The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

INTERNETICS MONTHLY REVIEW - IULIE

Articol / 05 Aug 2016 / INSTITUTE.RO
  • INTERNETICS MONTHLY REVIEW - IULIE
1/1
Pentru că nu doar premiem inteligența digitală, ci o și căutăm în fiecare zi în feed-uri, newslettere, abonamente și tot ce mai oferă marele internet, ne-am gândit să vă arătăm noutățile care ne-au rămas în minte de la o lună la alta. Poate nu le știați, poate vă plac, poate ne mai trimiteți și voi altele.

Digital Artists @ Panorama

La final de iulie (22-24), Goldenvoice, organizatorii Coachella Valley Music & Arts Festival, au adus New York-ului un nou festival – Panorama. Trei zile de muzică, artă, tehnologie și un food court cu produse locale, promovează poziția New York-ului de capitală a entertainment-ului și hub de inovație în tehnologie.

The Lab, zona de tehnologie a fost curatoriată cei de la The Verge, care au reușit să o transforme într-unul dintre principalele puncte de atracție ale festivalului printr-o serie spectaculoasă de instalații interactive.

Mai jos vedeți prezentările a două dintre ele, iar pe restul le găsiți aici

Gabriel Pulecio -€” Infinite Wall

Zach Lieberman -€” Reflection Study

Microsoft Imagine Cup

Tot o știre din state, dar de data asta legată de România. 
Zilele trecute am găsit un nou motiv de entuziasm național odată cu calificarea unei echipe de români la etapa mondială a competiției internaționale Microsoft Imagine Cup. Evenimentul dedicat studenților din toată lumea premiază idei de proiecte inovatoare care folosesc tehnologia.



În semifinale au ajuns 35 de echipe care au concurat la trei categorii: Innovation, Games și World Citizenship. Câștigătorii fiecărei secțiuni au fost premiați cu 50 000 de dolari și au trecut în etapa finală pentru câștigarea titlului de campioni: cupa Imagine Cup și o întâlnire de mentorat cu Satya Nadella, CEO-ul Microsoft. 

România a fost reprezentată de ENTy, o echipă de trei studenți de la Universitatea Politehnica București: Flavia Oprea, Iulian Mateșică și Cristian Alexandrescu. Acronimul pentru Ear, Nose, Throat e strâns legat de ideea prezentată, un dispozitiv care ajută la diagnosticarea pacienților cu tulburări de echilibru. Acesta verifică echilibrul urechii interne și postura coloanei vertebrale în timp real, oferind medicilor datele de care au nevoie pentru diagnosticare.

Când au câștigat premiul cel mare la categoria Innovation ne-am bucurat și ne-am gândit că merită un loc în review. Acum că au luat și cupa le ținem pumnii să înceapă să producă dispozitivul, al cărui prototip există și a fost testat în cadrul prezentării finale. 



Pauza de publicitate 

Știri pe scurt din advertisingul local. S-a lansat aspiratorul Philips PowerPro Aqua 3in1, dedicat stăpânilor de animale pentru că e foarte eficient în curățarea părului și a murdăriei zilnice. Știm asta datorită campaniei de lansare semnată Ogilvy & Mather, care a spus povestea din perspectiva adevăraților beneficiari, animalele de companie.
Așa au apărut Bossulică, Motanul Lentilă,  Tony Ciubuc și Tyson, două pisici și doi câini celebri deja pe Facebook după două săptămâni de campanie.

 
Transylvania Beyond

The remains of June sau o altă campanie post-Brexit care merită menționată. Transylvania Beyond de la Heraldist & Wondermarks propune britanicilor care vor să rămână în Uniunea Europeană o variantă bine documentată.

Rezultatul e un site de branding regional cu grafică eye-candy și argumente serioase pentru care merită să te muți în Transilvania. 



Pokemondo

Pe 6 iulie Niantic a lansat în SUA un nou joc free-to-play pentru platforme mobile, care până la finalul lunii a ajuns să aibă o medie de 10 milioane de jucători activi pe zi. Cum a reușit un joc să ajungă celebru într-un timp atât de scurt?

Pentru început Pokémon Go folosește universul și personajele jocului video Pokémon lansat de Nintendo în anii ’90, cunoscut la noi datorită anime-ului cu același nume. Însă nu nostalgia atrage cel mai mult utilizatorii, ci maniera de joc. Mecanismul aplicației e simplu, bazat pe două instrumente: funcția de geo-locație a smartphone-ului și realitatea augmentată. Astfel, prin Google Maps, jucătorul e plasat o hartă ce corespunde realității din locul în care se află, care devine spațiu de joc. Aici intervine noutatea. Scopul jucătorului este să descopere și să prindă toate cele 151 de creaturi fictive, însă „arena” de joc este întreg orașul. Pentru a putea juca, ești nevoit să ieși din casă și să te plimbi prin oraș în căutare de pokéstops și lure. De aici, evident, și controversele de ordin social, jocul provoacă alienare sau, din contră, aduce oamenii împreună? 



Creșterea numărului de jucători a fost atât de rapidă că piața nu putea rămâne indiferentă. Am așteptat deci, reacții. Prima din România a venit de la o echipă de români din Cluj, care a lansat Pokemondo, aplicația care ajută business-urile locale din întreaga lume. Pokemondo e un Pokémon marketplace (o piață Pokémon), iar mecanismul este următorul: afacerile locale propun recompense, care îi atrag pe jucători în spațiile lor. În plus, pot crea și oferte speciale pe care aplicația le trimite jucătorilor din zonă.
 


Beyond the Map

Pentru că august o să fie despre Jocurile Olimpice, avem o primă campanie despre care se va vorbi cel mai probabil în perioada următoare. Dincolo de experiența 360 excelentă pe care o oferă, de poveștile video și senzația că te scufunzi în oraș și te pierzi pe străzi necunoscute, Google își propune să documenteze partea mai puțin glam a Braziliei. Beyond the Map aduce viața și problemele locuitorilor din favelas în fața publicului înainte ca acesta să intre în atmosfera competiției mondiale și treacă problemele vieții de zi cu zi în Brazilia în fundal.