Anul acesta Internetics împlinește #20deani de activitate, motiv pentru care ne logăm la serverul cu amintiri și pregătim o serie de articole #throwback despre fiecare dintre cele 19 ediții de până acum, în timp ce o pregătim pe cea aniversară cu numărul 20. Începem așadar o numărătoare inversă… atipică.
2011://INTERNETICS
Internetics 2011 păstrează aceeași structură a competiției, în care categoriile principale rămân: Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare, Best use of şi Campanii interactive. Ediția 2011 aduce în plus introducerea secțiunii Best Use of Mobile - dedicată utilizării creative şi inovative a mijloacelor de comunicare prin intermediul telefonului mobil, a tabletelor sau a diferitelor componente şi servicii mobile: camere video, GPS, aplicaţii şi jocuri specifice, sms-uri, mms-uri, numere speciale.
Lucrările au putut fi înscrise în următoarele categorii:
Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare sau Campanii interactive: FMCG – Mâncare, FMCG – Băutură, FMCG – Non food , Telecomunicații, Automobile: produse și servicii, Bunuri durabile, Retail, Servicii financiare și real estate, Artă, cultură, media și divertisment, Sănătate, Acțiuni de caritate, politică și servicii publice și secțiunea Altele.
Best Use of: Viral Video, Advertising Games, Banners, E-mail Marketing, Social Media, Mobile.
La noua secțiune introdusă: Best Use of Mobile, premiul a fost revendicat de iLeo, cu aplicația mobilă dezvoltată pentru campania Redescoperă România pentru Petrom.
O altă noutate a fost competiția de Web Design pentru lucrările înscrise în categoria “Site-uri, microsite-uri și bloguri de promovare”, premiu ce a fost oferit de un juriu dedicat, format din Eugen Erhan și Tudor Muscalu (Designeri şi Fondatorii Fredo & Pid’Jin) și Marius Ursache (Designer şi Fondator Grapefruit).
Premiul Special de Web Design a fost obținut de lucrarea „Povestea Kinder Surprise”, semnată de Hyperactive pentru Kinder Surprise – Ferrero România.
Internetics 2011 a organizat și o nouă ediție Internetics HotSpot, în care subiectele principale ale întâlnirilor au fost:
- folosirea aplicațiilor mobile drept unul dintre cele mai importante canale de comunicare dintre companii și publicul lor;
- și construirea imaginii personale în mediul online.
Gala de premiere a ediției 2011 s-a desfășurat la Opera Națională și a fost prezentată pentru a doua oară de către duo-ul Răzvan și Dani, prezentatorii matinalului Neatza cu Răzvan și Dani.
Și a fost urmată de un afterparty care a avut loc în Club Tribute.
În cadrul Galei, IAB România a acordat premiul special Webvertiserul Anului, companiei Petrom. Premiul a fost desemnat prin vot secret de către membrii Asociației IAB România.
Trofeul Agenția Anului a fost câștigat în anul 2011 de către agenția iLeo.
Check out the winners here.
2012://INTERNETICS
În 2012, categoria Best Use Of devine Online Media and Tools și premiază secțiunile: Viral Video, Viral Non-Video, Advertising Games, Rich Media, E-mail marketing for B2B, B2C, CRM, E-mail marketing for brand campaigns, Social Media campaigns, Best Community, Online Campaigns involving blogs, Digital Branded Content, Mobile Campaigns, Mobile Apps.
În structura competiției rămân și categoriile: Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare şi Campanii Interactive. Pentru categoria Campanii Interactive se face distincția între Componenta digitală a unei campanii integrate şi Campanii Interactive – Digitally Led Campaign.
Ediția 2012 a festivalului a cuprins și o serie de evenimente:
• YouTubeFilms Night
O proiecție a celor mai virale video-uri de pe Youtube, alături de o scurtă istorie a platformei.
YouTube Films a avut loc la Grand Cinema Digiplex Băneasa și a cuprins și un concurs, în care 3 bloggeri Tunaru.ro (Alexandru Tunaru), Refresh.ro (Costin Cocioabă), marketing20.ro (Alexandru Negrea) au premiat 21 de câștigători. Cei 3 bloggeri și-au provocat urmăritorii să posteze clipurile lor virale preferate și primele 7 comentarii au devenit câștigătoare.
• Internetics HotSpot
Internetics HotSpot 2012 a avut loc la Institutul Francezși a cuprins 2 paneluri de discuții, în care specialiști din industrie au explicat evoluția campaniilor sociale în mediul online și au analizat studiile de caz ale unor branduri care au activat pe perioada Jocurilor Olimpice 2012. Primul panel a explicat importanța colaborărilor dintre ONG-uri și agențiile de publicitate specializate în online, iar cea de-a doua sesiune de discuții a fost moderată de Cristian China Birta (chinezu.eu).
