Cea de-a V-a ediție a conferinței de Management și Marketing cultural: Linked Culture, va avea loc în perioada 27 – 28 mai 2021, la Faber, Timișoara, în sesiuni de prezentare, dezbatere și masterclass ce vor dura câte 8 ore pe zi.
Evenimentul este dedicat întregului spectru de practici culturale și artistice, punând accent pe latura aplicată: management, marketing, relații publice, fundraising, producție, publishing, afiliere la rețele naționale și internaționale.
Firul central care va îmbina programul de anul acesta este – RE: Build, examinarea modului în care cultura și oamenii din jurul ei se raportează și se adaptează la mediile schimbătoare, mai ales în contextul pandemiei de coronavirus, care a redus aproape spre zero activitatea din orice zonă culturală și de entertainment. RE: Build este manifestul cultural timișorean pentru o reconstrucție a atitudinii orașului față de cel mai important moment al istoriei lui recente: titlul de Capitală Europeană a culturii în 2023.
În contextul de viitoare Capitală Europeană a Culturii, Timișoara este alegerea firească pentru a găzdui o adunare între oameni creativi și întreprinzători, manageri culturali, artiști, reprezentanți ai instituțiilor culturale naționale și din zona centrală și de vest a țării, să deschidă dialoguri și să împărtășească idei și bune practici din zona de management și marketing a sectorului cultural din România. Linked Culture reunește în fiecare ediție, peste 200 de participanți offline.
„Ne găsim acum, la început de 2021 în poziția de a reconstrui un sector cultural lovit grav, dar și în acea poziție de a face lucruri cu cap, cu plan de business și mai mult accent pe pregătire și eficiență a proiectelor culturale. Caracterul recurent al evenimentului (care a avut o ediție a patra în luna mai 2020, fiind primul eveniment live online produs profesionist, cu un duplex studio Timișoara/București și cu 6000 de oameni care au avut acces la informațiile din conferință) și creșterea notorietății de la an la an arată că interesul oamenilor din țară despre ceea ce se întâmplă la Timișoara din punctul de vedere al ECoC 2023 este foarte mare, iar Linked Culture este platforma care coagulează toate sectoarele culturale, toate instituțiile și toti stakeholderii care au capacitatea de a face din TM2023 un succes, chiar și pe ultima sută de metri a pregătirilor” – Oltea Zambori, organizator, Bmagency
Linked Culture propune, odată cu ediția din 2021, un studiu pentru a afla percepția generală despre viitorul cultural al Timișoarei. Completarea chestionarului se poate face aici și durează aproximativ 3 minute: https://forms.gle/PQhYMGfYnUMdp1JPA
Programul conferinței:
Timișoara 2023: Cum arată? Secțiune specială de discuții între autoritățile locale și centrale (cu participarea extraordinară a Ministrului Culturii) despre viitorul programului cultural TM2023
Timișoara 2023: Cum se finanțează? Sponsorship și colaborare instituțională cu mediul privat și de antreprenoriat cultural
Survival kit (de la festivaluri la agenții de management artistic, de la librării la evenimente online)
Entertainment now: ce facem mai departe cu evenimentele mari și cu antreprenorii în cultură?
Adio, Cinema!: Regizori/producători/actori și reprezentanți instituționali despre viitorul imediat al cinematografiei românești
Jurnalism cultural
Situatia și statutul artistului independent: modalități de taxare a activității și de sprijinire în situații de dificultate (paralele cu modelul francez) - introducerea unei inițiative legislative în acest sens
Infrastructura spațiilor culturale. Studiu de caz: Timișoara. Invitați: reprezentanti ai spațiilor culturale prerezentative din oraș
Rețeaua naționala de live venues.
Evenimentul va avea un format hibrid, online și offline. Mai multe detalii se găsesc pe www.bmagency.ro/linked-culture.
Partener al evenimentului: Auchan. Linked Culture este organizat de BMagency în colaborare cu agenția Profil. Producător: Bogdan Cotîrță.
Evenimentul este dedicat întregului spectru de practici culturale și artistice, punând accent pe latura aplicată: management, marketing, relații publice, fundraising, producție, publishing, afiliere la rețele naționale și internaționale.
Firul central care va îmbina programul de anul acesta este – RE: Build, examinarea modului în care cultura și oamenii din jurul ei se raportează și se adaptează la mediile schimbătoare, mai ales în contextul pandemiei de coronavirus, care a redus aproape spre zero activitatea din orice zonă culturală și de entertainment. RE: Build este manifestul cultural timișorean pentru o reconstrucție a atitudinii orașului față de cel mai important moment al istoriei lui recente: titlul de Capitală Europeană a culturii în 2023.
În contextul de viitoare Capitală Europeană a Culturii, Timișoara este alegerea firească pentru a găzdui o adunare între oameni creativi și întreprinzători, manageri culturali, artiști, reprezentanți ai instituțiilor culturale naționale și din zona centrală și de vest a țării, să deschidă dialoguri și să împărtășească idei și bune practici din zona de management și marketing a sectorului cultural din România. Linked Culture reunește în fiecare ediție, peste 200 de participanți offline.
„Ne găsim acum, la început de 2021 în poziția de a reconstrui un sector cultural lovit grav, dar și în acea poziție de a face lucruri cu cap, cu plan de business și mai mult accent pe pregătire și eficiență a proiectelor culturale. Caracterul recurent al evenimentului (care a avut o ediție a patra în luna mai 2020, fiind primul eveniment live online produs profesionist, cu un duplex studio Timișoara/București și cu 6000 de oameni care au avut acces la informațiile din conferință) și creșterea notorietății de la an la an arată că interesul oamenilor din țară despre ceea ce se întâmplă la Timișoara din punctul de vedere al ECoC 2023 este foarte mare, iar Linked Culture este platforma care coagulează toate sectoarele culturale, toate instituțiile și toti stakeholderii care au capacitatea de a face din TM2023 un succes, chiar și pe ultima sută de metri a pregătirilor” – Oltea Zambori, organizator, Bmagency
Linked Culture propune, odată cu ediția din 2021, un studiu pentru a afla percepția generală despre viitorul cultural al Timișoarei. Completarea chestionarului se poate face aici și durează aproximativ 3 minute: https://forms.gle/PQhYMGfYnUMdp1JPA
Programul conferinței:
Timișoara 2023: Cum arată? Secțiune specială de discuții între autoritățile locale și centrale (cu participarea extraordinară a Ministrului Culturii) despre viitorul programului cultural TM2023
Timișoara 2023: Cum se finanțează? Sponsorship și colaborare instituțională cu mediul privat și de antreprenoriat cultural
Survival kit (de la festivaluri la agenții de management artistic, de la librării la evenimente online)
Entertainment now: ce facem mai departe cu evenimentele mari și cu antreprenorii în cultură?
Adio, Cinema!: Regizori/producători/actori și reprezentanți instituționali despre viitorul imediat al cinematografiei românești
Jurnalism cultural
Situatia și statutul artistului independent: modalități de taxare a activității și de sprijinire în situații de dificultate (paralele cu modelul francez) - introducerea unei inițiative legislative în acest sens
Infrastructura spațiilor culturale. Studiu de caz: Timișoara. Invitați: reprezentanti ai spațiilor culturale prerezentative din oraș
Rețeaua naționala de live venues.
Evenimentul va avea un format hibrid, online și offline. Mai multe detalii se găsesc pe www.bmagency.ro/linked-culture.
Partener al evenimentului: Auchan. Linked Culture este organizat de BMagency în colaborare cu agenția Profil. Producător: Bogdan Cotîrță.