The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Câștigătorii ediției a doua a concursului BANDA ASAP

Articol / 11 Dec 2023 / Andra Mihai
  • Câștigătorii ediției a doua a concursului BANDA ASAP
1/1
Ediția a doua a concursului BANDA ASAP, organizat de ASAP România și Animest, și-a desemnat câștigătorii! Elevii și liceenii din București, județele Ilfov și Constanța au avut 2 luni la dispoziție să realizeze lucrări pe tema reciclării, prin care să prezinte viziunea proprie, creativă, despre cum putem salva planeta de plastic. Entuziasmul de a participa și de a-și exprima ideile se poate vedea din numărul record de 750 de creații înscrise în concurs. 

Având ca punct de plecare tema ”2040. În România încă se mai aruncă plastic la gunoi. Un erou/ o eroină decide să ia soarta plasticului în propriile mâini”, elevii au exemplificat prin stiluri diverse de desen cum văd ei salvarea planetei. Dacă unii au ales eroi fantastici precum „Cei 3 muschetari ai reciclării”, „Ninjaboy și invazia gunoiului”, „Eco-Man și Robo Curățătorii”, „Zâna Plasticului”, alții se încred că ei înșiși, elevii, ne vor salva, animalele sau chiar muzica. Există însă și lucrări prin care elevii arată puterea lui „Împreună”, schimbarea fiind în mâinile locuitorilor acestei planete: „Tu ești eroul”, „United We Stand, Divided We Fall”, „Familia Reciclescu-Eroi salvatori”.

Juriul, format din experți în domeniul benzilor desenate și al ilustrației - Maria Surducan, Nini Tuan și Ligia Soare - a fost impresionat de expresivitatea elevilor și de ardoarea cu care vor ca lucrurile să se schimbe pe viitor: „Cu numărul mare de benzi desenate înscrise în concurs a venit și varietatea ideilor, a stilurilor de desen, a poveștilor exprimate grafic, dar și a soluțiilor pe care participanții le-au găsit pentru problema plasticului. Rămân după această jurizare cu două idei care îmi întăresc încrederea în generația tânără: pe de o parte, puterea exemplului, prin care comunități întregi ajung să se implice, iar pe de altă parte, puterea grupului, care lucrează pentru un scop comun.


Lucrare: Eva Pavlicu, Liceul Teoretic Traian, Constanța

Sunt convinsă că aceste benzi desenate au puterea de a motiva și de a da o lecție de implicare, dincolo de bucuria de a privi niște creații artistice frumoase realizate de copii talentați”, a declarat Ligia Soare, cofondator și coorganizator Animest.

407 elevi de gimnaziu și liceu din capitală și din județul Ilfov și 246 din județul Constanța au înscris o lucrare sau mai multe în ediția a doua a concursului BANDA ASAP.

Iată lista câștigătorilor:

București


- Colegiul Național „Iulia Hașdeu" / Premiul Banda ASAP pentru eleva Riana-Teodora Rotaru, 15 ani, lucrarea „Nu putem continua așa” / Prof. Mariana Lili Badea;

- Școala Gimnazială „Elena Văcărescu" / Premiul Banda ASAP pentru elevul Teodor Chiță Ștefănescu, 12 ani, lucrarea „O alegere poate schimba lumea” / Prof. Celestin-Septimiu Solon;

Ilfov

- Liceul Teoretic „Ioan Petruș” Otopeni, Jud. Ilfov / Premiul Banda ASAP pentru elevul Sebastian Florentin Ion, 17 ani, lucrarea „Luarea inițiativei” / Prof. Alice Ghiorcilă; 

- Școala Gimnazială Nr. 1 Ciorogârla / Premiul Banda ASAP pentru eleva Mirela Cristea, 13 ani, lucrarea „Eco-Bot” / Prof. Denisa Elena Grindei;

Constanța

- Liceul Teoretic „Traian" / Premiul Banda ASAP pentru eleva Eva Pavlicu, 14 ani, lucrarea „Arta Plasticului Reciclat” / Prof. Gabriela-Violeta Tănăsescu;

- Școala Gimnazială nr. 24 ,,Ion Jalea'' / Premiul Banda ASAP pentru eleva Iulia Maria Pintilie, 12 ani, lucrarea „Angela, eroina plasticului” / Prof. Maria Drugă;

- Liceul Teoretic „Emil Racoviță” Techirghiol, Jud. Constanța / Premiul Banda ASAP Pentru elevul Alexandru Ovidiu Bulf, 18 ani, lucrarea „Estrella salvează Pământul (Plasticul este la modă)” / Prof. Anamaria Florescu;

- Școala Gimnazială Nr 3, Coslugea, jud. Constanța / Premiul Banda ASAP pentru elevul Constantin Moldoveanu, 13 ani, lucrarea „Pământul trebuie salvat de plastic” / Prof. Ioana Alexandra Constantin.

