The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Interviu cu Mădălina Stănculescu | INTERNETICS 2022

Articol / 15 Noi 2022 / Andra Mihai
  • Interviu cu Mădălina Stănculescu | INTERNETICS 2022
1/1
În 2022, juriul Internetics a reunit peste 80 de specialiști în marketing, comunicare online, experți în research și media, consultanți independenți și reprezentanți din buticuri de consultanță online din România. Juriul este în proces de evaluare a celor 209 de lucrări înscrise, din partea a 37 de agenții și companii, pentru 75 de branduri.

Am stat de vorbă cu specialiștii care s-au alăturat anul acesta pentru prima dată juriului Internetics. Printre ei se află și Mădălina Stănculescu, Head of Marketing, Flip.ro, care ne-a povestit mai jos despre noutățile din zona de digital, dar și cum este experiența jurizării pentru ea:


  • Ce te-a determinat să accepți invitația de a te alătura juriului Internetics 2022?
  •  
    Ocazia de a juriza este un moment propice pentru a experimenta creștere personală prin simpla dezbatere a opiniilor și urmărirea punctelor de vedere ale celorlalți. Așadar, nu aș fi ratat o astfel de oportunitate.


  • Cum e experiența jurizării pentru tine? Cum crezi că o să te ajute în activitatea de zi cu zi?
  •  
    Întotdeauna am considerat că publicitatea are cel puțin trei subcapitole: creativitatea, cauza și rezultatele de business. Astfel, este grozav să faci parte din juriu și să găsești cele mai bune lucrări care demonstrează succesul în toate aceste componente. Dar nu este atât de ușor, mai ales de unul singur, în prima rundă. Încercarea de a echivala toate cazurile și brandurile pe aceleași criterii de evaluare, având în vedere diversitatea industriilor, campaniilor și abordărilor este una dificilă. Însă discuțiile intense, opiniile diverse și comentariile atent gândite din a doua rundă deslușesc calea către alegerea câștigătorilor.

    Astăzi, mai mult decât oricând, mesajele pe care marketerii le transmit chiar au potențialul de a influența cultura - modul de viață al societății. Astfel, obiectivul de a deveni un marketer mai bun este, în același timp, o responsabilitate, nu doar o dorință personală.


  • Ce trenduri s-au remarcat în ultimul an în social media? Dar în digital marketing?
  •  
    Cred că vedem cu toții ce impact a avut TikTok în tot ce înseamnă social media în ultimul an. Ca număr de utilizatori, TikTok a întrecut de la începutul anului în România Instagram. Tot Instagram a integrat anul acesta în platformă formatul reels, YouTube a integrat Shorts anul trecut și se pare că acest trend o să rămână cu noi multă vreme de acum încolo. “Be real” este un alt fenomen ce începe să crească în România, iar asta ne arată că utilizatorii își doresc să vadă mai mult decât un video perfect, aranjat și editat -  vor să vadă the real deal. 

    În zona de digital marketing, un trend pe care l-am văzut că a luat amploare în ultimele luni este live shopping. Cu siguranță nu este ceva nou, însă este un trend care intră din nou în atenția publicului. Am văzut și în România deja câteva branduri care au început să folosească. Comunicarea cu touch points multiple este un alt trend pe care îl văd din ce în ce mai prezent și la noi. Un trend poate mai puțin “cool”, dar unul foarte important, este zona de privacy&cookies care joacă un rol din ce în ce mai important în strategiile de digital marketing de mâine. 


  • Ce nu ar trebui să lipsească dintr-o strategie de digital marketing care să genereze rezultate vizibile?
  •  
    Cel mai important lucru consider că este KYC-ul (know your consumer). Când pare că merge și fără, cred că rezultatele se bazează pe noroc sau pe o experiență anterioară care probabil nu va putea fi replicată cu succes de fiecare dată pe viitor. Trebuie să îți cunoști consumatorul, să înțelegi când, unde și în ce fel este acesta deschis să interacționeze cu brand-ul tău. Când vrea să știe despre tine, ce vrea să știe despre tine, de ce are nevoie din partea ta și, la fel de important, când și cum NU vrea să fie deranjat. Ideea aceasta că trebuie să ne cunoaștem consumatorul simt totuși că are nevoie de un frame ușor diferit - cred mai degrabă că trebuie să empatizezi cu el. Empatia înseamnă da, pe de-o parte să îți cunoști consumatorul, dar mai mult decât atât, să-l înțelegi și să îți pese de el. Empatia poate va tăia un mic procent de vânzări dintr-o campanie specifică când acea campanie nu va mai fi trimisă iar și iar pe aceeași bază de date, în mod abuziv, dar pe termen mediu și lung se vor vedea rezultatele pozitive.


