The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Interviu cu Alex Victoriu | INTERNETICS 2022

Articol / 11 Noi 2022 / Andra Mihai
  • Interviu cu Alex Victoriu | INTERNETICS 2022
1/1
În 2022, juriul Internetics a reunit peste 80 de specialiști în marketing, comunicare online, experți în research și media, consultanți independenți și reprezentanți din buticuri de consultanță online din România. Juriul este în proces de evaluare a celor 209 de lucrări înscrise, din partea a 37 de agenții și companii, pentru 75 de branduri.

Am stat de vorbă cu specialiștii care s-au alăturat anul acesta pentru prima dată juriului Internetics. Printre ei se află și Alex Victoriu, Partnership Manager, Central Europe, TikTok, care ne-a povestit mai jos despre noutățile din zona de digital, dar și cum este experiența jurizării pentru el:
  • Ce te-a determinat să accepți invitația de a te alătura juriului Internetics 2022?
  • Internetics este primul eveniment de advertising care premiază creativitatea și inovația în comunicare. La TikTok, misiunea noastră este de a inspira creativitate, așa că atunci când echipa The Institute mi-a propus să fiu parte din juriul dedicat categoriei Digital Platforms, invitația a venit personal, dar și în calitate de reprezentant al platformei cu cea mai dinamică creștere din lume - un benchmark al schimbărilor culturale și trendurilor și un jucător care reprezintă o schimbare majoră în peisajul media.

    73% dintre utilizatorii noștri simt o conexiune mai puternică cu brandurile cu care interacționează pe TikTok comparativ cu alte platforme. Prin urmare, sunt entuziasmat că, alături de restul juriului, am oportunitatea să premiez campaniile care reușesc să reinventeze modul de a spune povești și să invite companiile să învețe un nou limbaj prin care se pot reconecta cu audiența lor.
  • Cum e experiența jurizării pentru tine? Cum crezi că o să te ajute în activitatea de zi cu zi?
  • Este o mină de aur pentru inspirație și insight-uri. Sunt norocos că am ocazia să lucrez cu o gamă largă de advertiseri, agenții de media, agenții de creație sau chiar creatori. Însă a fost greu de refuzat oportunitatea de a vedea la un loc atât de multe campanii uimitoare care reprezintă intersecția dintre tehnologie și creativitatea umană.
  • Ce trenduri s-au remarcat în ultimul an în social media? Dar în digital marketing?
  • Lucrând la o platformă nouă, cred că asistăm la o orientare definitivă către campanii de marketing bazate pe influenceri, ce au în centru creativitatea și interacțiunea. Nu mai vedem campanii pur comerciale, ci mai degrabă activări smart în care brandurile interacționează cu publicul lor, prin intermediul creatorilor. Mai mult, campaniile nu mai sunt pur branding, ci o combinație între brand, valori și autenticitate. Această tendință vine, în primul rând, ca răspuns la schimbarea pe care o vedem în ceea ce privește comportamentul consumatorilor.

    În marketingul digital, tendința este similară, iar în 2022 nu mai avem campanii izolate. În schimb, avem o abordare de marketing pe toate canalele, în care diverse medii (digitale, dar și tradiționale) interacționează între ele în campanii unitare.
  • Ce nu ar trebui să lipsească dintr-o strategie de digital marketing care să genereze rezultate vizibile?
  • Cu siguranță nu ar trebui să lipsească TikTok! Mai important, așa cum am menționat, autenticitatea și creativitatea. În același timp, campaniile trebuie să vorbească cu o voce autentică a brandului și să se adreseze unui grup țintă de consumatori care au așteptări foarte mari de la advertiseri. La TikTok, vedem o schimbare clară a comportamentului: 81% dintre utilizatorii noștri așteaptă autenticitate de la branduri, 64% au declarat că urmăresc produse eco-friendly și 63% preferă brandurile care sunt implicate social.

    Campaniile pe care le vedem acum, inclusiv cele înscrise la Internetics, au în spate o misiune,   dar și valorile consumatorilor, sunt ancorate în date și folosesc cele mai noi instrumente digitale disponibile.
  • Cum crezi că va evolua social media în viitorul apropiat? Vor începe mai multe branduri să experimenteze cu Metaverse?
  • Este întotdeauna dificil să prevedem ceea ce se va întâmpla. Aș spune că spațiul imersiv numit Metaverse este încă la început. Prin urmare, singurele activări din acest spațiu sunt, în prezent, mai degrabă experimentale și nișate, realizate de câteva branduri disruptive în anumite zone (tech, gaming, fintech). Pentru ca și mai multe branduri să se mute în spațiul VR, ar trebui să avem mai puține bariere la intrare, o rată de adopție a consumatorilor mai mare și o potrivire mai clară între investițiile și rezultatele în acest spațiu. Nu știu dacă am ajuns încă în acest punct, deci rămâne să vedem ce se va întâmpla în continuare.

    Spațiul media și advertising va continua să evolueze în direcția eforturilor de influencer marketing și a campaniilor creative/inovatoare adresate în primul rând audiențelor Gen Z & Millenials, care sunt acum grupurile de cumpărare principale. Iar cheia este să ajungem la ei și să îi implicăm în comunicarea noastră în mod concret.
  • Spune-ne câteva cuvinte despre call to action-ul lansat de Internetics brandurilor și agențiilor de publicitate în 2022: Do good through digital. Cum crezi că se pot implica brandurile în problemele societății?
  • Aplaud inițiativa Internetics în această direcție. Este o evoluție binevenită întrucât, în ultimii ani, am văzut din ce în ce mai multe campanii de digital & marketing care aveau ca scop rezolvarea unor sau comunicarea despre probleme majore ale societății. Aș numi doar câteva companii pe care le-am remarcat în acest sens, cum ar fi Fashion Days, Carrefour, ING, BCR - George, P&G, și multe altele.

    Mă aștept să vedem în continuare astfel de campanii, mai ales că audiența tânără (Gen Z, Millennials etc.) ajunge la maturitate și este din ce în ce mai conștientă și, în general, mai sensibilă și mai implicată în astfel de inițiative, comparativ cu audiența mai în vârstă. Iar așteptările lor de la branduri sunt mult mai înalte, așa că brandurile trebuie să se adapteze și să se ajusteze la această nouă realitate.
  • Cum își pot îmbunătăți eforturile în direcția asta?
  • Munca în această direcție nu este niciodată îndeajuns și nu se termină niciodată. Sunt încă multe de făcut. Cu siguranță, companiile care au început trebuie să continue și să sporească aceste eforturi. Iar cele care nu, ar trebui să înceapă cât mai repede posibil. În caz contrar, riscă să nu mai fie relevante și să piardă audiența mai tânără, cât și statutul de top of mind - brand equity.

    *** 

    Gala de premiere Internetics 2022 va avea loc pe 17 noiembrie și se va desfășura sub tema Do good through digital. Va fi găzduită de NORD Events Center by Globalworth (Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 4-6) și moderată de Andi Moisescu. Evenimentul va încheia ediția cu nr. 22 a competiției și va premia cele mai bune campanii interactive din ultimul an.

    Internetics este un proiect THE INSTITUTE.

    Partener principal: UniCredit Bank
    Parteneri: Absolut, Coca Cola, Answear.ro, Kozel, Globalworth, YouTube, Black Rhino Radio
    Parteneri media strategici: YOOH, Euromedia, B365
    Parteneri media: Biz, IQads, Smark, Paginademedia.ro, spotmedia.ro, RADOR, Zona IT
    Parteneri tradiționali: Gavrilă&Asociații, Netvibes, mediaTRUST