Muctat Axel este o proaspătă absolventă a UNARTE București, departamentul Ceramică-Sticlă-Metal. Deși a fost elevă în cadrul unui liceu teoretic, Axel și-a descoperit talentul în desen și, mai ales, în activitățile manuale precum sculptura și creația accesoriilor. Astfel, tânăra a ales calea artei metalului.
BÌHÙ
Imaginea țestoasei ascunde înțelesuri diverse și simboluri ce pot fi descoperite în multe culturi ale lumii. Muctat Axel a fost inspirată să realizeze o lucrare sculpurală din metal pe această temă. Mișcările blajine ale animalului și rezistența de care dă dovadă au îndrumat-o către alegerea unor forme curate și puternice.
Luând în vedere miturile cosmogonice chinezești, ea dorește ca lucrarea să fie una a spațiului și a luminii. Astfel, a ales să folosească metalul inox în combinație cu sticla translucidă. Luciul inoxului produce în alternanță cu formele curgătoare jocuri de lumini și umbre. Compozițional, a ales să folosească efectul plin-gol ce dă senzația de spațialitate și conferă lucrării suplețe și sensibilitate.
Titlul este „Bìhù”, adică „adăpost” în limba chineză tradițională, făcând astfel o paralelă către mitul abordat. Corpul abstractizat transpus în inox în combinație cu sticla tremoformată și castele de cupru oferă efect de vitraliu. Carapacea precum o cupolă înfățișează cerul și grija divină pentru Creație.
BÌHÙ
Imaginea țestoasei ascunde înțelesuri diverse și simboluri ce pot fi descoperite în multe culturi ale lumii. Muctat Axel a fost inspirată să realizeze o lucrare sculpurală din metal pe această temă. Mișcările blajine ale animalului și rezistența de care dă dovadă au îndrumat-o către alegerea unor forme curate și puternice.
Luând în vedere miturile cosmogonice chinezești, ea dorește ca lucrarea să fie una a spațiului și a luminii. Astfel, a ales să folosească metalul inox în combinație cu sticla translucidă. Luciul inoxului produce în alternanță cu formele curgătoare jocuri de lumini și umbre. Compozițional, a ales să folosească efectul plin-gol ce dă senzația de spațialitate și conferă lucrării suplețe și sensibilitate.
Titlul este „Bìhù”, adică „adăpost” în limba chineză tradițională, făcând astfel o paralelă către mitul abordat. Corpul abstractizat transpus în inox în combinație cu sticla tremoformată și castele de cupru oferă efect de vitraliu. Carapacea precum o cupolă înfățișează cerul și grija divină pentru Creație.