  • Cum crezi că va evolua social media în viitorul apropiat? Vor începe mai multe branduri să experimenteze cu Metaverse?
  •  
    De experimentat da, cu siguranță. Va schimba complet Metaverse-ul comportamentul utilizatorilor și comunicarea digitală a brandurilor? Posibil ca răspunsul la această întrebare pentru mulți oameni de digital marketing să vină mai degrabă dintr-o preferință sau dorință personală și mai puțin, poate, dintr-o imagine clară a viitorului. Au fost comentate și anticipate foarte multe trenduri care, într-un final, s-au dovedit a avea un total alt parcurs.

    Interesul și apetitul pentru tehnologie va crește, desigur, din ce în ce mai mult, dar mai degrabă platformele bazate pe AR și tehnologia VR vor prinde din ce în ce mai multă popularitate în rândul consumatorilor, deci și în rândul brandurilor.

     
  •  Spune-ne câteva cuvinte despre call to action-ul lansat de Internetics brandurilor și agențiilor de publicitate în 2022: Do good through digital. Cum crezi că se pot implica brandurile în problemele societății?
  •  
    Astăzi digitalul face parte din viața noastră mai mult ca niciodată, am văzut cu toții cum s-a schimbat consumul de digital în ultimii ani, iar acum suntem conectați mai mult ca niciodată. Cred că Do good through digital este un call to action ce ar trebui îmbrățișat de cât mai multe branduri. Avem puterea să facem o schimbare, iar digitalul ne oferă instrumentele potrivite. Conștientizarea este un prim pas pe care brandurile îl pot face, iar mai apoi ar trebui să treacă la acțiuni concrete. Astăzi consumatorul de digital este mult mai atent la ce comunică brandurile, în ce proiecte se implică și ce impact real au acestea. De altfel, cred totuși că este important ca brandurile să își aleagă foarte bine cauzele pe care le susțin, să fie relevante și mai ales să fie în linie cu valorile companiei. Altfel, acțiunile pe care le fac nu vor avea credibilitate. Nu cred că e suficient doar să comunici despre un subiect, ci cred că este foarte important să și acționezi în aceeași direcție. Anul acesta am văzut multe acțiuni de acest tip, iar reacțiile consumatorilor nu au întârziat să apară.


  • Cum își pot îmbunătăți eforturile în direcția asta?

  • Mi se pare foarte important ca brandurile să se concentreze pe problemele sociale cele mai relevante pentru core businessul lor și care se aliniază cel mai bine cu valorile culturii organizaționale și ale consumatorilor săi. Cred că doar în acest mod un brand poate să fie cu adevărat sincer și autentic, dar și constant în schimbarea socială pe care și-o dorește.

    De asemenea, cred că schimbarea pornește din interior. Înainte de a milita și de a lua o poziție publică pentru o cauză socială, orice brand are nevoie de asumarea cauzei în rândul angajaților săi și a valorilor promovate.

    ***

    Gala de premiere Internetics 2022 va avea loc pe 17 noiembrie și se va desfășura sub tema Do good through digital. Va fi găzduită de NORD Events Center by Globalworth (Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 4-6) și moderată de Andi Moisescu. Evenimentul va încheia ediția cu nr. 22 a competiției și va premia cele mai bune campanii interactive din ultimul an.

    Internetics este un proiect THE INSTITUTE.

    Partener principal: UniCredit Bank
    Parteneri: Absolut, Coca Cola, Answear.ro, Kozel, Globalworth, YouTube, Black Rhino Radio
    Parteneri media strategici: YOOH, Euromedia, B365
    Parteneri media: Biz, IQads, Smark, Paginademedia.ro, spotmedia.ro, RADOR, Zona IT
    Parteneri tradiționali: Gavrilă&Asociații, Netvibes, mediaTRUST