The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Jurnal de la Săptămâna Designului / Sfântu Gheorghe

News / 28 Noi 2016 / INSTITUTE.RO
  • Jurnal de la Săptămâna Designului / Sfântu GheorgheMathe Csaba
  • Jurnal de la Săptămâna Designului / Sfântu GheorgheMathe Csaba
  • Jurnal de la Săptămâna Designului / Sfântu GheorgheMathe Csaba
  • Jurnal de la Săptămâna Designului / Sfântu GheorgheMathe Csaba
  • Jurnal de la Săptămâna Designului / Sfântu GheorgheMathe Csaba
  • Jurnal de la Săptămâna Designului / Sfântu GheorgheMathe Csaba
  • Jurnal de la Săptămâna Designului / Sfântu GheorgheMathe Csaba
  • Jurnal de la Săptămâna Designului / Sfântu GheorgheMathe Csaba
  • Jurnal de la Săptămâna Designului / Sfântu GheorgheMathe Csaba
  • Jurnal de la Săptămâna Designului / Sfântu GheorgheMathe Csaba
1/10
Săptămâna designului de la Sfântu Gheorghe a avut loc în perioada 21-27 noiembrie și a propus anul acesta un program foarte variat. 

La parada de modă care a avut loc joi seară, în sala mare a Teatrului Andrei Mureşanu, au fost prezentate colecţii ale unor designeri şi ateliere de modă precum: Krea Kids, Jánosi Ágnes, Miklós Kata, Oláh Gyárfás, Simó Júlia, Zsigmond Adél, Rekko, Mariko şi Delikates.
Show-ul a început cu prezentarea colecţiei realizată în vara acestui an şi inspirată din legenda lacului Sfânta Ana, de către elevii Studioului KreaKids din Târgu Secuiesc, sub conducerea mentorilor lor: artistul textilist Péter Eszter, designerul de modă Babos-Máthé Réka, respectiv Kónya Karola. După colecţia fetelor din Târgu Secuiesc a urmat prezentarea designerului vestimentar Miklós Katalin din Miercurea Ciuc care şi-a adus la Săptămâna Designului colecţia purtând numele de WORKISH, care este o colecţie mini pentru bărbaţi, inspirată din îmbrăcămintea de lucru a anilor 1990. Creatoarea de modă Jánosi Ágnes Anikó, originară din Sfântu Gheorghe, în prezent stabilită la Helsinki, a fost prezentă cu o colecţie de haine de sport şi recreere, construite pe forme noi. Zsigmond Adél, designerul vestimentar din Miercurea Ciuc, a prezentat o colecţie foarte conceptuală: adevărate creaţii vestimentare fluorescente, cu forme atipice, care au făcut publicul să le asocieze cu un sentiment de secret şi mister profund. O mare atracţie a constituit colecţia masculină semnată de creatorul brand-ului Patzaikin, designerul Oláh Gyárfás din Miercurea Ciuc, conţinând piese sofisticate, cu elemente specifice, dar în acelaşi timp simple şi naturale. La categoria de rochii, publicul a mai putut vedea şi colecţia exclusivă, evocând stilul gotic, al designerului Jakabfi Edit din Sfântu Gheorghe, precum şi piesele vestimentare care sugerează stilul rustic, dar în acelaşi timp pline de fantezie şi moderne semnate de Simó Júlia. Anul acesta, pe lângă piese vestimentare, au fost prezentate şi accesorii, astfel am putut vedea colecţiile de genţi semnate de atelierele de modă Delikates Couture (György Eszter şi Szász Emőke), Yukka (Szabó Árvácska şi Henter Apor) şi Marikó (Szabó Annamária), respectiv bijuteriile deosebite ReKKo (Török Réka).

Pe parcursul zilei, pe lângă creaţiile vestimentare, a jucat un rol important şi designul grafic: la Spaţiul Expoziţional de Artă Contemporană MAGMA, orădeanul Sztuchlak Gregő, specialist în grafică publicitară, şi-a prezentat aplicaţia turistică pentru telefonul mobil, Transylvania App. 
 
În cea de-a cincea zi a Săptămânii designului au avut loc un târg, workshop-uri şi discuţii. Târgul reunind produsele unor branduri şi ateliere de design locale a fost deschis în primele ore ale după-amiezii, în clădirea fostei Art Galery. Evenimentul a fost urmat de un atelier de legătorie de carte ce a avut loc la Spaţiul Expoziţional de Artă Contemporană MAGMA. Workshop-ul organizat la Centrul Artistic Transilvănean a oferit o incursiune în tehnica imprimării 3D, iar seara, cei interesaţi au avut ocazia să participe la dezbaterea susţinută de generaţia tânără a designerilor, discuţii ce au avut loc la Ceainăria Tein.
În cadrul târgului, cei interesaţi au putut găsi o ofertă bogată de piese vestimentare unicat, bijuterii, genţi, jucării speciale şi dulciuri. La acest târg au fost reprezentate branduri locale cum ar fi Delikates, Birkaságok, Ciocolata Erika, Fahéj, Ilkapilka, Ivacson Rebekka, Maroko, Mormi, Pompo’s, ReKKo Design, Szász Zsuzsa Bags, Yukka şi Wild to Wear. 
În timpul Atelierului de legătorie de carte condus de artiştii plastici Răzvan Anton şi Adorjáni Márta, toţi participanţii au avut ocazia să-şi realizeze propria carte sau agendă şi să-şi însuşească câteva din bazele tehnice ale legătoriei de cărţi.
În cadrul workshop-ului 3D, cei interesaţi au putut testa scanerul 3D construit de designerii Fekete Bálint şi Bagoly Levente, din telefoane mobile. În celelalte zile ale workshop-ului (sâmbătă între orele 10–18 și duminică între orele 11–14) cei curioşi au avut ocazia să facă o incursiune şi în tehnica de imprimare 3D. 
 
Joc şi comunicare în design – aceasta a fost tema dezbaterilor şi a prezentării care s-au desfăşurat vineri seară, la Ceainăria Tein. Pe parcursul evenimentului tinerii designeri şi specialişti în comunicare – Mihály László, Szász Emőke (Delikates), Török Réka (ReKKo), respectiv Részeg Imola – au avut  un schimb de opinii despre caracteristicile designului bun, modul în care acesta comunică şi, prin aceasta, modul în care se pot adopta în designul contemporan elemente ludice şi soluţii creative, de ce este importantă construirea unui brand sau cum se pot descurca în Ţinutul Secuiesc cei care aleg această profesie.