The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Cum s-a adaptat Școala IAA la contextul pandemic?

Articol / 24 Noi 2020 / The Institute
  • Cum s-a adaptat Școala IAA la contextul pandemic?
1/1
În primăvară, la începutul pandemiei, IAA abia începuse Modulul Media, iar cel Digital urma să înceapă. Organizatorii erau relaxați și totul era pe roate când s-au văzut nevoiți să pună totul on hold și să regândească planul de acțiune. Doar că acest on hold a durat până în iunie, așteptând ieșirea din starea de urgență și de alertă. În acest timp au făcut, desfăcut și răsfăcut planuri despre cum ar putea continua cursurile dedicate formării comunității de marketeri și comunicatori locali: au pregătit sala, au testat transmisia pe Zoom, au agreat planul cu profii și au pregătit măștile pentru cei care alegeau să vină la clasă. Câteva luni a mers această formula hibridă, însă că iată, așa cum prognozau experții, ne confruntăm acum cu cel de-al doilea val și organizatorii au fost nevoiți să reducă totul la online, din nou.

Laura Tampa, directoarea Școlii IAA, despre provocările perioadei

Am început hibrid, cu distanțare, măști și dezinfectant, cu logistică complicată, camere video, laptopuri, proiectoare, cabluri multe - care să asigure interacțiunea dintre prof și cei de-acasa, pe de-o parte, și dintre cei de-acasă și participanții din sală, pe de alta. Cu aproximativ 50% dintre participanți on site și 50% online.

Până să ne calibram modului hibrid de predare, valul 2 ne-a trimis pe toți în online, unde e mai complicat.

În fața ecranului suntem distrași de mailuri, de urgențe de la job și nivelul de concentrare și de implicare se reduce. Dacă predarea offline ține participanții departe de factori perturbatori (ecrane, mailuri), la online fiecare participant trebuie să își seteze o disciplină a participării la cursuri pentru a se asigura că înțelege și asimilează conceptele care se predau.

Și aici trecem cu toții – organizatori, cursanți și profi - printr-un proces de învățare, din care o să tragem la final niște concluzii. Oricum, îi admir foarte mult pe cei care în această perioada au decis sa intre intr-un program complex și intens de învățare așa cum este Școala IAA și le mulțumesc pentru încrederea pe care ne-au acordat-o în această perioadă, în care și noi învățăm să ne adaptăm.

Cred că o să ieșim cu toții mai smart, mai căliți, mai puternici și mai încrezători. Cred că interacțiunile pe care le avem în această perioadă și sharingul de experiență pe perioada pandemiei ne-a dat curaj să încercăm si determinare să mergem mai departe.

Cursuri adaptate comunicării de criză

Partea oarecum bună a pauzei luate a fost răgazul acordat profilor colaboratori pentru a-și calibra cursurile.

Iată câteva idei interesante:

Cum au reușit brandurile să facă față creativ și să nu-și oprească businessul în pandemie?

Afrodita Blasius și-a propus să răspundă la această întrebare în cadrul cursului dedicat managementului portofoliului de brand, de la Modulul Strategic, aducând mai multe exemple:

• Vogue și Amazon US fac un parteneriat prin care susțin micii designeri locali, printr-un magazine virtual pe amazon.com. Detalii aici: https://www.vogue.com/article/common-threads-vogue-cfda-amazon-fashion. În schimb, platforma Market Place Pulse vine cu o perspectivă critică, subliniind că sunt puține șanse ca acest landing page simplu să aducă mari venituri designerilor, dar, în schimb, îi aduce pe platforma Amazon, ceea ce încercau demult. Articolul complet aici: https://www.marketplacepulse.com/articles/amazon-is-not-going-to-rescue-fashion 



• Patty&Bun și HG Walter, carmangerie, au lansat kitul de burger DYI, idee văzută și pe la noi, de altfel.



• Bacardi a făcut echipă cu Deliveroo pentru a crea primul bar virtual din lume la care oamenii puteau comanda de acasă cele mai bune cocktailuri.Puteți citi mai multe despre colaborare aici: https://www.thespiritsbusiness.com/2020/04/bacardi-teams-up-with-deliveroo-as-part-of-1-5m-investment/ .



• Designerii români s-au adaptat rapid și au început să propună modele de măști. Cristian Samfira a realizat o mască - obiect de luxury fashion, care vin cu o husă, un săculeț dedicat și e de asemenea mai confortabilă prin formele sale hexagonale care creează o pernă mai mare de aer între mască și față.

Răzvan Căpănescu s-a alăturat pentru prima dată Modulului Strategic

Leaderul creativ, asociat al Wings Creative Leadership Lab, a ținut un curs despre evaluarea workului creativ. Iată câteva notițe:

„Creativitatea e un mod de lucru, mai degrabă decât un talent. Este abilitatea de a te juca – ceea ce face să funcționeze optim atât familiile, cât și companiile”.

Căpănescu îl recomandă pe John Cleese – un scurt teaser: https://www.youtube.com/watch?v=GWEXQ9E4QiI

„Tolerează mai mult timp disconfortul de a nu găsi o soluție”.

„Integrează creativitatea în fiecare pas al businessului tău”.



Evaluarea unei idei creative diferă, ca proces, pentru fiecare agenție, grup sau butic. Dar dacă nu știi de unde să pornești, iată criteriile Cannes Liones:

• Cât e de fresh și de calitativă ideea
• Riscul: elementul care mută ideea de la bună la excelentă
• Implementarea și consistența ideii pe diferite canale

Victor Stroe, Strategy Director Leo Burnett, s-a alăturat de asemenea Modulului Strategic


Acesta a vorbit despre ciclicitatea planificării.



Pornind de la acest cerc, s-au discutat numeroase exemple de strategie de brand a la carte, din care amintim berea Bârlog, care se poziționează împotriva berilor mainstream și împotriva normelor, așa cum e și targetul său.



Proiecte speciale la Modulul Media, cu Alexandra Dimitriu, Chief Media Officer Publicis Group

Alexandra a arătat câteva smart use of technology care au devenit proiecte speciale premiate internațional:

Burger King – Google Home of The Whopper: https://www.youtube.com/watch?v=c-T01--hnW0

Acest ad peruvian care a încetinit viteza video-urilor Youtube la jumătate (0.5x) pentru a demonstra ce înseamnă să conduci cu o alcoolemie de 0.5%: https://adage.com/creativity/work/zero-point-five-effect/51877

Pre Joy – o campanie Cadbury, realizatăde Ogilvy & Mather Johannesburg, în care agenția a regizat unskipabble 6 second ads pe care le-a plasat înaintea acestor clipuri: https://www.youtube.com/watch?v=stdQYdTJdME

Acestea sunt doar o mică parte din highlighurile de la Modulul de Marketing și Comunicare Strategică și de la Modulul Strategie și Planificare Media. Calendarul pentru 2021 este deja disponibil pe site, îl puteți vedea în partea de jos a paginii Cursuri, adică aici