The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Bucharest International Dance Film Festival a desemnat câștigătorii celei de-a șaptea ediții

Articol / 06 Sep 2021 / Luiza Popescu
  • Bucharest International Dance Film Festival a desemnat câștigătorii celei de-a șaptea ediții Cosmogony_Credit foto Doria Dragusin
1/1
BIDFF - Bucharest International Dance Film Festival, unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, și-a desemnat câștigătorii duminică seara, 5 septembrie, după cinci zile de competiție, proiecții speciale, experiențe VR imersive, live video mapping, ateliere intensive și conferințe cu specialiști din domeniu.

Marlene Millar, una dintre cele mai renumite creatoare de film de dans din Canada, Saddo, artist, ilustrator și muralist român și Bogdan Theodor Olteanu, regizor român de film și teatru, sunt membrii juriului care a decis câștigătorii celei de-a șaptea ediții.

În competiția internațională, unde au fost selectate 29 de scurtmetraje din 21 de țări, premiul pentru Cel mai bun film, în valoare de 1.000 de euro, a fost acordat scurtmetrajului „Belia” (r. Eman Hussein), din Egipt, pentru capacitatea acestuia de a scoate la lumină un subiect mai puțin explorat precum munca zilnică dintr-un atelier auto. Iscusința cu care „Belia” folosește obiecte de zi cu zi pentru a compune un peisaj sonor fascinant se îmbină perfect cu ritmul dictat de mișcare și montaj.

De asemenea, juriul a acordat și două Mențiuni Speciale. „The Kitchen” (r. Vishwakiran Nambi), din India, deconstruiește într-o manieră jucăușă dansul indian tradițional pentru a spune o poveste puternică despre rolul femeii în societatea contemporană. Redat cu ironie și umor, filmul e o fuziune de stiluri care propune o abordare relaxată, dar fermă asupra feminismului. „Fibonacci” (r. Tomáš Hubáček), din Republica Cehă, a impresionat juriul cu precizia regiei și imaginile picturale, dar și cu măiestria cu care reușește să integreze un concept matematic universal în structura filmului.

Dintre cele șase scurtmetraje românești selectate în competiția națională, titlul de Cel mai bun film românesc și un premiu în valoare de 500 euro a fost acordat peliculei „Public Figure” (r. Mădălina Zaharia). Potrivit juriului, filmul a ieșit în evidență din selecția din acest an prin amestecul inteligent de medii artistice folosite pentru a spune o poveste. Ca film de dans, „Public Figure” folosește cu succes imaginea pentru a crea un eseu despre corp.

Potential Worlds, tema celei de-a șaptea ediții a BIDFF - Bucharest International Dance Film Festival, care a a avut loc între 1-5 septembrie în șapte locații din București, a reunit în programul festivalului lucrări cinematografice provocatoare și lucrări hibride futuristice care chestionează relația dintre manifestările artistice și procesul rapid de digitizare. Pe lângă cele 34 de scurtmetraje din competițiile prezentate la Cinema Elvire Popesco, Mercato Kultur și Fabrica Grivița, publicul festivalului s-a bucurat și de o experiență VR imersivă, susținută de Conceptual Lab și găzduită de /SAC @ Malmaison, în cadrul căreia au putut fi vizionate 9 lucrări cinematografice ale unor artiști internaționali inovatori.

Cosmogony”, un inedit performance digital live, în care dansatorii virtuali ai companiei Cie Gilles Jobin, aflați în studioul din Geneva, au apărut prin video mapping pe fațada Teatrului Odeon din București, a fost una din atracțiile BIDFF 2021, reușind să prezinte în premieră un astfel de show, de la o distanță de 2000 km, cu sprijinul 360 Revolution.

Gilles Jobin, dansator, coregraf și regizor, conducătorul companiei Cie Gilles Jobin, a prezentat participanților, în cadrul unui eveniment dedicat, diferite proiecte de dans digital pe care le-a creat în ultimii ani și modul în care proiecte de colaborare precum Virtual Crossings pot oferi noi posibilități pentru artele performative, în timp ce Weronika Lewandowska – poeta, regizoare, scriitoare și producător executiv al „VR Nightss”, un poem erotic virtual prezentat la BIDFF VR ‘21, a vorbit despre procesul de creare a experiențelor imersive.

Dance Filmmaking Lab, atelierul de film de dans susținut de Marlene Millar, membră a juriului BIDFF, precum și câștigătoare a Premiul pentru Cel Mai Bun Film Internațional la ediția trecută a festivalului, a oferit participanților posibilitatea de explora peisajul filmic ca spațiu creativ și performativ, la finalul celor trei zile de atelier rezultând 4 lucrări video realizate la fața locului de cei 17 participanți la atelier.