• Expoziţia QR&BR
Este o expoziţie formată din 16 exponate, 16 QR code-uri inovative, care odată scanate fac trimitere către câştigătorii Internetics 2012. Evenimentul a avut loc la scurt timp după Gala de Premiere Internetics 2012 și s-a desfășurat la Energiea Pub. Exponate au reuşit să surprindă într-un mod artistic elemente din campaniile câştigătoare, fără a le dezvălui din prima identitatea.
Internetics Awarding Gala 2012 s-a desfășurat la Opera Națională Română, unde gazdele evenimentului au fost pentru a 3-a oară Răzvan Simion și Dani Oțil. Pe scena Internetics a urcat și violonistul Cristi Horia, care a introdus fiecare câștigător al serii.
Sărbătorirea câștigătorilor a continuat apoi cu un afterparty la Energiea & Expirat, unde DJ-ul serii a fost Adrian Despot.
Premiile speciale ale ediției au fost următoarele:
• Web Design: „Manager SRL” by Vodafone România
Premiul Web Design a fost oferit unei lucrările înscrise în categoria “Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare” de către un juriu dedicat, care a notat, separat de competiție, lucrările înscrise în această categorie. Juriul a fost format din Eugen Erhan şi Tudor Muscalu (Designeri şi Fondatorii Fredo & Pid’Jin), Ciprian Bădălan (Senior Brand Designer, Brandient) şi Sorin Bechira (Creative Director şi Managing Partner, X3).
• Online Innovation of the Year: „Românii sunt deştepţi” by ROM Autentic
Premiu acordat unui proiect din concurs pentru inovație în online (site, campanie, tool, media).
• Human Experience Design: „NEAM Săturat”
• Premiul pentru cel mai mare susţinător al aplicaţiilor mobile şi TV: Samsung România
• Best Newcomer: Draftfcb, acum FCB Bucharest
Premiu oferit unei agenții care participă pentru prima dată în competiție și are rezultate de excepție.
• Most Creative Client of the Year: Ursus Breweries
Premiu special acordat, de către The Institute împreună cu UAPR, clientului cu cea mai creativă prezență online; fie că a participat sau nu în competiție.
• Webvertiserul Anului 2012, premiu acordat de IAB Romania, a fost câștigat de P&G.
Pentru prima oară Agenția Anului la Internetics, marele câștigător al ediției 2012 este MRM Worldwide.
Ne apropiem cu pași repezi de ediția #20, dar schimbările domeniului online nu încetează să apară, așa că fasten your seatbelts and let’s go.
Anul acesta Internetics marchează 20 de ani de competiţie și de premiere a inteligenţei digitale şi excelenţei în comunicarea online, contribuind pe parcursul acestor ani la creşterea şi dezvoltarea industriei. Înscrierile au fost prelungite până pe 7 septembrie 2020.
Gala de premiere Internetics 2020 va avea loc în luna octombrie, în format online. Detaliile vor fi comunicate în curând.
Internetics 2020 este un proiect The Institute, cu partener principal UniCredit Bank şi susţinut de IQOS, Absolut şi YouTube.
Get ready for #Internetics2020!
Lucrările au putut fi înscrise în următoarele categorii:
Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare sau Campanii interactive: FMCG – Mâncare, FMCG – Băutură, FMCG – Non food , Telecomunicații, Automobile: produse și servicii, Bunuri durabile, Retail, Servicii financiare și real estate, Artă, cultură, media și divertisment, Sănătate, Acțiuni de caritate, politică și servicii publice și secțiunea Altele.
Best Use of: Viral Video, Advertising Games, Banners, E-mail Marketing, Social Media, Mobile.
La noua secțiune introdusă: Best Use of Mobile, premiul a fost revendicat de iLeo, cu aplicația mobilă dezvoltată pentru campania Redescoperă România pentru Petrom.
O altă noutate a fost competiția de Web Design pentru lucrările înscrise în categoria “Site-uri, microsite-uri și bloguri de promovare”, premiu ce a fost oferit de un juriu dedicat, format din Eugen Erhan și Tudor Muscalu (Designeri şi Fondatorii Fredo & Pid’Jin) și Marius Ursache (Designer şi Fondator Grapefruit).
Premiul Special de Web Design a fost obținut de lucrarea „Povestea Kinder Surprise”, semnată de Hyperactive pentru Kinder Surprise – Ferrero România.
Internetics 2011 a organizat și o nouă ediție Internetics HotSpot, în care subiectele principale ale întâlnirilor au fost:
- folosirea aplicațiilor mobile drept unul dintre cele mai importante canale de comunicare dintre companii și publicul lor;
- și construirea imaginii personale în mediul online.
Gala de premiere a ediției 2011 s-a desfășurat la Opera Națională și a fost prezentată pentru a doua oară de către duo-ul Răzvan și Dani, prezentatorii matinalului Neatza cu Răzvan și Dani.
Și a fost urmată de un afterparty care a avut loc în Club Tribute.
În cadrul Galei, IAB România a acordat premiul special Webvertiserul Anului, companiei Petrom. Premiul a fost desemnat prin vot secret de către membrii Asociației IAB România.
Trofeul Agenția Anului a fost câștigat în anul 2011 de către agenția iLeo.
