews Brothers, materializată într-o ediție specială de bere craft. Fiecare ilustrație arată o parte din viața comunității, din cele 4 spații dezvoltate de Urban Spaces.

Queer – istorii ilustrate
Amplifică, într-o formă cu valențe interdisciplinare, dialogul despre istoria comunității queer. Abordarea personală, experiențele celor intervievați și explorarea grafică a acestor mărturii permit deopotrivă explorarea dimensiunii gândirii critice și pe cea a solidarității empatice, plasând situații aparent improbabile în realitatea socială imediată.

Zestrea
Este primul joc de societate românesc finanțat cu succes pe Kickstarter. Un joc amuzant, pentru 3-6 jucători, despre măritat mândre și însurat feciori.

Bere București
Branding-ul realizat de Tea Tomescu pentru Bere București de Cartier contribuie la o crearea unei identități naționale, în care fiecare bucureștean își poate regăsi cartierul preferat pe packaging-ul berii craft.
_____

Expoziția CHANGE este inspirată de UniCredit Bank și realizată în parteneriat cu Primăria Municipiului București prin de ExpoArte.