The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Interviu cu Raluca Frumușelu | INTERNETICS 2022

Articol / 15 Noi 2022 / Andra Mihai
  • Interviu cu Raluca Frumușelu | INTERNETICS 2022
1/1
În 2022, juriul Internetics a reunit peste 80 de specialiști în marketing, comunicare online, experți în research și media, consultanți independenți și reprezentanți din buticuri de consultanță online din România. Juriul este în proces de evaluare a celor 209 de lucrări înscrise, din partea a 37 de agenții și companii, pentru 75 de branduri.

Am stat de vorbă cu specialiștii care s-au alăturat anul acesta pentru prima dată juriului Internetics. Printre ei se află și Raluca Frumușelu, Senior Brand Manager Flavors & Adults, The Coca-Cola Company, care ne-a povestit mai jos despre noutățile din zona de digital, dar și cum este experiența jurizării pentru ea:

  • Ce te-a determinat să accepți invitația de a te alătura juriului Internetics 2022?

  • Oportunitatea de a învăța de la alți profesioniști din domeniu și de a observa ce urmăresc și alte branduri din România.

  • Cum e experiența jurizării pentru tine? Cum crezi că o să te ajute în activitatea de zi cu zi?

  • M-a ajutat în primul rând să îmi dau un „refresh” la ce se mai întâmplă în industrie. A fost un exercițiu de conectare și, de ce nu, recalibrare pe care îl consider foarte util, din când în când, pentru orice profesionist. Mi se pare foarte important să fii conectat cu realitatea industriei în care activezi, indiferent de domeniu. Ce m-a bucurat în egală măsură și am savurat pe deplin experiența, a fost faptul că am avut ocazia să văd atât de multe campanii la un loc, care pe mine mă ajută foarte mult să înțeleg, să asimilez, să analizez, în timp ce mă bucur pentru creativitatea și rezultatele colegilor mei de breaslă. E un proces foarte „refreshing” și „inspiring” pentru care chiar sunt recunoscătoare.

  • Ce trenduri s-au remarcat în ultimul an în social media? Dar în digital marketing?

  • Tik Tok – este „the new IT place to be”. Însă, pentru orice brand, cred că este necesar ca acesta să se poziționeze mai degrabă ca un creator de conținut, adaptându-și foarte bine mesajul, nu doar la nivel de formă, ci și la nivel de fond.  

    Un alt trend pe care îl observ și-l văd ca pe un lucru absolut esențial, este integrarea influencerilor în campaniie de brand. Mi se pare că acest tip de colaborare ar trebui privit ca un parteneriat, cu un rol mult mai activ pentru influencers, nu doar ca simplu canal de comunicare. 

    Nu în ultimul rând, componenta de implicare în comunitate. Când vorbim de marketing și campanii de brand, vorbim aproape întotdeauna de relevanță. Iar pentru a păstra această relevanță mi se pare că brandurile trebuie să fie mult mai conectate cu publicul lor, să asculte, să înțeleagă și uneori chiar să se implice, dar într-un mod firesc, autentic, în concordanță cu identitatea și valorile sale. 

  • Ce nu ar trebui să lipsească dintr-o strategie de digital marketing care să genereze rezultate vizibile?

  • Un insight bun, relevanță pentru publicul țintă și nu în ultimul rând, un mix eficient de tactici.

  • Cum crezi că va evolua social media în viitorul apropiat? Vor începe mai multe branduri să experimenteze cu Metaverse?

  • Da, cred că toți avem acest mindset de a „experimenta”, având în vedere cât de repede se schimbă trendurile și tehnologia, și cred că asta așteaptă și consumatorii de la branduri. Cât despre social media, pe lângă aplicații sau elemente noi, cred că va fi din ce în ce mai importantă „autenticitatea” și modul în care brandurile interacționează în social media, și nu numai în social media.

  • Spune-ne câteva cuvinte despre call to action-ul lansat de Internetics brandurilor și agențiilor de publicitate în 2022: Do good through digital. Cum crezi că se pot implica brandurile în problemele societății?

  • Simplu, prin a integra și mai mult această componentă socială în activitatea lor obișnuită. Și cred că suntem pe drumul cel bun, mi se pare că tot mai multe branduri au înțeles cât de important este acest aspect și încep să-l includă în campaniile lor, ceea ce este minunat. Este o schimbare importantă, și, cum spuneam, mergem în direcția corectă, dar mai avem mult de parcurs...

  • Cum își pot îmbunătăți eforturile în direcția asta?

  • Prin a ne „aduna forțele”! În acest moment fiecare brand își doreșe să „own a cause”, așa cum deții și un teritoriu de comunicare. Și atunci, de ce să nu lucrăm împreună, de ce să nu luptăm pentru aceeași cauză?

    ***

    Gala de premiere Internetics 2022 va avea loc pe 17 noiembrie și se va desfășura sub tema Do good through digital. Va fi găzduită de NORD Events Center by Globalworth (Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 4-6) și moderată de Andi Moisescu. Evenimentul va încheia ediția cu nr. 22 a competiției și va premia cele mai bune campanii interactive din ultimul an.

    Internetics este un proiect THE INSTITUTE.

    Partener principal: UniCredit Bank
    Parteneri: Absolut, Coca Cola, Answear.ro, Kozel, Globalworth, YouTube, Black Rhino Radio
    Parteneri media strategici: YOOH, Euromedia, B365
    Parteneri media: Biz, IQads, Smark, Paginademedia.ro, spotmedia.ro, RADOR, Zona IT
    Parteneri tradiționali: Gavrilă&Asociații, Netvibes, mediaTRUST