The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

A fost lansată Campania eSkills 2016 România

Articol / 29 Mar 2016 / Miruna Boțîrcă
  • A fost lansată Campania eSkills 2016 România
1/1
Pe data de 24 martie a avut loc Conferinţa de deschidere a Campaniei eSkills 2016 România, organizată la Ministerul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională. La eveniment au participat: Marius Bostan, Ministrul Comunicațiilor;  Varujan Pambuccian, Ambasadorul eSkills în România, Anca-Denisa Petrache, Director, Direcţia Generală Învăţământ Preuniversitar, Ministerul Educaţiei Naţională şi Cercetării Ştiinţifice, reprezentanţi ai organizaţiilor partenere din domeniul ICT, academic şi ONG,  precum şi elevi şi cadre didactice de la Colegiile Naţionale Tudor Vianu şi Edmond Nicolau București, ca beneficiari direcți ai campaniei eSkills for jobs în România.

Campania eSkills for jobs 2016 urmăreşte să încurajeze cetăţenii europeni să-şi dezvolte competenţele digitale şi accesul la piaţa muncii de azi.
Iniţiativa Comisiei europene este coordonată la nivel european de DIGITALEUROPE şi European Schoolnet şi de APDETIC, ca partener naţional în Romania. Evenimentul este comunicat de Media Image Factory, agenţie specializată în comunicarea proiectelor sociale şi culturale. În campanie sunt implicaţi 500 de parteneri din mai multe sectoare de activitate şi 25 de State membre UE.  

Campania utilizează mediile online şi  cuprinde o serie de evenimente şi competiţii menite să conştientizeze cetăţenii asupra oportunităţilor de formare profesională şi cariere bazate pe aptitudini digitale. Asigurarea locurilor de muncă digitale şi a persoanelor înalt calificate reprezintă o condiţie a succesului Pieţei digitale unice în Europa.  Ca urmare, această campanie contribuie în mod direct la realizarea acestui obiectiv.

„Tehnologiile informației și comunicațiilor construiesc oportunități digitale și reduc decalajul existent între națiuni, prin livrarea către cetățeni de noi modalități pentru a trăi inteligent: de la comerțul electronic, la accesul către piețele financiare; de la generarea de noi locuri de muncă, la dezvoltarea de oportunități de investiție pentru antreprenori; de la o productivitate îmbunătățită pentru agricultură, la o impulsionare a tuturor sectoarelor societății; de la un sistem de educație la distanță, la telemedicină; de la un sistem de management a mediului înconjurător la monitorizarea, prevenirea și managementul dezastrelor naturale. Noua economie digitală, caracterizată printr-o încredere sporită asupra creării de noi valori în ceea ce privește informația și cunoașterea, rămâne centrată pe dezvoltarea nelimitată de IT&C”, a declarat Marius Bostan, Ministrul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională.
 
Există în continuare o cerere uriaşă de lucrători cu înalte competente digitale în Europa.  Peste 40% dintre companiile care încearcă să recruteze specialişti în domeniul ICT au mari dificultăţi în acest sens.  Studii recente ale Comisiei Europene estimează ca vor exista peste 750.000 locuri de munca vacante în sectorul ICT în Europa pana în 2020.

IMM-urile au, de asemenea, nevoie de tehnologie de vârf dacă doresc  să fie în continuare coloana vertebrală a economiei europene.  Lipsa de specialişti în domeniul ICT va afecta cu precădere IMM-urile care au mijloace mai reduse ca să atragă specialişti decât marile companii. În prezent, mai puţin de 2% dintre IMM-urile europene folosesc tehnologii digitale avansate şi numai 7% vând peste hotare. Recalificarea şi învăţarea continuă sunt condiţii esenţiale pentru a avea şanse în carieră în sectorul ICT.

“Campania eSkills reprezintă un mijloc eficient de informare şi comunicare, dar şi un bun catalizator al eforturilor autorităţilor,  mediului academic, companiilor, organizaţiilor implicate în educaţia şi formarea forţei de muncă în consens cu direcţiile strategiei Pieţei digitale unice propusă de Comisia Europeană”, a declarat Valentin Negoiţă, Preşedintele APDETIC.

Campania eSkills 2016 în România include conferinţe, webinars, seminarii în şcoli, vizite la companii de IT, concursuri online, tabere de vară IT, competiţii scolare Coding days şi Hour of code.

Despre APDETIC: Asociaţia Producătorilor şi Distribuitorilor de Echipamentede Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor (APDETIC) este o organizaţie profesională non-profit, independentă, ce reuneşte cele mai importante companii producătoare şi distribuitoare de echipamente de tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din România.