Anul acesta Internetics împlinește #20deani de activitate, motiv pentru care ne logăm la serverul cu amintiri și pregătim o serie de articole #throwback despre fiecare dintre cele 19 ediții de până acum, în timp ce o pregătim pe cea aniversară cu numărul 20. Începem așadar o numărătoare inversă… atipică.
Anul acesta Internetics marchează 20 de ani de competiţie și de premiere a inteligenţei digitale şi excelenţei în comunicarea online, contribuind pe parcursul acestor ani la creşterea şi dezvoltarea industriei. Înscrierile au fost prelungite până pe 7 septembrie 2020.
Gala de premiere Internetics 2020 va avea loc în luna octombrie, în format online. Detaliile vor fi comunicate în curând.
Internetics 2020 este un proiect The Institute, cu partener principal UniCredit Bank şi susţinut de IQOS, Absolut şi YouTube.
Get ready for #Internetics2020!
2009://INTERNETICS
În anul 2009, Internetics devine un festival dedicat brandingului, marketingului și advertisingului online. Schimbarea de poziționare a competiției a venit alături de multe alte noutăți, astfel că ediția a noua a fost una plină de surprize.
Agenția Rusu + Borțun Brand Growers s-a ocupat de rebrandingul Internetics de la strategia de repoziţionare, la designul identitar şi designul interactiv al festivalului Internetics.
Simplificarea logo-ului și a trofeului
Conceptul trofeului Internetics s-a bazat întotdeauna pe ideea că omul este din ce în ce mai conectat la era digitală. Astfel primul logo și, implicit, trofeul, aveau la bază asemănarea cu elementele componente ale unor microcircuite. Metafora devenea așadar conectarea omului la digital cu ajutorul acestor microcircuite, care împreună formează un tot unitar, o conexiune.
În 2009, logo-ul se simplifică, se păstrează ideea unei conxiuni între om și mediul online, însă este exprimată de această dată într-un stil minimalist: logo-ul păstrează doar forma „umană”, iar trofeul reprezintă sistemul binar, folosit pentru stocarea informațiilor.
Schiță din arhiva lui Marc Borțun, Rusu+Borțun
Competiția
Festivalul a avut în 2009 următoarele trei categorii în care puteau fi înscrise lucrările participante: Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare, Best use of şi Campanii interactive.
A fost adăugată o categorie specială de jurați: un juriu format din bloggeri, care a jurizat în afara concursului și a acordat o serie de premii speciale, pentru: Best Use of Advergames, Best Use of Viral Video, Best Use of E-mail marketing şi Best Use of Banners.
Evenimente
Internetics 2009 a găzduit evenimentul TweetBeerMeet – o întâlnire între reprezentanți din partea Clienților și reprezentanți ai taberei Agențiilor. În cadrul dezbaterilor s-au discutat perspectivele diferite ale fiecărei grupe, ce așteptări are Clientul de la Agenție și invers și cum pot crea împreună o echipă unită, cu obiective comune, care să susțină activitatea industriei în care activează.
Gala de Premiere
Evenimentul de premiere a proiectelor câștigătoare a fost prezentat de Gojira și a avut loc la Club Fratelli Studios.
Marele premiu al ediției, Agenția Anului, a fost câștigat de agenția FourHooks.
Aici lista câștigătorilor ediției 2009.
2010://INTERNETICS
În 2010, Internetics a aniversat 10 ani de activitate și de premiere a inteligenței online.
Structura festivalului nu se schimbă față de ediția din 2009, când s-a repoziționat drept un festival de branding, marketing și advertising online. Principiile de bază și valorile de luat în calcul în premierea campaniilor rămân strategia, creativitatea, competitivitatea și eficiența.
Internetics a sărbătorit atunci zece ani de promovare a online-ului, de folosire și existență a Internetului în România, dar și evoluția online-ului, de la concept, la instrument și la formarea lui într-o adevărată industrie.
Internetics se adresa în continuare agenţiilor full service, de branding şi interactive, diviziilor de online şi shopurilor de design online.
HotSpot a fost un eveniment în cadrul festivalului Internetics 2010, care a cuprins:
- discuții despre diferențele dintre sistemele de operare și cum influențează acestea comunicarea companiilor;
- o masă rotundă despre măsurarea eficienței comunicării online în România.
Gala de premiere a devenit un loc de întâlnire a tuturor actorilor pe scena online-ului; un loc cu nostalgia modului în care totul s-a schimbat, dar și cu entuziasm față de noutățile pe care le va aduce digitalul prin instrumentele tehnologice.
