The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Interviu cu Victor Popa | INTERNETICS 2022

Articol / 09 Noi 2022 / Andra Mihai
  • Interviu cu Victor Popa | INTERNETICS 2022
1/1
În 2022, juriul Internetics a reunit peste 80 de specialiști în marketing, comunicare online, experți în research și media, consultanți independenți și reprezentanți din buticuri de consultanță online din România. Juriul este în proces de evaluare a celor 209 de lucrări înscrise, din partea a 37 de agenții și companii, pentru 75 de branduri.

Am stat de vorbă cu specialiștii care s-au alăturat anul acesta pentru prima dată juriului Internetics. Printre ei se află și Victor Popa, Head of Integrated Communications, Ursus Breweries, care ne-a povestit mai jos despre noutățile din zona de digital, dar și cum este experiența jurizării pentru el:

Ce te-a determinat să accepți invitația de a te alătura juriului Internetics 2022?

Sunt mai multe motive: în primul rând, curiozitatea. Este foarte bine să înțelegi cum privesc colegii din industrie aceleași campanii și cum o abordare sau anumite rezultate sunt văzute prin prisma unei abordări integrate și a unei experiențe de lucru diferită. În al doilea rând: este un mod de a învăța. Și înveți rapid, fiind expus la categorii diferite față de cea în care activezi. Al treilea rând: networking.

Cum e experiența jurizării pentru tine? Cum crezi că o să te ajute în activitatea de zi cu zi?

Este o experiență nouă, sigur va ajuta. Pentru că e bine să te uiți în jur și să vezi cum poți face lucrurile mai bine: creativ și eficient. Sunt convins că un cuvânt foarte des întâlnit în 2023 va fi acesta: eficiență.

Ce trenduri s-au remarcat în ultimul an în social media? Dar în digital marketing?

Este o luptă între marile platforme la nivel de inovație. Și există un mimetism pe care nu poți să nu îl remarci. O nouă abordare (ex: vertical videos) este replicată rapid de ceilalți mari jucători. De asemenea, din ce în ce mai multe branduri intră în zona de influencer marketing. Brandurile încearcă din ce în ce mai mult să fie relevante pentru publicul lor țintă. Să creeze acele meaningful connections la care aspiră toată industria. De aceea, din ce în ce mai mult, îi ascultăm pe oameni, vedem ce își doresc și construim campanii centrate pe aceste dorințe și aspirații.

Referitor la digital marketing sunt multe de spus. Sunt din ce în ce mai multe opțiuni, e bine să te gândești mereu: de ce fac asta, cum ajută brandul, cum relaționez cu publicul țintă și care sunt următorii pași. Digitalul are un potențial enorm, dar este în același timp extrem de fragmentat.

Ce nu ar trebui să lipsească dintr-o strategie de digital marketing care să genereze rezultate vizibile?

Să îți pui întrebările corecte prin care să ajungi la o strategie care să livreze rezultate. Să accepți că lucrurile se schimbă rapid și să poți să ai flexibilitatea să optimizezi. Ca să răspund mai concret la întrebare: coerență, simplitate și integrare cu celelalte componente din mixul de comunicare.

Cum crezi că va evolua social media în viitorul apropiat? Vor începe mai multe branduri să experimenteze cu Metaverse?

Recunosc, greu de previzionat. Lucrurile se schimbă rapid, inovația este mereu prezentă și sunt trenduri care pot fi the next big thing, dar și experimente mai puțin reușite. Da, brandurile vor încerca din ce în ce mai mult Metaverse-ul, însă e bine să te gândești care vor fi următorii pași. Să fii prezent doar de dragul de a fi prezent nu mi se pare o soluție pe termen lung.

Spune-ne câteva cuvinte despre call to action-ul lansat de Internetics brandurilor și agențiilor de publicitate în 2022: Do good through digital. Cum crezi că se pot implica brandurile în problemele societății?

Frumoasă inițiativă. Aștept cu nerăbdare rezultatul jurizării, recunosc.

Este un subiect vast. Cred că din acest punct de vedere răspunsul este: să fie sincere cu ceea ce au de făcut/oferit. Să fie clare în acțiuni și să fie conștiente că lucrurile se schimbă pas cu pas. Și să apeleze la specialiști care se ocupă de aceste probleme și să nu se substitue lor. Să își pună mereu întrebarea: sunt eu, brandul x, credibil să vorbesc despre acest subiect?

Cum își pot îmbunătăți eforturile în direcția asta?

Alegerea cu mare atenție a zonelor de interes și implicare. Și onestitatea acțiunilor. Oricât de mici ar fi ele.

***
Gala de premiere Internetics 2022 va avea loc pe 17 noiembrie și se va desfășura sub tema Do good through digital. Va fi găzduită de NORD Events Center by Globalworth (Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 4-6) și moderată de Andi Moisescu. Evenimentul va încheia ediția cu nr. 22 a competiției și va premia cele mai bune campanii interactive din ultimul an.

Internetics este un proiect THE INSTITUTE.

Partener principal: UniCredit Bank
Parteneri: Absolut, Coca Cola, Answear.ro, Kozel, Globalworth, YouTube, Black Rhino Radio
Parteneri media strategici: YOOH, Euromedia, B365
Parteneri media: Biz, IQads, Smark, Paginademedia.ro, spotmedia.ro, RADOR, Zona IT
Parteneri tradiționali: Gavrilă&Asociații, Netvibes, mediaTRUST