Anul acesta Internetics împlinește #20deani de activitate, motiv pentru care ne logăm la serverul cu amintiri și pregătim o serie de articole #throwback despre fiecare dintre cele 19 ediții de până acum, în timp ce o pregatim pe cea aniversară cu numărul 20. Începem așadar o numărătoare inversă… atipică.
2003://INTERNETICS
Internetics 2003 aducea încă o schimbare majoră și anume direcția festivalului către comunicarea digitală. Industria se contura cu pași repezi și devenea deja un segment potrivit pentru investiții. Astfel că festivalul a cuprins o serie de seminarii dedicate unor subiecte precum: web communication, impactul publicității online asupra brandurilor, online bankingul sau mobile marketing prin SMS-uri.
Advertisingul online câștiga teren și multe branduri începeau să se axeze pe implementarea unor campanii digitale. Mai ales ca online-ul devenea un segment matur, în care definirea publicului țintă se făcea cu mai multă ușurință. În cadrul ediției 2003, a avut loc și o dezbatere despre importanța folosirii bugetelor de advertising online.
A treia ediție Internetics a însemnat o nouă organizare a categoriilor în funcție de schimbările pieței, astfel au existat două mari categorii:
• Categoria de concurs, denumită Site-uri de prezentare cu secțiunile Servicii Web, Experimental, Advertising Online, Multimedia Offline și Agenția Web a Anului;
• Și categoria Galerii Virtuale, cu secțiunile Personal, Multimedia în telefonie mobilă și Jocuri – acestea nu erau jurizate, ci puteau fi observate online pe site-ul internetics.ro, unde excelau prin inovație și design.
Decizia unei galerii virtuale a pornit din dorința de a prezenta publicului și proiecte de programare & design mai puțin cunoscute, care nu s-ar fi încadrat perfect în unele categorii. Dar și ca urmare a scoaterii din competiție a categoriei site-uri personale. În urma edițiilor anterioare, juriul și organizatorii au stabilit că este dificilă găsirea unui criteriu comun de departajare a site-urilor, blogurilor personale. Mai ales că acestea erau extrem de diferite și obiectivitatea greu de delimitat.
Internetics 2003 și-a propus astfel să scoată în evidență noi segmente de piață și să ajute în continuare la formarea industriei, definirii ei și înglobării tuturor mecanismelor nou apărute. Juriul ediției a fost format din membri care activau în 3 mari domenii principale: Marketing & Advertising, Programare și Design.
Supriza Galei de premiere de la Sala Teatrului de Operetă „Ion Dacian” a fost lansarea unor website-uri live, în timpul evenimentului. Unul dintre acestea a fost site-ul h2o.ro, dedicat echipamentelor de sport extrem, care a și avut parte de o lansare offline printr-un performance cu demonstrații de sporturi și echipamente sportive.
Marele câștigător al competiției 2003, Agenția Web a Anului, a fost pentru a doua oară Green Pixel, care a primit și în anul 2001 aceeași distincție.
2004://INTERNETICS2003://INTERNETICS
Internetics 2003 aducea încă o schimbare majoră și anume direcția festivalului către comunicarea digitală. Industria se contura cu pași repezi și devenea deja un segment potrivit pentru investiții. Astfel că festivalul a cuprins o serie de seminarii dedicate unor subiecte precum: web communication, impactul publicității online asupra brandurilor, online bankingul sau mobile marketing prin SMS-uri.
Advertisingul online câștiga teren și multe branduri începeau să se axeze pe implementarea unor campanii digitale. Mai ales ca online-ul devenea un segment matur, în care definirea publicului țintă se făcea cu mai multă ușurință. În cadrul ediției 2003, a avut loc și o dezbatere despre importanța folosirii bugetelor de advertising online.
