The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Începe „This is how Meta really feels” – un proiect despre explorarea identității digitale prin artă și tehnologie

Articol / 19 Feb 2025 / Andra Mihai
  •  Începe „This is how Meta really feels” – un proiect despre explorarea identității digitale prin artă și tehnologie
1/1
Cum arată identitatea ta digitală? Cum ne raportăm la memoria stocată online? Dacă rețelele sociale ar deveni un loc fizic, cum ar arăta?

Acestea sunt câteva dintre întrebările pe care proiectul cultural „This is how Meta really feels” le pune sub lupă, invitând publicul să descopere o nouă perspectivă asupra identității digitale. Proiectul, inițiat de un colectiv interdisciplinar de artiști – Mihai Ivașcu (dramaturg și lucrător cultural), Teodora Tudose (coregraf, performer și dramaturg), Antonia Itineanț (coregraf, performer și manager cultural) și Cristina Bodnărescu (artist new-media) – propune o incursiune artistică în relația dintre utilizatori și eul lor digital.

Activități-cheie în cadrul proiectului:

· Atelierul „La terapie de cuplu cu persoana mea digitală”
O serie de întâlniri dedicate elevilor, ghidate de un psiholog și dramaturgii proiectului, în care participanții vor analiza relația lor cu propriile conturi de social media. Atelierele vor avea loc săptămânal, de pe 7 martie până pe 28 martie, la Liceul „Grigore Moisil” București.

· Instalația performativă „Camera Meta”

 O transpunere a rețelelor sociale într-un spațiu fizic, în care publicul va putea interacționa cu o reprezentare concretă a lumii digitale. Cu ajutorul unei căști-senzor, datele neurologice, expresiile faciale și mișcările vizitatorilor vor fi colectate pentru a oferi o imagine detaliată a modului în care experimentăm spațiul digital. Instalația va putea fi vizitată între 5-7 mai la ETAJ.

· Instalația „This is how Meta really feels”

 Un video-eseu-infografic bazat pe datele colectate în timpul proiectului, care oferă o concluzie artistică și științifică asupra impactului lumii digitale asupra memoriei și identității. Evenimentul de închidere va include o prelegere susținută de un expert în Științele Comunicării din cadrul FCRP, SNSPA. Publicul va putea explora instalația pe 8 și 9 iunie la ETAJ, iar pe 9 iunie va avea loc prelegerea științifică.

„This is how Meta really feels” nu este doar un proiect artistic, ci o explorare a felului în care trăim, simțim și interacționăm într-o lume digitalizată. Printr-un mix de performance, instalație și analiză științifică, proiectul oferă o experiență captivantă și provocatoare.

***

Parteneri media: LiterNet, Happening, The Institute, București FM.
Parteneri instituționali: Colegiul Național „Grigore Moisil” București, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale”, Școala Națională de Studii Politice și Administrative - Facultatea de Comunicare și Relații Publice.

Proiectul este co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.

„This is how Meta really feels” nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.