The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Interviu cu Adrian Păsărică | INTERNETICS 2022

Articol / 08 Noi 2022 / Andra Mihai
  • Interviu cu Adrian Păsărică | INTERNETICS 2022
1/1
În 2022, juriul Internetics a reunit peste 80 de specialiști în marketing, comunicare online, experți în research și media, consultanți independenți și reprezentanți din buticuri de consultanță online din România. Juriul este în proces de evaluare a celor 209 de lucrări înscrise, din partea a 37 de agenții și companii, pentru 75 de branduri.

Am stat de vorbă cu specialiștii care s-au alăturat anul acesta pentru prima dată juriului Internetics. Printre ei se află și Adrian Păsărică, Head of Marketing la Orkla Foods România, care ne-a povestit mai jos despre noutățile din zona de digital, dar și cum este experiența jurizării pentru el:

Ce te-a determinat să accepți invitația de a te alătura juriului Internetics 2022?


Fiecare jurizare este o reîncărcare a bateriilor pentru mine. Cochetez cu lumea festivalurilor de pe vremea cand eram în agenție și pe atunci orice participare venea cu un bagaj consistent de emoții. Partea bună e că emoțiile s-au păstrat. Îmi place să citesc gândurile celor care au lucrat la campanii, să înțeleg „The logic behind the magic” și să identific pattern-uri de succes.

Cum e experiența jurizării pentru tine? Cum crezi că o să te ajute în activitatea de zi cu zi?


Fiecare caz citit este o sursă de inspirație și niște spațiu rezervat pe hard disk-ul din mintea fiecărui jurat. Ca și practică în echipa noastră de marketing, urmărim campaniile câștigătoare de la festivalurile importante de creativitate și publicitate. Ajută foarte mult să înțelegi și să încerci să ții pasul cu nivelul de craft și creativitate. Internetics este un reper din acest punct de vedere. Și pe vremuri veneam la festival să vedem ce lucruri frumoase s-au mai făcut în digital. De asemenea, atunci când vezi campanii interesante făcute de alții, te încarci cu  încredere pentru ideile și campaniile proprii out-of-the-box. Cazurile  răsfoite la Internetics îți dau un refresh și în zona de cunoștințe legate de tehnologie.

Ce trenduri s-au remarcat în ultimul an în social media? Dar în digital marketing?

Video & Reels. Tot mai multe branduri înțeleg că e nevoie de ceva mai mult decât reclamă și logo. Cele mai bune campanii aduc entertainment, nu doar publicitate. E adevărat că toată lumea se bate pe „blocarea” degetului cu care se face scroll pe ecranul mobilului. De aici și formatele din ce în ce mai scurte, mai rapide, sub 6 secunde.

De asemenea, se „testează” metaverse și alte medii noi de comunicare, doar că durează câțiva ani până când aceste tehnologii să devină populare. Azi putem vorbi de exemplu despre o penetrare și utilizare consistentă a codului QR, tehnologie implementată de unele branduri cu mulți ani în urmă.

Gamification este un alt megatrend. Ultimii doi ani au însemnat un salt major pentru industria de gaming. În același timp brandurile sunt din ce în ce mai prezente în această zonă.

Ce nu ar trebui să lipsească dintr-o strategie de digital marketing care să genereze rezultate vizibile?

Nu tot ce zboară se mănâncă. Și nu tot ce e trendy și cool se potrivește pe orice brand, oricând. În primul rând, trebuie să se potrivească și să existe un echilibru între valorile brandului și strategia de digital.

Există multe tehnologii care vor dispărea așa cum au apărut, în viteză. Zicea Nassim Taleb că dacă o inovație a apărut acum X ani, o să mai țină încă măcar X ani. Și dacă privim astfel toate inovațiile care zboară, vom fi mai calculați.

La un moment dat lumea alerga după LIKE-uri, se plăteau bani mulți. Apoi am observat că aceste LIKE-uri nu s-au transformat neapărat în vânzări. Așa am început să alergăm după engagement și influenceri. Și aici poate a funcționat, poate nu. Când vorbim de influenceri e foarte important să știm ce vrem de la ei. Dacă ne dorim doar să accesăm un public nou, pe care altfel nu l-am putea atinge, poate fi o idee. Dacă vrem însă, să creștem împreună, atunci imaginea brandului și imaginea influencerului ar trebui să se completeze. Cred că o strategie de comunicare pe termen lung e mai eficientă și poate aduce beneficii ambelor părți. Altfel, un story pus azi, care mâine dispare, livrează și nu prea. Mai degrabă, nu.

Cum crezi că va evolua social media în viitorul apropiat? Vor începe mai multe branduri să experimenteze cu Metaverse?


Da, clar. Tot mai multe branduri o să încerce. Și sigur, unii vor și reuși. Altfel, Metaverse nu e foarte diferit de Sims. Poate chiar și Augmented Reality va fi ceva din ce în ce mai utilizat de către branduri. Dacă mă uit la campaniile de comunicare Adobe, mă gândesc că o lume mai colorată în jurul nostru, chiar ar putea fi ceva interesant.

Rata de succes la campanii care adoptă tehnologii super fresh va fi probabil de 1 la 10. Dar dacă se vor face 1000 de campanii în Metaverse, atunci 100 ar putea fi interesante. Pentru că vorbim despre un univers 3D, e nevoie și de mulți designeri care să contribuie. Din fericire, în România avem resurse din acest punct de vedere.

Spune-ne câteva cuvinte despre call to action-ul lansat de Internetics brandurilor și agențiilor de publicitate în 2022: Do good through digital. Cum crezi că se pot implica brandurile în problemele societății?

Am apreciat categoria nouă de la Internetics. Brandurile mature sunt tot mai preocupate de problemele societății. Sustenabilitatea este un subiect prezent în campaniile de brand. Sper că din ce în ce mai mult și în practica obișnuită, mai mult decat în campanii. Dacă vorbim despre food, industria din care face parte și Orkla Foods România, vă pot spune că suntem implicați și preocupați. De la ambalaje mai sustenabile la produse cât mai curate, care să te ajute în viața de zi cu zi. Digitalul e parte din viața noastră și e aici să ne-o ușureze. Dacă ne gândim cum mergeam la cumpărături acum 10 ani și cum navigăm prin lista de shopping azi, se vede clar un progres. Black Friday a explodat pe online.

Cum își pot îmbunătăți eforturile în direcția asta?

Companiile vor gândi profit, întotdeauna. Dar când primești ceva e bine să nu uiți să spui mulțumesc...să dai ceva înapoi. Societatea are nevoie de companii inovative care să contribuie la conturarea unui viitor mai sustenabil.

Orice gest contează, oricât de mic ar fi. Și mi-ar plăcea ca aceste gesturi să fie tot mai vizibile în viața obișnuită, nu doar în reclame.

*** 

Gala de premiere Internetics 2022 va avea loc pe 17 noiembrie și se va desfășura sub tema Do good through digital. Va fi găzduită de NORD Events Center by Globalworth (Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 4-6) și moderată de Andi Moisescu. Evenimentul va încheia ediția cu nr. 22 a competiției și va premia cele mai bune campanii interactive din ultimul an.

Internetics este un proiect THE INSTITUTE.

Partener principal: UniCredit Bank
Parteneri: Absolut, Coca Cola, Answear.ro, Kozel, Globalworth, YouTube, Black Rhino Radio
Parteneri media strategici: YOOH, Euromedia, B365
Parteneri media: Biz, IQads, Smark, Paginademedia.ro, spotmedia.ro, RADOR, Zona IT
Parteneri tradiționali: Gavrilă&Asociații, Netvibes, mediaTRUST