The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

ACT, brandul românesc de tacâmuri create special pentru persoanele care suferă de artrită, prezent la DIPLOMA 2019

Articol / 07 Oct 2019 / The Institute
  • ACT, brandul românesc de tacâmuri create special pentru persoanele care suferă de artrită, prezent la DIPLOMA 2019
  • ACT, brandul românesc de tacâmuri create special pentru persoanele care suferă de artrită, prezent la DIPLOMA 2019
  • ACT, brandul românesc de tacâmuri create special pentru persoanele care suferă de artrită, prezent la DIPLOMA 2019
1/3
ACT este brandul românesc care își propune să ajute persoanele care suferă de artrită și de alte boli care afectează mobilitatea membrelor superioare cu ajutorul unui set de tacâmuri flexibile, adaptate special pentru aceștia. 

Setul de tacâmuri, create de Alexandra Matei, au fost selectate în expoziția centrală a DIPLOMA 2019, festivalul național al tinerilor artiști, care are loc în intervalul 11-20 octombrie 2019, în București, în clădirea monument istoric de pe Str. C.A. Rosetti nr. 3 (Piața George Enescu). Obiectivul a fost crearea unor tacâmuri care să readucă utilizatorilor mobilitatea și să le redea bucuria de a mânca. În prezent, există 500 de milioane de persoane care suferă de afecțiuni de mobilitate în întreaga lume, iar Alexandra speră să îi ajute cu creațiile sale.

Proiectul a fost lansat și pe Indiegogo, pentru a obține o finanțare de 7.000 de euro.

„ACT a pornit ca un proiect de diplomă pentru design în cadrul Universității de Arhitectură și Urbanism “Ion Mincu”, pe care apoi mi-am dorit să îl transform într-un proiect care să îi ajute pe cei din jur cu adevărat. Așa am creat setul de tacâmuri flexibile dedicat persoanelor care suferă de artrită sau de alte boli care afectează mobilitatea membrelor superioare și care își dorește să readucă independența, mobilitatea și să redea bucuria de a mânca.”, a povestit Alexandra Matei.

Bolile articulare evoluează de-a lungul timpului, iar nevoile se schimbă. Din acest motiv, ACT are un mâner flexibil care să se poată adapta tipului de boală și stadiului acesteia. Există numeroase configurații ale mânerului tacâmului, iar utilizatorii au posibilitate să își creeze propriul design de mâner care să răspundă nevoilor personale.

“ACT a fost rezultatul unui an de cercetare a bolii, studiu cu profesorii de la universitate și cu mentorii din acceleratorul Nod. A fost o perioadă cu multe schițe, machete și testări de materiale. Fiecare prototip a fost testat de beneficiari și îmbunătățit permanent pe baza feedback-ului direct. Așa am ajuns la cel de al 5-lea prototip care este și produsul final.”, a explicat Alexandra Matei.

ACT a câștigat anul acesta faza națională a concursului Hillary Social Enterprise 4 Women by Erasmus+ și a reprezentat România în faza internațională din Olanda, alături de alte șapte proiecte sociale.

De asemenea, ACT este unul dintre cele 9 proiecte selectate în programul Level-Up, primul accelerator de makeri din România organizat de Nod Makerspace și Babele, în parteneriat cu Banca Transilvania și Bosch. În cadrul acestui program tânăra designer de produs a lucrat timp de cinci luni la îmbunătățirea produsului cu ajutorul mentorilor din program.

Pe 2 octombrie a avut loc evenimentul organizat Level-up Demo Day: Meet the Makers unde Alexandra a prezentat prototipurile și a lansat campania de crowdfunding de pe INDIEGOGO, cu ajutorul căreia își propune să facă o pre-vânzare a produsului și să strângă suma de bani necesară pentru a produce tacâmurile și pentru a dezvolta acest business social. Obiectivul campaniei de crowdfunding este să strângă suma de 7.000 de euro.