The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Interviu cu Roxana Marinescu | INTERNETICS 2022

Articol / 11 Noi 2022 / Andra Mihai
  • Interviu cu Roxana Marinescu | INTERNETICS 2022
1/1
În 2022, juriul Internetics a reunit peste 80 de specialiști în marketing, comunicare online, experți în research și media, consultanți independenți și reprezentanți din buticuri de consultanță online din România. Juriul este în proces de evaluare a celor 209 de lucrări înscrise, din partea a 37 de agenții și companii, pentru 75 de branduri.

Am stat de vorbă cu specialiștii care s-au alăturat anul acesta pentru prima dată juriului Internetics. Printre ei se află și Roxana Marinescu, Marketing Manager, Medicover România, care ne-a povestit mai jos despre noutățile din zona de digital, dar și cum este experiența jurizării pentru ea:

  • Ce te-a determinat să accepți invitația de a te alătura juriului Internetics 2022?

  • Internetics a devenit un reper în breaslă, dovadă sunt și campaniile câștigătoare, tot mai originale și creative de la o ediția la alta, dar și juriul din care fac parte oameni recunoscuți pentru expertiza în marketing. Atunci când experți din întreaga industrie se reunesc pentru a evalua și a recunoaște cele mai bune campanii, experiența de evaluare este cu atât mai bogată și mai stimulantă. Am acceptat invitația cu gândul că Internetics este mai mult decât un concurs cu premii, că iau parte la un festival de idei, un „melting pot” de creativitate care reușește să amplifice conceptele și strategiile publicitare deja puse în piață. Cred că expunerea pe care ți-o oferă Internetics, fie că faci parte din juriu, fie că ești printre nominalizați, vine cu o responsabilitate și responsabilizare, și aici mă refer la setarea unor „best practices”.

  • Cum e experiența jurizării pentru tine? Cum crezi că o să te ajute în activitatea de zi cu zi?

  • Un maraton este termenul cu care aș descrie porția zilnică de jurizat, în care toate simțurile îți sunt stimulate: atenția la strategia de campanie, cântărirea rezultatelor și a impactului, coerența mesajelor, originalitatea ideilor, capacitatea de a integra cât mai multe canale relevante de media. Experiența a fost cu atât mai fascinantă cu cât a venit și cu insight-uri interesante privind industrii și abordări diferite față de domeniul în care activez.

  • Ce trenduri s-au remarcat în ultimul an în social media? Dar în digital marketing?

  • Consumatorii nu te mai văd ca pe un brand, ci ca pe o conexiune, se așteaptă să le livrezi mai mult decât un produs sau un serviciu, vor o modalitate de a interacționa, de a se implica, de a comunica cu tine. Brandurile trebuie să le ofere consumatorilor astfel de experiențe cât mai „responsive” de interacțiune, pentru că elementul „social” (din social media) va fi tot mai important în experiența de brand, iar brandurile care, în următorii ani, își construiesc comunități puternice vor avea numai de câștigat.

  • Ce nu ar trebui să lipsească dintr-o strategie de digital marketing care să genereze rezultate vizibile?

  • Pentru a obține rezultate, strategiile de digital marketing trebuie să fie relevante și orientate către valori, brandurile trebuie să asculte ceea ce clienții, fanii lor, dar și lumea în general au de spus. Campaniile care vorbesc oamenilor din lumea reală, care reușesc să evidențieze valorile de brand în jurul temelor care contează cu adevărat pentru comunitate – de la aspecte sociale la cele de mediu – vor avea cel mai mare impact.

  • Cum crezi că va evolua social media în viitorul apropiat? Vor începe mai multe branduri să experimenteze cu Metaverse?
     
  • Prin metavers, companiile se pot conecta cu publicul lor la un nivel și mai profund. Deși există încă multe necunoscute, mă aștept ca inițiativele de marketing în metavers să fie tot mai frecvente în anii următori, în special din partea brandurilor cu apetit pentru virtual și gamificare. Cred însă că va lua ceva timp până când această nouă experiență va fi acceptată pe deplin. Acum este, deocamdată, o perioadă în care brandurile doar experimentează cu ceea ce funcționează în metavers.

    În viitorul apropiat, cred că brandurile vor investi tot mai mult în spațiul „figital”, termen folosit pentru a denumi o experiență nouă, unică, rezultată din îmbinarea dintre mediul fizic și cel digital, prin folosirea noilor tehnologii  - realitatea virtuală și realitatea augmentată.

  • Spune-ne câteva cuvinte despre call to action-ul lansat de Internetics brandurilor și agențiilor de publicitate în 2022: Do good through digital. Cum crezi că se pot implica brandurile în problemele societății? 

  • Am apreciat în mod special îndemnul Internetics din acest an: ”Do good through digital”. Îmi permit să îl completez cu ”Do good through everything you do”. În ultimii ani, am văzut cum responsabilitatea socială corporativă (CSR) a luat dimensiuni neașteptat de importante: mediul privat a venit în sprijinul autorităților în lupta cu pandemia, zeci de companii s-au implicat activ în ajutorarea refugiaților din Ucraina, ascultând și reacționând la problemele acute din societate. Mă aștept ca brandurile să fie tot mai preocupate de subiecte precum sustenabilitate și incluziunea socială, pentru a se menține relevante pentru consumatori.

  • Cum își pot îmbunătăți eforturile în direcția asta?

  • Consumatorii sunt primii care oferă companiilor indiciile despre ce trebuie făcut și în ce direcție trebuie acționat. Urmează apoi o bună analiză a contextului social și economic, și, nu în ultimul rând, companiile să rămână fidele misiunii și valorilor fondatoare.

    ***

    Gala de premiere Internetics 2022 va avea loc pe 17 noiembrie și se va desfășura sub tema Do good through digital. Va fi găzduită de NORD Events Center by Globalworth (Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 4-6) și moderată de Andi Moisescu. Evenimentul va încheia ediția cu nr. 22 a competiției și va premia cele mai bune campanii interactive din ultimul an.

    Internetics este un proiect THE INSTITUTE.

    Partener principal:
    UniCredit Bank
    Parteneri: Absolut, Coca Cola, Answear.ro, Kozel, Globalworth, YouTube, Black Rhino Radio
    Parteneri media strategici: YOOH, Euromedia, B365
    Parteneri media: Biz, IQads, Smark, Paginademedia.ro, spotmedia.ro, RADOR, Zona IT
    Parteneri tradiționali: Gavrilă&Asociații, Netvibes, mediaTRUST