Anul acesta Internetics împlinește #20deani de activitate, motiv pentru care ne logăm la serverul cu amintiri și pregătim o serie de articole #throwback despre fiecare dintre cele 19 ediții de până acum, în timp ce o pregătim pe cea aniversară cu numărul 20. Începem așadar o numărătoare inversă… atipică.
2005://INTERNETICS
Ediția 2005 a Internetics aduce noi tendințe ale domeniului digital, noi interese ale pieței, iar seminariile susținute atunci se concentrau asupra lor. Un exemplu este conferința despre dezvoltarea afacerilor online în România și pe piața europeană. Obiectivul ei a fost prezentarea pieței românești în raport cu factori macro-economici, de care antreprenorii trebuie să țină cont.
Internetics 2005 și-a propus să devină un instrument de informare pentru antreprenorii români care vor să își deschidă afaceri online sau să își digitalizeze afacerile actuale. Competiția aduce astfel în discuție și impactul european sau global pe care îl are economia online. Dar și faptul că investițiile în acest domeniu cresc și ajută la dezvoltarea unei infrastructuri mai bune.
În comparațiile dintre industria online din România și cea internațională, seminariile vorbesc și despre tranzacțiile online și faptul că în România procentul lor este în continuare mai mic (utilizatorii plătesc online mai mult în tranzacțiile internaționale, decât naționale), dar devin încet, încet un punct de interes și mai multe magazine cu site-uri online devin active pentru plata cu cardul.
Un alt exemplu de temă de seminar este explicarea unor obiective pe care antreprenorii trebuie să le ia în calcul în planurile lor de afaceri online. Și faptul că nu este suficientă doar partea de programare și design a unei afaceri online, ci mai ales strategia ei de marketing digital.
Alte categorii de publicuri ale competiției din 2005 sunt oamenii de marketing și advertising pentru care Internetics organiza seminarii pentru a le putea pune la dispoziție informații și exemple de noi tehnologii digitale. Și un exemplu aici este categoria Advertising multimedia, prin care se puteau înscrie în competiție proiecte de bannere online, newslettere și campanii digitale.
Categoriile Internetics 2005 au fost: Site-uri de informații (Media online, Portaluri tematice, Portaluri generaliste, Artă și Cultură, Educație, Activism social, Informații de interes public) // Site-uri de prezentare (Prezentare de corporație, Prezentare de IMM, Prezentare de brand / produs) // Site-uri de servicii și tranzacții online (Servicii online, Comerț electronic, Servicii financiare, E-guvernare) // Site-uri de divertisment și comunități online (Comunități virtuale, Celebrități și personalități, Jocuri online, Timp liber, Divertisment) // Aplicații pe suport CD-ROM (Aplicații de prezentare, Aplicații utilitare tematice) // Advertising multimedia (Banner single, Banner Campaign, Campanie online, Newslettere pe e-mail) // Web Agenția Anului.
A cincea ediție a avut și un microsite în care a prezentat toate proiectele înscrise în competiție, înainte de aflarea rezultatelor, pentru ca toți cei interesați să poată face pronosticuri asupra câștigătorilor.
Marele câștigător al ediției, Web Agenția Anului 2005 a fost agenția 2fresh.
Ediția 2005 a Internetics aduce noi tendințe ale domeniului digital, noi interese ale pieței, iar seminariile susținute atunci se concentrau asupra lor. Un exemplu este conferința despre dezvoltarea afacerilor online în România și pe piața europeană. Obiectivul ei a fost prezentarea pieței românești în raport cu factori macro-economici, de care antreprenorii trebuie să țină cont.
Internetics 2005 și-a propus să devină un instrument de informare pentru antreprenorii români care vor să își deschidă afaceri online sau să își digitalizeze afacerile actuale. Competiția aduce astfel în discuție și impactul european sau global pe care îl are economia online. Dar și faptul că investițiile în acest domeniu cresc și ajută la dezvoltarea unei infrastructuri mai bune.
În comparațiile dintre industria online din România și cea internațională, seminariile vorbesc și despre tranzacțiile online și faptul că în România procentul lor este în continuare mai mic (utilizatorii plătesc online mai mult în tranzacțiile internaționale, decât naționale), dar devin încet, încet un punct de interes și mai multe magazine cu site-uri online devin active pentru plata cu cardul.
Un alt exemplu de temă de seminar este explicarea unor obiective pe care antreprenorii trebuie să le ia în calcul în planurile lor de afaceri online. Și faptul că nu este suficientă doar partea de programare și design a unei afaceri online, ci mai ales strategia ei de marketing digital.
Alte categorii de publicuri ale competiției din 2005 sunt oamenii de marketing și advertising pentru care Internetics organiza seminarii pentru a le putea pune la dispoziție informații și exemple de noi tehnologii digitale. Și un exemplu aici este categoria Advertising multimedia, prin care se puteau înscrie în competiție proiecte de bannere online, newslettere și campanii digitale.
