Anul acesta Internetics împlinește #20deani de activitate, motiv pentru care ne logăm la serverul cu amintiri și pregătim o serie de articole #throwback despre fiecare dintre cele 19 ediții de până acum, în timp ce o pregătim pe cea aniversară cu numărul 20. Începem așadar o numărătoare inversă… atipică.
Ediția 2015 păstrează cele 7 mari categorii de concurs: Culture, Communities, Web, Social Media, Mobile, Digital Brand Experience și Interactive Campaigns.
Președintele juriului Internetics 2015 a fost Tony Högqvist, Executive Creative Director & Founder al agenției Perfect Fools din Suedia.
„Sunt curios de ceva vreme să cunosc piața de advertising din România, o piață plină de provocări și care pare spațiul ideal în care să se manifeste creativitatea. Sunt onorat să conduc juriul Internetics în descoperirea și premierea celor mai bune idei”, a declarat Tony Högqvist în 2015.
Evenimentele ediției 2015:
Expoziția Digital Artists @ Internetics s-a desfășurat la Arcub (Hanul Gabroveni).
Evenimentul și-a propus să prezinte lucrări digitale care să inspire și să arate cum tehnologia poate fi folosită în viața de zi cu zi, prin exponate interactive și senzoriale.
Samplingul de inteligență digitală a venit de la artiștii: Aural Eye, Sand Sailor Studio, Barna Nemethi, Anton Groves & Damian Groves, KOTKI visuals & Tangaj Dance, Mindscape Studio & Elevator Art Group, 360 Revolution, MotionScape, Les Ateliers Nomad, Interactive Stone, Modulab și Spooky Star.
"Make and things will happen" // Talk cu Tony Högqvist, Președintele Juriului Internetics 2015.
Întâlnirea a avut loc la Institute, the Cafe și a conținut un set de best practice examples din agențiile internaționale și folosirea inovatoare a noilor media și a României și românilor.
Gala de premiere a avut loc la Teatrul Național București, unde gazdele evenimentului au fost încă o dată Răzvan Simion și Dani Oțil, prezentatorii matinalului Neatza cu Răzvan și Dani.
„Mai mulți câștigători au dat dovadă de idei puternice, deși au avut la dispoziție bugete mici. Dar creativitatea se naște din restricții. Și, în ciuda limitărilor, această competiție dovedește că există întotdeauna o nevoie de clienți curajoși pentru a crea advertising de calitate” , a povestit Tony Högqvist despre câștigătorii 2015.
Premii speciale:
Ambasador for Game Development: RGDA pentru documentarul #RoIndieVan
Best Use of Technology: ACR Street View Test by Publicis România
Most Creative Client of the Year: Automobil Clubul Român
Pentru a 7-a oară, titlul de Agency of the Year la Internetics a fost câștigat de Webstyler.
2016://INTERNETICS
Pe lângă competiția propriu-zisă, Internetics 20016 a găzduit Internetics Digital Week - o expoziție și o serie de conferințe care își propun să investigheze cum interferează digitalul în trei domenii: social, business și artistic.
Internetics Digital Week a fost un eveniment dedicat industriilor creative digitale din România cu scopul de a aduce mai aproape de public industriile de interes precum publicitate, tehnologie, IT & gaming.
Evenimente cuprinse:
Expoziția Internetics Digital Week
– a reunit sub umbrela Digital Heroes lucrări ale artiștilor digitali, produse tech inovative, aplicații sociale.
Digital Talks
- o serie de conferințe cu specialiști ai industriilor creative din România și din străinătate care au prezentat cum modelează digitalul domeniile în care activează, trendurile care merită a fi urmate și care sunt cele mai eficiente mecanisme prin care digitalul interferează în domeniile: social, business și artistic.
Digital for social – moderator Vlad Andriescu, start-up.ro
Invitați: Dan Nechita (GovITHub), Maria Krausse & Răzvan Diaconu (Fiecarevot.ro) , Sorina Vasile & Matei Bărbulescu (Casa Jurnalistului), Vlad Stoicescu (dela0.ro).