Evenimentul de premiere i-a avut moderatori pe Răzvan și Dani, prezentatorii matinalului Neatza cu Răzvan și Dani și a avut loc la Opera Română. Afterparty-ul Internetics 2020 s-a ținut în Club Embryo, unde Electric Brother a fost DJ-ul serii.
Tot în cadrul Galei Internetics a avut loc și Teacher's Film Festival, un concurs în afara competiției, o provocare trimisă agențiilor de publicitate să realizeze scurtmetraje de maximum 5 minute, cu tema România. Câștigătorii au fost:
Cel mai bun film - Propaganda cu scurtmetrajul „Decât două scaune”.
Cea mai bună imagine - Hippos cu „ID România”
Cel mai bun dialog - RUSU+BORŢUN Brand Growers, cu scurtmetrajul „Aleea Scriitorilor”
Cel mai bun actor a fost desemnat Mihai Marinescu, pentru rolul din „Aleea Scriitorilor” (înscris de RUSU+BORŢUN Brand Growers)
Cea mai bună actriţă este Maria Olteanu, pentru rolul din „Azi despre mâine” (scurtmetraj înscris în competiţie de MB Drăgan)
Premiul presei pentru Cel mai bun scenariu a fost acordat agenţiei Friends Advertising pentru scurtmetrajul „România, je t’aime”.
Fiind un eveniment care să reunească toți anii săi de activitate de până atunci, Internetics a mulțumit printr-o serie de premii speciale și unor oameni, clienți, agenții care au susținut creșterea online-ului și transformarea lui într-o industrie activă, precum Orlando Nicoară sau Cristian Manafu, dar și sponsori și agenții care au fost alături, în organizarea festivalului.
Marele câștigător al ediției a fost Webstyler, care a primit în cadrul galei 2010 al 5-lea trofeu Agenția Anului la Internetics.
Aici lista câștigătorilor ediției 2010.
Din 2010, Internetics începe să fie semnat de The Institute, ca urmare a rebrandingului Millenium Communication în Millenium People.
Millenium People este un grup de comunicare sub umbrela căruia activau mai multe entități de business: BORȚUN•OLTEANU, Rusu+Borțun Brand Growers, Rusu+Borțun Cyber Growers, Millenium Special Events Agency, The Institute și Fundația Gala Societății Civile.
Am ajuns la jumătatea poveștii Internetics și ne pregătim să aducem vești despre un nou deceniu, modificări ale competiției și apariția unor tehnologii diferite.
Agenția Rusu + Borțun Brand Growers s-a ocupat de rebrandingul Internetics de la strategia de repoziţionare, la designul identitar şi designul interactiv al festivalului Internetics.
Simplificarea logo-ului și a trofeului
Conceptul trofeului Internetics s-a bazat întotdeauna pe ideea că omul este din ce în ce mai conectat la era digitală. Astfel primul logo și, implicit, trofeul, aveau la bază asemănarea cu elementele componente ale unor microcircuite. Metafora devenea așadar conectarea omului la digital cu ajutorul acestor microcircuite, care împreună formează un tot unitar, o conexiune.
În 2009, logo-ul se simplifică, se păstrează ideea unei conxiuni între om și mediul online, însă este exprimată de această dată într-un stil minimalist: logo-ul păstrează doar forma „umană”, iar trofeul reprezintă sistemul binar, folosit pentru stocarea informațiilor.
Schiță din arhiva lui Marc Borțun, Rusu+Borțun
Competiția
Festivalul a avut în 2009 următoarele trei categorii în care puteau fi înscrise lucrările participante: Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare, Best use of şi Campanii interactive.
A fost adăugată o categorie specială de jurați: un juriu format din bloggeri, care a jurizat în afara concursului și a acordat o serie de premii speciale, pentru: Best Use of Advergames, Best Use of Viral Video, Best Use of E-mail marketing şi Best Use of Banners.
Evenimente
Internetics 2009 a găzduit evenimentul TweetBeerMeet – o întâlnire între reprezentanți din partea Clienților și reprezentanți ai taberei Agențiilor. În cadrul dezbaterilor s-au discutat perspectivele diferite ale fiecărei grupe, ce așteptări are Clientul de la Agenție și invers și cum pot crea împreună o echipă unită, cu obiective comune, care să susțină activitatea industriei în care activează.
Gala de Premiere
Evenimentul de premiere a proiectelor câștigătoare a fost prezentat de Gojira și a avut loc la Club Fratelli Studios.