Ediția a doua a concursului BANDA ASAP a venit cu și mai multe premii pentru toți cei implicați, față de ediția anterioară. Astfel, 8 table interactive vor ajunge la școlile și liceele declarate învingătoare, câte un hoverboard pentru cei 8 tineri entuziaști amintiți mai sus și un curs online de orientare privind cariera oferit fiecărui profesor care a înscris și a ghidat în concurs elevii câștigători.

„Nu ne așteptam la un așa răspuns al elevilor de a participa la a doua ediție BANDA ASAP. Pornisem cu mai puțin avânt în aprilie, când am organizat concursul pentru elevii din Brașov și Iași, dar acum pare că au reușit să ne ia prin surprindere și ne bucurăm. Foarte multe idei creative, multă culoare, mult sens, e clar că avem o generație care vine din urmă cu soluții, așa că ne putem păstra optimismul în ceea ce privește adoptarea unui comportament mai responsabil, mai atent la ce este în jur. Cel puțin, așa îmi doresc să cred, pentru că asta îmi transmit acești elevi. Felicitări lor, dar și profesorilor. Mulțumim tuturor pentru implicare, iar câștigătorilor - să se bucure de premii!”, a menționat Mihaela Tutunaru, coordonator program ASAP.

„M-a bucurat acest concurs! Când eram mică, bunicii îmi citeau din cărțile Garfield și pe măsură ce am crescut, benzile desenate au devenit din ce în ce mai atrăgătoare, mai ales după ce fratele meu mi-a arătat cărțile manga. Iau subiectul mediului foarte în serios. Consider că încălzirea globală este una dintre cele mai acute probleme ale societății moderne și trebuie să acționăm cât mai repede ca lucrurile să nu escaladeze”, a menționat Eva Pavlicu, elevă câștigătoare, Liceul Teoretic „Traian", Constanța.

„Mă interesează tot ce ține de mediu, de aceea am și făcut această bandă desenată. De vreme ce sunt printre câștigători consider că este momentul să-mi folosesc talentul și pasiunea pentru artă în folosul mediului, dorind să atrag atenția altor oameni, așa cum mi-a fost atrasă și mie”, a precizat Alexandru Bulf, elev câștigător, Liceul Teoretic „Emil Racoviță”, Techirghiol.

BANDA ASAP e concursul prin care ASAP România și Animest își propun să crească nivelul de informare și de conștientizare cu privire la colectarea separată și la reciclare în rândul elevilor, să-i responsabilizeze implicându-i activ într-o competiție pozitivă și să le dezvolte spiritul ecologic.

Toate informațiile despre programul ASAP sunt disponibile pe site-ul oficial ASAP România și pe conturile de social media, FacebookInstagram și TikTok.

***
Parteneri media: Ambasada Sustenabilității în România, Hotnews, Rock FM.

***

Despre ASAP România

ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) este un program de responsabilitate socială inițiat de Fundația The Institute, care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectare separată și reciclare. Obiectivul ASAP este acela de a contribui activ la promovarea educației pentru mediu în rândul publicului țintă și de a crea cea mai mare infrastructură unitară pentru colectarea separată a deșeurilor în vederea reciclării în toate școlile din România. În prezent, programul e activ în peste 1.600 de școli din 36 de localități și municipii reședință de județ din România, informațiile despre colectare separată și reciclare ajungând la peste jumătate de milion de elevi din ciclurile preuniversitare.

ASAP este un program susținut de Lidl România, care contribuie la obiectivele strategiei REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Strategia REset Plastic cuprinde cinci zone de acțiune – de la evitarea folosirii plasticului în ambalaje și regândirea designului acestora, la reciclare și acțiuni de ecologizare, până la inovare și educare în domeniu.