Teme de discuție: cum folosesc grupurile de inițiativă (atât cele publice, cât și cele private) digitalul în rezolvarea problemelor identificate în comunitate; platforme sociale - ce a însemnat liberalizarea lor cu ajutorul digitalului.
Digital for business – moderator George Buhnici, I like IT
Invitați: Bogdan Iordache (How to Web, TechHub Bucharest), Cristi Munteanu (Qalendra), George Lemnaru (Green Horse Games), Cătălin Botnariu (Carbon Incubator).
Teme de discuție: cum funcționează techstartup-urile și cum le ajută digitalul să devină ușor de scalat.
Digital for Brands
Ajay Naqvi, Marketing Manager Airbnb & Președintele Juriului Internetics 2016
Tema de discuție: cum se construiesc campaniile digitale respectând esența brandului; și noile trenduri în digital branding.
Digital artists – moderator Ștefan Voloacă, director de creație iMAPP
Invitați: Digital Radios – Mihai Bumbu (nicecream.fm), Cristian Busuioc (art7), Călin Gheorghe (autobaza radio); Chagall – mi.mu gloves meets o tehnologie care permite DJ-ilor să nu mai fie legați de un computer și să facă muzică din mișcare.
Teme de discuție: care sunt cele mai noi tehnologii, ce impact au ele, dar și ce mecanisme noi a produs avântul digitalului pentru creatorii de conținut artistic.
Președintele juriului 2016 a fost Ajay Naqvi, Marketing Manager Airbnb India.
Despre procesul de jurizare al ediției cu numărul 16, Ajay Naqvi a declarat:
„A fost o sesiune de jurizare antrenantă. Nu-mi amintesc să fi trebuit să fac alegeri atât de grele în cadrul unei jurizări până acum. Determinarea juraților de a premia doar cele mai bune lucrări împreună cu un nivel foarte ridicat de calitate a lucrărilor au făcut jurizarea și mai grea, dar plină de satisfacții. La finalul acestui proces mă simt ca un student, pentru că am acumulat foarte multe: o mai bună înțelegere a brandurilor mari, cât și a celor mici, a relației dintre succes și folosirea inovativă a noilor media și a României și românilor. De asemenea, sper că eforturile noastre vor contribui la consolidarea traiectului industriilor de marketing și publicitate din România și din regiune".
Gala de premiere a avut loc la Ateneul Român și a fost prezentată de prietenii festivalului, Răzvan Simion și Dani Oțil. Câștigătorii au sărbătorit apoi la afterparty-ul de la Halele Expirat.
Premii speciale:
Best Use of Technology: Orange My Heartbeats MullenLowe Profero
Most Creative Client of the Year: KFC
Special Award: iLikeIT
Trofeul pentru Agenția Anului a revenit, pentru a doua oară, agenției MRM//McCann.
2017://INTERNETICS
În 2017, categoria cu cele mai multe înscrieri din competiție a fost „Social Media”, care a avut 35 de lucrări înscrise. Astfel o nouă etapă a digitalului iese mai mult în evidență și anume folosirea Social Media în comunicarea brandurilor.
Campania de comunicare a ediției cu numărul 17 s-a format în jurul unor personaje numite Zoon Digikon,
O adaptare a „zoon politikon” pentru a semnala omul conectat la Digital. Conceptul campaniei a fost creat de agenția Rusu+Borțun, iar animațiile speciilor digitale au fost făcute de către studio-ul de animație VÂNĂ.
Gala de premiere Internetics 2017 s-a desfășurat la DESCHIS Atelier și a fost prezentată de Andi Moisescu, prezentatorul emisiunii Apropo TV.
Petrecerea a continuat după la DESCHIS Gastrobar, cu un afterparty în care participanții au sărbătorit ascultând muzica lui DJ Vasile.
Special Awards:
• Premiul Special Youtube Romania Ads Leaderboard a mers către campania “OLX Alowance #bebebine” by Saatchi&Saatchi + The Geeks & Conversion.
• Best Use of Technology for a Social Cause: The Ghost Radars by Heist Industries & Poliția Românǎ
• Best Use of Technology in a Digital Campaign: URSUS Escape Room LIVE by Ursus Breweries & Kubis Interactive
• Most Creative Newcomer: FAN Courier
Tiltul de Most Creative Client Of The Year a fost dublu premiat și a mers către Coca-Cola & KFC.
