Illycaffè anunță organizarea celei de-a doua ediții a concursului „Design the illy can”, concurs prin care un tânăr artist are posibilitatea să realizeze designul pentru 20.000 de cutii de cafea illy care vor fi distribuite în România anul viitor.
În plus, câștigătorul premiului I va putea participa la cursul Disruptive Market Innovation through Design, organizat de Royal College of Arts UK în vara anului 2017, iar premiile II și III constau în produse illycaffè. Lucrările premiate vor fi expuse, de asemenea, într-o expoziție organizată la finalul proiectului și dedicată celor mai bune compoziții înscrise în concurs.
„Am fost plăcut impresionat de cum s-a desfășurat prima ediție Design the illy can în România, motiv pentru care invităm în continuare talentele locale să se afirme. Prin acest concurs, ne-am propus să încurajăm tinerii să își exprime originalitatea și să îi răsplătim pe măsură. Totodată, ne dorim să contribuim la procesul de educare a unui tânăr artist, oferind câștigătorului acces la un curs de vară relevant pentru activitatea sa profesională, la una dintre cele mai apreciate universități din Marea Britanie.”, a declarat Carlo Bach, art & creative director illycaffè.
Competiția îi provoacă pe participanți să exploreze numeroase posibilități de exprimare a imaginației, având libertate în alegerea temei și compunerea lucrărilor. Juriul concursului din acest an este format din Carlo Bach, art & creative director illycaffè, Mihnea Ghilduș, designer de produs și fondator Dizainăr, Eugen Erhan, asist. univ. drd. al Universității Naționale de Arte din București, Magda Sficlea, prof. univ. dr. la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iași, și Ciprian Mihnea, lector univ. dr. al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca.
Câștigătorul primei ediții „Design the illy can” este Andrei Măceșanu, student al Universității Naționale de Arte București, iar tema lucrării sale a făcut referire la curiozitatea asupra felului în care oamenii relaționează și se raportează la cafea. Cutia având designul creat de Andrei va fi expusă în cadrul proiectului Diploma 2016, organizat la Palatul Știrbei între 21 și 30 octombrie 2016, alături de celelalte cutii illy art collection, semnate de nume celebre ale artei contemporane. Printre personalitățile cu care illycaffè a colaborat până acum pentru realizarea edițiilor speciale illy art collection, se numără: James Rosenquist, Michael Lin, Michelangelo Pistoletto, Tobias Rehberger, Kiki Smith, Liu Wei, Sebastião Salgado, Robert Wilson și Gillo Dorfles.
„Design the illy can”, ediția a II-a, este organizată în România de către Pro Brands Distribution, unic importator și distribuitor al cafelei illy în România, în perioada 21 octombrie – 11 decembrie 2016. Participanții își pot înscrie ideile în concurs prin trimiterea unui e-mail la adresa designtheillycan@probrands.ro în acest interval de timp, iar câștigătorul va fi anunțat la finalul lunii ianuarie 2017. Mai multe detalii despre competiție și regulamentul acesteia sunt disponibile pe platforma: www.probrands.ro/designtheillycan/. Informații despre prima ediție și lucrările premiate în cadrul ei pot fi accesate aici.
Despre illycaffè
illycaffè, fondată în 1933 în Trieste, produce și comercializează un amestec unic de cafea espresso, 100% Arabica și este liderul de piață al segmentului cafelei premium. Aproape 7 milioane de ceşti de cafea illy sunt savurate în fiecare zi. Vândută în mai bine de 140 de țări, cafeaua illy este disponibilă în mai mult de 100.000 dintre cele mai apreciate restaurante și cafenele din întreaga lume. Brand-ul illy este prezent în 43 de ţări în aproximativ 230 de puncte de vânzare, inclusiv în magazine monobrand. Pentru a dezvolta cultura cafelei, compania a pus bazele Universității Cafelei, un centru de excelență care oferă pregătire completă în domeniul cafelei, atât la nivel teoretic, cât și practic pentru barista, dar și pentru iubitorii și cultivatorii de cafea. La nivel global, compania are aproximativ 1.084 de angajați, iar, în 2014, a înregistrat vânzări în valoare de 391 milioane de euro. illycaffè cumpără cafea verde direct de la cultivatorii cu cele mai bune recolte de cafea Arabica, prin parteneriate bazate pe un proces de dezvoltare sustenabilă. Colaborând cu cei mai buni cultivatori din lume – în Brazilia, America Centrală, India, Africa și China – compania fondată în Trieste dezvoltă relații pe termen lung prin care transferă „know – how” și tehnologie cultivatorilor, plătind, în același timp, un preț mai mare decât cel practicat în piață.
Despre Pro Brands Distribution
Pro Brands Distribution continuă tradiția illycaffè de implicare în evenimente ce au ca scop susținerea unor artiști consacrați sau tinere talente. Alături de „Design the illy can”, compania a dezvoltat proiectul de promovare neconvențională a proiectelor culturale pe șervețelele illy, inițiativă conturată și materializată în România încă din anul 2010. Lista evenimentelor comunicate pe suportul alb de hârtie numără până în prezent peste 63 de proiecte deosebite. Festivalul Internațional de Film Next, Bienala București, Ideo Ideis - Festival Național de Teatru Tânăr, Festivalul Sonoro & Sonoro Conac, IEEB, Les Films de Cannes à Bucarest, Festivalul Shakespeare, Cruciada Culturii și Romanian Cultural Resolution sunt doar câteva dintre proiectele anilor trecuți, promovate pe șervețelele illy.