The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

GHICA POPA

/ 06 Mai 2014 /
  • GHICA POPA
1/1
Ghica Popa is an illustration artist based in Bucharest, Romania.

After graduating the Primary School of Arts, the Arts High School and the University of Arts, he started working in advertising, as an art director. His work for top local and international brands brought him awards at advertising festivals around the world: Cannes Lions, Epica, Eurobest, The One Show, Golden Drum, Ad’Or, Effie, Euro Effie. He still works in advertising nowadays, as the creative director of Agentia Punct, a local agency.

But in the last few years, illustration gained a major role in his life, as his drawing skills began to be increasingly popular among local and international companies. He collaborated with Nike, Orange, Less Taiwan, Nikita Clothing, Boxfresh, Eircom, Windows, Bic, Yahoo, Samsung, IKEA and many others.

His style is a surrealist mix between robots, animal inspired characters and strange buildings - influenced by science fiction, movies he watched as a kid, old futuristic cars, comic books and different art movements, from cubism to pop art.