Andreea Zaharescu, Roxana Antochi şi Alexandru Pohonţu au început să întoarcă materialele pe toate părţile în 2012, la puțin timp după întoarcerea Andreei din India, unde a aflat despre conceptul de upcycling. După ce a învăţat despre cât de creativi pot fi oamenii în transformarea deșeurilor în produse noi, cu etichetă şi personalitate, echipa Upside Down a început să lucreze la planificarea afacerii lor. Pentru a reduce deșeurile, ei transformă materiale reciclabile (tetra-pack, camere de cauciuc, materiale rebut, meshuri) în portofele, genţi şi mape colorate.
Cu ce bani aţi pornit la drum şi pe ce s-au dus?
Upside Down este unul dintre câștigătorii competiției de antreprenoriat social, Social Impact Award, din 2012. În urma acesteia am câștigat 4.000 euro, bani investiți integral în pornirea afacerii.
Câţi sunteţi implicaţi în acest business?
În ianuarie 2013 am angajat prima persoană, iar începând cu luna septembrie avem al doilea angajat full time. De la începerea producției, am colaborat în regim part-time cu o studentă.
Cât v-a luat până să porniţi businessul?
Am început să dezvoltăm planul de afacere și să testăm ideea odată cu câștigarea premiului. Din august anul trecut ne-am ocupat de lucruri mai practice, creșterea echipei, înființarea atelierului, dezvoltarea produselor, vânzarea atât la persoane fizice, cât și juridice.
Ce aveţi de gând cu Upside Down?
Urmează să dezvoltăm o colecție de produse pentru toamnă și să organizăm câteva workshop-uri despre upcycling, pentru elevii ieșeni. Prin produsele noastre dorim ca oamenii să afle despre upcycling și să înţeleagă că multe lucruri considerate deșeuri pot fi transformate în altceva, în produse noi, de valoare mai ridicată. Pe termen lung, ne propunem să creștem atelierul din Iași și să creăm mai multe locuri de muncă.
upside-down.ro
Cu ce bani aţi pornit la drum şi pe ce s-au dus?
Upside Down este unul dintre câștigătorii competiției de antreprenoriat social, Social Impact Award, din 2012. În urma acesteia am câștigat 4.000 euro, bani investiți integral în pornirea afacerii.
Câţi sunteţi implicaţi în acest business?
În ianuarie 2013 am angajat prima persoană, iar începând cu luna septembrie avem al doilea angajat full time. De la începerea producției, am colaborat în regim part-time cu o studentă.
Cât v-a luat până să porniţi businessul?
Am început să dezvoltăm planul de afacere și să testăm ideea odată cu câștigarea premiului. Din august anul trecut ne-am ocupat de lucruri mai practice, creșterea echipei, înființarea atelierului, dezvoltarea produselor, vânzarea atât la persoane fizice, cât și juridice.
Ce aveţi de gând cu Upside Down?
Urmează să dezvoltăm o colecție de produse pentru toamnă și să organizăm câteva workshop-uri despre upcycling, pentru elevii ieșeni. Prin produsele noastre dorim ca oamenii să afle despre upcycling și să înţeleagă că multe lucruri considerate deșeuri pot fi transformate în altceva, în produse noi, de valoare mai ridicată. Pe termen lung, ne propunem să creștem atelierul din Iași și să creăm mai multe locuri de muncă.
upside-down.ro