Daria a studiat arhitectură în București timp de 6 ani și a lucrat la biroul internațional de arhitectură Herzog&deMeuron timp de 1.5 ani. A fost implicată în diverse proiecte, demonstrând a fi un individ foarte eficient, diligent și de încredere, interesat de toate aspectele legate de arhitectură.
Școala comunitară propusă va fi un parteneriat între mediul academic superior reprezentat prin Universitatea de Arhitectură și alte instituții educaționale (grădinițe, școli, licee, universități), cu scopul comun de a dezvolta comunitatea și a promova o conștiință socială colectivă cu privire la mediul construit și arhitectură, în rândul elevilor, studenților, membrilor comunității.
ASSEMBLE – COMMUNITY SCHOOL OF ARCHITECTURE
EDUCAȚIA - COMMON GROUND
Pornind de la acest concept, Daria privește educația ca numitor comun între profesia de arhitect și societate. Având în vedere cele două probleme identificate (situația profesiei de arhitectură în relație cu societatea, situația mediului construit în relație cu societatea), propunerea unei școli comunitare vizează două aspecte: o educație complementară de arhitectură și o educație despre valorile arhitecturii și responsabilitatea individuală și colectivă a societății față de arhitectură. Acest mod alternativ de educație propus va duce la dezvoltarea comunității prin regenerare urbană și crearea premisei unei coeziuni sociale.
Școala comunitară propusă va fi un parteneriat între mediul academic superior reprezentat prin Universitatea de Arhitectură și alte instituții educaționale (grădinițe, școli, licee, universități), cu scopul comun de a dezvolta comunitatea și a promova o conștiință socială colectivă cu privire la mediul construit și arhitectură, în rândul elevilor, studenților, membrilor comunității.
O școală experimentală de arhitectură comunitară poate genera mediul propice pentru dezvoltarea și aplicarea unei educații de arhitectură îndreptată în două direcții: către viitorii arhitecți, către societate. Pe termen lung, ea va deveni o rețea de promovare și interogare continuă a practicii de arhitectură, formând un nou set de valori și principii cu privire la arhitectură și responsabilitățile fiecăruia față de aceasta.
Școala de Arhitecură Comunitară va constitui o rețea de micro-instituții de învățare și cercetare de arhitectură.