Marele premiu al ediției, Agenția Anului, a fost câștigat de agenția FourHooks.
Aici lista câștigătorilor ediției 2009.
2010://INTERNETICS
În 2010, Internetics a aniversat 10 ani de activitate și de premiere a inteligenței online.
Structura festivalului nu se schimbă față de ediția din 2009, când s-a repoziționat drept un festival de branding, marketing și advertising online. Principiile de bază și valorile de luat în calcul în premierea campaniilor rămân strategia, creativitatea, competitivitatea și eficiența.
Internetics a sărbătorit atunci zece ani de promovare a online-ului, de folosire și existență a Internetului în România, dar și evoluția online-ului, de la concept, la instrument și la formarea lui într-o adevărată industrie.
Internetics se adresa în continuare agenţiilor full service, de branding şi interactive, diviziilor de online şi shopurilor de design online.
HotSpot a fost un eveniment în cadrul festivalului Internetics 2010, care a cuprins:
- discuții despre diferențele dintre sistemele de operare și cum influențează acestea comunicarea companiilor;
- o masă rotundă despre măsurarea eficienței comunicării online în România.
Gala de premiere a devenit un loc de întâlnire a tuturor actorilor pe scena online-ului; un loc cu nostalgia modului în care totul s-a schimbat, dar și cu entuziasm față de noutățile pe care le va aduce digitalul prin instrumentele tehnologice.
Evenimentul de premiere i-a avut moderatori pe Răzvan și Dani, prezentatorii matinalului Neatza cu Răzvan și Dani și a avut loc la Opera Română. Afterparty-ul Internetics 2020 s-a ținut în Club Embryo, unde Electric Brother a fost DJ-ul serii.
Tot în cadrul Galei Internetics a avut loc și Teacher's Film Festival, un concurs în afara competiției, o provocare trimisă agențiilor de publicitate să realizeze scurtmetraje de maximum 5 minute, cu tema România. Câștigătorii au fost:
Cel mai bun film - Propaganda cu scurtmetrajul „Decât două scaune”.
Cea mai bună imagine - Hippos cu „ID România”
Cel mai bun dialog - RUSU+BORŢUN Brand Growers, cu scurtmetrajul „Aleea Scriitorilor”
Cel mai bun actor a fost desemnat Mihai Marinescu, pentru rolul din „Aleea Scriitorilor” (înscris de RUSU+BORŢUN Brand Growers)
Cea mai bună actriţă este Maria Olteanu, pentru rolul din „Azi despre mâine” (scurtmetraj înscris în competiţie de MB Drăgan)
Premiul presei pentru Cel mai bun scenariu a fost acordat agenţiei Friends Advertising pentru scurtmetrajul „România, je t’aime”.
Fiind un eveniment care să reunească toți anii săi de activitate de până atunci, Internetics a mulțumit printr-o serie de premii speciale și unor oameni, clienți, agenții care au susținut creșterea online-ului și transformarea lui într-o industrie activă, precum Orlando Nicoară sau Cristian Manafu, dar și sponsori și agenții care au fost alături, în organizarea festivalului.
Marele câștigător al ediției a fost Webstyler, care a primit în cadrul galei 2010 al 5-lea trofeu Agenția Anului la Internetics.
Aici lista câștigătorilor ediției 2010.
Din 2010, Internetics începe să fie semnat de The Institute, ca urmare a rebrandingului Millenium Communication în Millenium People.
Millenium People este un grup de comunicare sub umbrela căruia activau mai multe entități de business: BORȚUN•OLTEANU, Rusu+Borțun Brand Growers, Rusu+Borțun Cyber Growers, Millenium Special Events Agency, The Institute și Fundația Gala Societății Civile.
Am ajuns la jumătatea poveștii Internetics și ne pregătim să aducem vești despre un nou deceniu, modificări ale competiției și apariția unor tehnologii diferite.
Anul acesta Internetics marchează 20 de ani de competiţie și de premiere a inteligenţei digitale şi excelenţei în comunicarea online, contribuind pe parcursul acestor ani la creşterea şi dezvoltarea industriei. Înscrierile au fost prelungite până pe 7 septembrie 2020.
Gala de premiere Internetics 2020 va avea loc în luna octombrie, în format online. Detaliile vor fi comunicate în curând.
Internetics 2020 este un proiect The Institute, cu partener principal UniCredit Bank şi susţinut de IQOS, Absolut şi YouTube.
Get ready for #Internetics2020!