Categoriile Internetics 2005 au fost: Site-uri de informații (Media online, Portaluri tematice, Portaluri generaliste, Artă și Cultură, Educație, Activism social, Informații de interes public) // Site-uri de prezentare (Prezentare de corporație, Prezentare de IMM, Prezentare de brand / produs) // Site-uri de servicii și tranzacții online (Servicii online, Comerț electronic, Servicii financiare, E-guvernare) // Site-uri de divertisment și comunități online (Comunități virtuale, Celebrități și personalități, Jocuri online, Timp liber, Divertisment) // Aplicații pe suport CD-ROM (Aplicații de prezentare, Aplicații utilitare tematice) // Advertising multimedia (Banner single, Banner Campaign, Campanie online, Newslettere pe e-mail) // Web Agenția Anului.
A cincea ediție a avut și un microsite în care a prezentat toate proiectele înscrise în competiție, înainte de aflarea rezultatelor, pentru ca toți cei interesați să poată face pronosticuri asupra câștigătorilor.
Marele câștigător al ediției, Web Agenția Anului 2005 a fost agenția 2fresh.
2006://INTERNETICS
După 5 ani de Internetics, competiția se pregătește pentru noi schimbări majore în structură. Dacă până în 2006 schimbările categoriilor țineau mai mult de adăugarea unor subsecțiuni noi și reorganizarea lor pe diferite criterii, ediția cu numărul 6 este prima în care avem o împărțire în 3 categorii mari, fiecare cu câte un grup de juriu dedicat.
Ediția a șasea a festivalului a reunit trei competiții distincte: Web Promo, Web Space și Web Graphic.
Web Promo este competiția care a premiat cele mai bune site-uri și elemente de advertising online ce au avut ca scop prezentarea sau promovarea unor produse, servicii sau organizații.
Web Space a premiat cele mai bune site-uri, portaluri sau bloguri care ofereau vizitatorului mijloace de tranzacționare, informare sau “petrecere a timpului liber”.
Web Graphic a premiat concepte creative puternice, execuții consistente și aplicații tehnice sofisticate cu aplicabilitate în spațiul virtual.
O altă noutate a ediției este expoziția virtuală Web Gallery – al cărei scop a fost susținerea posibilităților de liberă exprimare pe care le oferă mediul virtual, prin prezentarea unor lucrări (foto, video, bloguri personale/profesionale, 3D, multimedia arts, experimente online, motion graphics, animation) care aveau nevoie de expunere.
Juriul Internetics 2006 a reunit membri recunoscuți în industria mondială de web design, web development, specialiști în comunicare și strategie online. Printre membrii juriului au fost români care au excelat pe piața internațională, dar și trendsetteri străini precum Daniel Schutzsmith și Eric Jordan.
Agenția Anului 2006, marele câștigător al competiției a fost pentru a doua oară agenția Webstyler.
“Internetics 2006 a ridicat într-o mare măsură standardele Internetului românesc. A fost anul cu cele mai bune lucrări, cu un juriu orientat mai mult spre strategie și comunicare și cu cea mai bună structurare a secțiunilor de până acum. Suntem cea mai bună agenție de comunicare online din România pentru că oferim toate serviciile de comunicare și dezvoltare pe Internet, pentru că avem un portofoliu de clienți care înțeleg ce înseamnă comunicarea web și mai ales pentru că avem o echipă care a făcut lucruri excepționale în ultimul an” a declarat Bogdan Nițu, în prezent General Manager, GMP+WEBSTYLER.
Studii din 2006 arătau că în România erau aproape 5 milioane de utilizatori de Internet și numărul lor continua să crească. Astfel, piața online din România devenea o opțiune din ce în ce mai atrăgătoare pentru cei care voiau să își dezvolte afacerile.
Concluzia acestor 6 ediții Internetics a fost că Internetul devine un mediu care cuprinde variante ale multor alte medii și un instrument foarte bun pentru crearea unui mix de marketing, cu obiective măsurabile.
Continuăm istoria evoluției Internetics, so please stay tuned for more stories.
Anul acesta Internetics marchează 20 de ani de competiţie și de premiere a inteligenţei digitale şi excelenţei în comunicarea online, contribuind pe parcursul acestor ani la creşterea şi dezvoltarea industriei. Înscrierile sunt deschise până pe 27 august 2020.
Gala de premiere Internetics 2020 va avea loc în luna octombrie, în format online. Detaliile vor fi comunicate în curând.
Internetics 2020 este un proiect The Institute, cu partener principal UniCredit Bank şi susţinut de IQOS, Absolut şi YouTube.
Get ready for #Internetics2020!