A treia ediție Internetics a însemnat o nouă organizare a categoriilor în funcție de schimbările pieței, astfel au existat două mari categorii:
• Categoria de concurs, denumită Site-uri de prezentare cu secțiunile Servicii Web, Experimental, Advertising Online, Multimedia Offline și Agenția Web a Anului;
• Și categoria Galerii Virtuale, cu secțiunile Personal, Multimedia în telefonie mobilă și Jocuri – acestea nu erau jurizate, ci puteau fi observate online pe site-ul internetics.ro, unde excelau prin inovație și design.
Decizia unei galerii virtuale a pornit din dorința de a prezenta publicului și proiecte de programare & design mai puțin cunoscute, care nu s-ar fi încadrat perfect în unele categorii. Dar și ca urmare a scoaterii din competiție a categoriei site-uri personale. În urma edițiilor anterioare, juriul și organizatorii au stabilit că este dificilă găsirea unui criteriu comun de departajare a site-urilor, blogurilor personale. Mai ales că acestea erau extrem de diferite și obiectivitatea greu de delimitat.
Internetics 2003 și-a propus astfel să scoată în evidență noi segmente de piață și să ajute în continuare la formarea industriei, definirii ei și înglobării tuturor mecanismelor nou apărute. Juriul ediției a fost format din membri care activau în 3 mari domenii principale: Marketing & Advertising, Programare și Design.
Supriza Galei de premiere de la Sala Teatrului de Operetă „Ion Dacian” a fost lansarea unor website-uri live, în timpul evenimentului. Unul dintre acestea a fost site-ul h2o.ro, dedicat echipamentelor de sport extrem, care a și avut parte de o lansare offline printr-un performance cu demonstrații de sporturi și echipamente sportive.
Marele câștigător al competiției 2003, Agenția Web a Anului, a fost pentru a doua oară Green Pixel, care a primit și în anul 2001 aceeași distincție.
În anul 2004, festivalul devenea deja un festival de comunicare digitală asumat. Care oglindea piața online-ului atât prin seminariile organizate, cât și prin introducerea unor noi categorii care să definească nu doar dinamica industriei, cât și creșterea interesului unor multipli jucători – participanți în competiție.
Astfel, ediția a patra a cuprins următoarele categorii:
Advertising Multimedia // Aplicații Multimedia // Site-uri ale instituțiilor publice // Portaluri tematice // Artă și Cultură // E-guvernare // Celebrități și Personalități // Activism Social // Divertisment // Mass-media // Servicii și tranzacții online // Finanțe Bănci // Comunități virtuale // Magazine online // Portaluri generaliste // Site-uri de prezentare de produs sau eveniment // Site-uri de prezentare corporate // Web Agenția Anului.
Seminariile ediției au continuat discuțiile despre importanța campaniilor online și schimbările aduse de acestea. Dar și nevoia de a defini utilizatorul de Internet și de a înțelege acest nou segment de public.
Cea de-a patra ediție a avut loc la Terasa „La Motoare” (Teatrul Național) și a fost pentru a treia oară câștigată de agenția Green Pixel - numită Agenția Web a Anului și în cadrul Internetics 2001 și Internetics 2003.
Am povestit până acum doar despre primele 4 ediții ale festivalului, cu toate acestea schimbările nu au încetat de la o ediție la alta. Istoria Internetului e una dinamică, la fel ca structura competiției Internetics. Adunăm noi povești pe care abia așteptăm să vi le spunem. Până la #20 mai sunt multe de spus. :)
Anul acesta Internetics marchează 20 de ani de competiţie și de premiere a inteligenţei digitale şi excelenţei în comunicarea online, contribuind pe parcursul acestor ani la creşterea şi dezvoltarea industriei. Înscrierile sunt deschise până pe 27 august 2020.
Gala de premiere Internetics 2020 va avea loc în luna octombrie, în format online. Detaliile vor fi comunicate în curând.
Internetics 2020 este un proiect The Institute, cu partener principal UniCredit Bank şi susţinut de IQOS, Absolut şi YouTube.
Get ready for #Internetics2020!