Check out the winners here.
2012://INTERNETICS
În 2012, categoria Best Use Of devine Online Media and Tools și premiază secțiunile: Viral Video, Viral Non-Video, Advertising Games, Rich Media, E-mail marketing for B2B, B2C, CRM, E-mail marketing for brand campaigns, Social Media campaigns, Best Community, Online Campaigns involving blogs, Digital Branded Content, Mobile Campaigns, Mobile Apps.
În structura competiției rămân și categoriile: Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare şi Campanii Interactive. Pentru categoria Campanii Interactive se face distincția între Componenta digitală a unei campanii integrate şi Campanii Interactive – Digitally Led Campaign.
Ediția 2012 a festivalului a cuprins și o serie de evenimente:
• YouTubeFilms Night
O proiecție a celor mai virale video-uri de pe Youtube, alături de o scurtă istorie a platformei.
YouTube Films a avut loc la Grand Cinema Digiplex Băneasa și a cuprins și un concurs, în care 3 bloggeri Tunaru.ro (Alexandru Tunaru), Refresh.ro (Costin Cocioabă), marketing20.ro (Alexandru Negrea) au premiat 21 de câștigători. Cei 3 bloggeri și-au provocat urmăritorii să posteze clipurile lor virale preferate și primele 7 comentarii au devenit câștigătoare.
• Internetics HotSpot
Internetics HotSpot 2012 a avut loc la Institutul Francezși a cuprins 2 paneluri de discuții, în care specialiști din industrie au explicat evoluția campaniilor sociale în mediul online și au analizat studiile de caz ale unor branduri care au activat pe perioada Jocurilor Olimpice 2012. Primul panel a explicat importanța colaborărilor dintre ONG-uri și agențiile de publicitate specializate în online, iar cea de-a doua sesiune de discuții a fost moderată de Cristian China Birta (chinezu.eu).
• Expoziţia QR&BR
Este o expoziţie formată din 16 exponate, 16 QR code-uri inovative, care odată scanate fac trimitere către câştigătorii Internetics 2012. Evenimentul a avut loc la scurt timp după Gala de Premiere Internetics 2012 și s-a desfășurat la Energiea Pub. Exponate au reuşit să surprindă într-un mod artistic elemente din campaniile câştigătoare, fără a le dezvălui din prima identitatea.
Internetics Awarding Gala 2012 s-a desfășurat la Opera Națională Română, unde gazdele evenimentului au fost pentru a 3-a oară Răzvan Simion și Dani Oțil. Pe scena Internetics a urcat și violonistul Cristi Horia, care a introdus fiecare câștigător al serii.
Sărbătorirea câștigătorilor a continuat apoi cu un afterparty la Energiea & Expirat, unde DJ-ul serii a fost Adrian Despot.
Premiile speciale ale ediției au fost următoarele:
• Web Design: „Manager SRL” by Vodafone România
Premiul Web Design a fost oferit unei lucrările înscrise în categoria “Site-uri, microsite-uri şi bloguri de promovare” de către un juriu dedicat, care a notat, separat de competiție, lucrările înscrise în această categorie. Juriul a fost format din Eugen Erhan şi Tudor Muscalu (Designeri şi Fondatorii Fredo & Pid’Jin), Ciprian Bădălan (Senior Brand Designer, Brandient) şi Sorin Bechira (Creative Director şi Managing Partner, X3).
• Online Innovation of the Year: „Românii sunt deştepţi” by ROM Autentic
Premiu acordat unui proiect din concurs pentru inovație în online (site, campanie, tool, media).
• Human Experience Design: „NEAM Săturat”
• Premiul pentru cel mai mare susţinător al aplicaţiilor mobile şi TV: Samsung România
• Best Newcomer: Draftfcb, acum FCB Bucharest
Premiu oferit unei agenții care participă pentru prima dată în competiție și are rezultate de excepție.
• Most Creative Client of the Year: Ursus Breweries
Premiu special acordat, de către The Institute împreună cu UAPR, clientului cu cea mai creativă prezență online; fie că a participat sau nu în competiție.
• Webvertiserul Anului 2012, premiu acordat de IAB Romania, a fost câștigat de P&G.
Pentru prima oară Agenția Anului la Internetics, marele câștigător al ediției 2012 este MRM Worldwide.
Ne apropiem cu pași repezi de ediția #20, dar schimbările domeniului online nu încetează să apară, așa că fasten your seatbelts and let’s go.
Anul acesta Internetics marchează 20 de ani de competiţie și de premiere a inteligenţei digitale şi excelenţei în comunicarea online, contribuind pe parcursul acestor ani la creşterea şi dezvoltarea industriei. Înscrierile au fost prelungite până pe 7 septembrie 2020.
Gala de premiere Internetics 2020 va avea loc în luna octombrie, în format online. Detaliile vor fi comunicate în curând.
Internetics 2020 este un proiect The Institute, cu partener principal UniCredit Bank şi susţinut de IQOS, Absolut şi YouTube.
Get ready for #Internetics2020!