The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Deployments, o analiză inovatoare a structurilor puterii și controlului, câștigă Marele Premiu BIEFF 2019

Articol / 14 Noi 2019 / The Institute
  • Deployments, o analiză inovatoare a structurilor puterii și controlului,  câștigă Marele Premiu BIEFF 2019
  • Deployments, o analiză inovatoare a structurilor puterii și controlului,  câștigă Marele Premiu BIEFF 2019Anda Stancescu
  • Deployments, o analiză inovatoare a structurilor puterii și controlului,  câștigă Marele Premiu BIEFF 2019
  • Deployments, o analiză inovatoare a structurilor puterii și controlului,  câștigă Marele Premiu BIEFF 2019
  • Deployments, o analiză inovatoare a structurilor puterii și controlului,  câștigă Marele Premiu BIEFF 2019
  • Deployments, o analiză inovatoare a structurilor puterii și controlului,  câștigă Marele Premiu BIEFF 2019Anda Stancescu
1/6
Cea de-a 9-a ediție a Festivalului Internațional de Film Experimental București BIEFF s-a încheiat duminică, pe 10 noiembrie, după cinci zile pline, dedicate celor mai curajoase filme de avangardă produse în ultimii doi ani.

Marii câștigători ai acestei ediții au fost premiați sâmbătă, pe 9 noiembrie, în cadrul unui eveniment de gală organizat la Cinema Muzeul Țăranului. Iubitorii de film prezenți în număr mare la proiecția documentarului Aquarela, cea mai recentă producție semnată de Victor Kossakovsky, au avut ocazia să urmărească decernarea premiilor oferite celor mai apreciate titluri din Competiția Internațională. Deployments s-a remarcat printre cele 25 de scurtmetraje incluse în selecția din acest an, și a câștigat Marele Premiu BIEFF, în valoare de 3.000 de Euro, oferit de Uniunea Cineaștilor din România.

Din juriul ediției au făcut parte la această ediție Morgan Pokée, unul din selecționerii Quinzaine des Réalisateurs Cannes, Florian Weghorn, manager de program Berlinale Talents și Ioana Dragomirescu, programatorul cinematografului Elvire Popesco al Institutului Francez. În seara galei, aceștia s-au declarat impresionați de complexitatea programelor competiționale pe care le-au analizat și i-au înmânat premiul cineastei Stéphanie Lagarde, ,,un regizor care analizează magistral structurile puterii și controlului’’, într-un film care ,,dezvăluie aspectele poetice din cele mai tehnice practici, arătând în același timp implicațiile lor politice’’.

,,Filmele care tratează trecutul au multe de spus despre realitatea noastră contemporană. În urma acestei premise puternice, regizorul a reușit să reconstituie amintirile unui trecut nerezolvat. Cu un interes profund pentru procesul de cercetare, o utilizare inteligentă a tehnologiei moderne și o abordare curajoasă, Omarska dă formă inimaginabilului’’, aducându-i artistului Varun Sasindran Premiul pentru Cea mai bună Regie, în servicii de post-producție în valoare de 2.500 de Euro, oferit Cinelab România.

Parsi a impresionat membrii juriului printr-un ,,concept cinematografic remarcabil’’, care le-a ,,încântat toate simțurile’’, atrăgându-i într-o ,,experiență crudă, hipnotică’’. „Pare a fi un lucru / Pare a fi altceva” - cele două versuri din cele o mie care alcătuiesc No es (Nu e), poemul lui Mariano Blatt, sunt o cheie posibilă pentru descifrarea filmului regizat de Eduardo Williams și distins cu Premiul pentru Concept vizual, în valoare de 1.500 de Euro, oferit de Cinelab România.

„Două personaje speciale care își conduc filmele și, în același timp, împing granițele cinematografiei experimentale în direcții opuse” au atras atenția juriului, care a decis să acorde două mențiuni speciale. Protagoniștii Confluence (r. Benjamin Ramírez Pérez, Stefan Ramírez Pérez) și The Glorious Acceptance of Nicolas Chauvin (r. Benjamin Crotty) „pun în discuție propria lor existență și, odată cu ea, istoria și identitatea orașelor și țărilor din jurul lor” și se remarcă astfel printre cele mai bune filme prezentate anul acesta în Competiția Internațională BIEFF.

Invitați și la această ediție să-și voteze favoritul, spectatorii și-au exprimat preferințele și au oferit Premiului Publicului scurtmetrajului Snow White, în regia lui Thadeusz Tischbein, o analiză neobișnuită a practicilor de conservare a trupurilor neînsuflețite expuse în muzee. Plăcut surprins la aflarea veștii, artistul german, prezent la eveniment, și-a exprimat admirația pentru România, țară în care a locuit și studiat cu ani în urmă.

Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF a avut loc între 6 și 10 noiembrie, la Cinema Muzeul Țăranului, Instituto Cervantes, Cinemateca Union, POINT și Cinema PRO.

Organizatori: Asociația Culturală Manekino, în parteneriat cu PRINTOR COM

Proiect cultural co-finanțat de: Administrația Fondului Cultural Național, Centrul Național al Cinematografiei, Ministerul Culturii și Identității Naționale

Cu sprijinul: Instituto Cervantes, Institutul Francez din București, Ambasada Regatului Țărilor de Jos, Goethe-Institut România, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică I.L. Caragiale, Universitatea Națională de Arte București

Sponsori: Uniunea Cineaștilor din România, Cinelab România, Noumax, Tuborg

Parteneri de ospitalitate: TH Hotels, Sky Tour, Lokal, Lente, Apollo111

Parteneri media: Radio Guerrilla, Radio România Cultural, Observator Cultural, Films in frame, Ziarul Metropolis, The Institute, Cartierul Creativ, IQads, All About Romanian Cinema

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.