The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Ce vrăji au mai facut fraţii Bouroullec

Articol / 16 Oct 2014 / Maria Neneciu
  • Ce vrăji au mai facut fraţii Bouroullec
  • Ce vrăji au mai facut fraţii Bouroullec
  • Ce vrăji au mai facut fraţii Bouroullec
  • Ce vrăji au mai facut fraţii Bouroullec
  • Ce vrăji au mai facut fraţii Bouroullec
  • Ce vrăji au mai facut fraţii Bouroullec
1/6
Fraţii minune Ronan şi Erwan Bouroullec sunt unii dintre cei mai populari şi prolifici designeri ai secolului XXI, lucrările lor fiind expuse in vitrinele celor mai exclusivişti producători dar şi în cele mai faimoase muzee,  în care şi-au asigurat intrarea datorită abordarii experimentaliste căreia  i-au rămas fideli de-a lungul timpului.
Născuţi într-un mic sat din Franţa în anii 1971, respectiv  1976, Ronan şi Erwan lucrează impreună de mai bine de zece ani, uniţi de perfecţionism şi de o viziune comună asupra design-ului şi funcţionalităţii lui. Colaborarea lor este un dialog permanent, care se  hrăneşte din diferenţele lor de temperament  şi care conferă  echilibru şi fineţe deciziilor finale şi proiectelor ce se nasc din acestea.
Creaţiile lor, fie că vorbim de obiectele de design, structuri textile antifonare, amenajari interioare sau proiectele de arhitectura,  sunt rafinate, subtile, au un puternic accent organic, dar suferă şi de ideile geometriei, sunt structurale, dar şi optice. Există o funcţionalitate a romantismului şi o melancolie a invovaţiei  în fiecare element şi ideee marca Bouroullec, care transformă produsele acestora într-o declaraţie de stil, dar nu una ostentivă şi gălăgioasă, ci una argumentată, logică, firească.
Stilul lor este specific unei noi generatii: 20 +. Estetica se naşte din mutaţiile nevoi lor sociale: de a migra, de mişcare, de schimbare,  iar obiectele din jurul nostru ar trebui să se adapteze, să fie modulare, înţelegătoare, universale.

Ascendenţa lor pe scena design-ului internaţional a fost una spectaculoasă.  În anul 1997, Giulio Cappellini surprindea acele “calităţi de aur” în proiectul Disintegrated Kitchen, cu care fraţii Bouroullec participau la Salonul de Mobilă de la Paris, şi le oferea acestora şansa de a face primele lor proiecte industriale pentru Cappellini (www. cappellini.it), producătorul italian de design la limita realităţii cu fantezia, un “start” la care visează cu ochii închişi sau deschişi orice tânăr designer . Au urmat un proiect pentru Issey Miyake în 2000, pentru care au amenajat un magazin din Paris, iar apoi legendara şi decisiva întălnire cu Rolf Fehlbaum de la Vitra din 2002, care s-a finalizat cu conceperea unui nou sistem de birouri pe nume Joyn şi cu un parteneriat special, care a dat naştere unor icoane ale design-ului contemporan:  algele de la Vitra (www.vitra.com) , canapeaua Alcove, Worknest-ul, Scaunul Lent (Slow Chair), cel vegetal (The Vegetal) sau pasărea (L’Oiseau). Din 2004, fraţii Bouroullec au lucrat pentru toată lumea bună a design-ului mondial: pentru Magis (www.magisdesign.com) au semnat faimosul scaun Steelwood, dar şi două colecţii complete de mobilă, au mai lucrat pentru Alessi, Kartell, Established and Sons, Ligne Roset, Axor, Mattiazzi, Flos sau Mutina, iar pentru producătorul danez Kvadrat (www.kvadrat.dk) şi-au imaginat nori textili, ce par să plutească cu graţie deasupra ideilor contemporane.