The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Fundația Friends for Friends - sora bună a creativității

Articol / 10 Mar 2015 / Ioana Pîrvu
  • Fundația Friends for Friends - sora bună a creativității
  • Fundația Friends for Friends - sora bună a creativității
  • Fundația Friends for Friends - sora bună a creativității
  • Fundația Friends for Friends - sora bună a creativității
  • Fundația Friends for Friends - sora bună a creativității
  • Fundația Friends for Friends - sora bună a creativității
  • Fundația Friends for Friends - sora bună a creativității
  • Fundația Friends for Friends - sora bună a creativității
1/8
Fundația Friend for Friends ne este prieten vechi și drag, a crescut odată cu noi și s-a ținut de cuvânt de fiecare dată când și-a propus să pună câte o căramidă la încurajarea creativității. Proiectul, dezvoltat de Sorin Trâncă, a pornit ca un loc de întâlnire, un loc în care ideile se împărtășesc, se amplifică, se dezbat și se întâmplă. Misiunea fundației a fost, de la început, aceea de a crea un trib de oameni care înțeleg creativitatea în sensul practic, contemporan, definită ca o sumă de acțiuni cu final practic și folositor. Și așa a făcut, a pus mereu la dispoziția tribului provocări și mijloace pentru ca oamenii lui să devină mai repede și mai bine ceea ce își doresc.

Din 2011, Fundația a strâns în jurul ei o grămadă de proiecte creative, au început cu o expoziţie în care s-a lansat "Trisec", o familie românească de fonturi, apoi una de jucării de vinil, care sunt punctul de plecare în creaţia multor artiști contemporani. A urmat vestita expoziţia de ciorne, unde am văzut drumul de la schiţă și mâzgâleli până la produsul final, fie el o clădire, o mașină, o afacere, un film sau o pereche de pantofi.

Tot în 2011, au pornit Premiile Superscrieri, o celebrare a genului cunoscut afară drept “creative writing” sau “narrative journalism”, gen care primește majoritatea premiilor Pulitzer și care se remarcă prin aceea că autorul spune o poveste non-ficţională care rămâne, care sapă în mintea cititorului și care pune binele și răul la locul lor. Superscrieri crede în puterea cuvintelor de a schimba lumea și, de 4 ani încoace, încearcă să convingă presa din România că jurnalismul de calitate e frate bun cu creativitatea. Competiția a străbătut un drum lung și pavat cu întâmplări frumoase și a materializat toate
programele pe care și le-a propus, deși contextul nu a fost întotdeauna favorabil.
 
Pentru 2015, și-au propus multe și mărețe, și Superscrieri, care a crescut ca Făt-Frumos, repede și frumos, are în program două burse pentru cei care schimbă lumea prin scris. Anul trecut, 3 burse Avon de câte 1.000 euro au avut ca rezultat 3 supertexte despre violența domestică. Anul acesta, împreună cu BRD - Groupe Société Générale și Avon, vor recompensa 9 echipe de jurnalilști și fotoreporteri care vor documenta temeinic și vor scrie curajos despre două subiecte de interes public: educația formală & violența domestică.

Pe lângă toate astea, echipa super activă a Fundației pregătește de zor o carte în care vor aduna 4 ani de superscrieri care au făcut istorie și au stârnit tot felul de sentimente, un album ce va pune la un loc unele dintre cele mai bune lucrări premiate până acum în competiție.