Pentru a treia oară, trofeul Agenția Anului merge către MRM//McCann.
A short recap of Internetics 2017 here:
Cu pași repezi ne apropiem de Internetics 2020, nu înainte de a ne aminti și de ultimele 2 ediții ale festivalului. Wait for it!
2015://INTERNETICS
Ediția 2015 păstrează cele 7 mari categorii de concurs: Culture, Communities, Web, Social Media, Mobile, Digital Brand Experience și Interactive Campaigns.
Președintele juriului Internetics 2015 a fost Tony Högqvist, Executive Creative Director & Founder al agenției Perfect Fools din Suedia.
„Sunt curios de ceva vreme să cunosc piața de advertising din România, o piață plină de provocări și care pare spațiul ideal în care să se manifeste creativitatea. Sunt onorat să conduc juriul Internetics în descoperirea și premierea celor mai bune idei”, a declarat Tony Högqvist în 2015.
Evenimentele ediției 2015:
Expoziția Digital Artists @ Internetics s-a desfășurat la Arcub (Hanul Gabroveni).
Evenimentul și-a propus să prezinte lucrări digitale care să inspire și să arate cum tehnologia poate fi folosită în viața de zi cu zi, prin exponate interactive și senzoriale.
Samplingul de inteligență digitală a venit de la artiștii: Aural Eye, Sand Sailor Studio, Barna Nemethi, Anton Groves & Damian Groves, KOTKI visuals & Tangaj Dance, Mindscape Studio & Elevator Art Group, 360 Revolution, MotionScape, Les Ateliers Nomad, Interactive Stone, Modulab și Spooky Star.
"Make and things will happen" // Talk cu Tony Högqvist, Președintele Juriului Internetics 2015.
Întâlnirea a avut loc la Institute, the Cafe și a conținut un set de best practice examples din agențiile internaționale și folosirea inovatoare a noilor media și a României și românilor.
Gala de premiere a avut loc la Teatrul Național București, unde gazdele evenimentului au fost încă o dată Răzvan Simion și Dani Oțil, prezentatorii matinalului Neatza cu Răzvan și Dani.
„Mai mulți câștigători au dat dovadă de idei puternice, deși au avut la dispoziție bugete mici. Dar creativitatea se naște din restricții. Și, în ciuda limitărilor, această competiție dovedește că există întotdeauna o nevoie de clienți curajoși pentru a crea advertising de calitate” , a povestit Tony Högqvist despre câștigătorii 2015.
Premii speciale:
Ambasador for Game Development: RGDA pentru documentarul #RoIndieVan
Best Use of Technology: ACR Street View Test by Publicis România
Most Creative Client of the Year: Automobil Clubul Român
Pentru a 7-a oară, titlul de Agency of the Year la Internetics a fost câștigat de Webstyler.
2016://INTERNETICS
Pe lângă competiția propriu-zisă, Internetics 20016 a găzduit Internetics Digital Week - o expoziție și o serie de conferințe care își propun să investigheze cum interferează digitalul în trei domenii: social, business și artistic.
Internetics Digital Week a fost un eveniment dedicat industriilor creative digitale din România cu scopul de a aduce mai aproape de public industriile de interes precum publicitate, tehnologie, IT & gaming.
Evenimente cuprinse:
Expoziția Internetics Digital Week
– a reunit sub umbrela Digital Heroes lucrări ale artiștilor digitali, produse tech inovative, aplicații sociale.
Digital Talks
- o serie de conferințe cu specialiști ai industriilor creative din România și din străinătate care au prezentat cum modelează digitalul domeniile în care activează, trendurile care merită a fi urmate și care sunt cele mai eficiente mecanisme prin care digitalul interferează în domeniile: social, business și artistic.
Digital for social – moderator Vlad Andriescu, start-up.ro
Invitați: Dan Nechita (GovITHub), Maria Krausse & Răzvan Diaconu (Fiecarevot.ro) , Sorina Vasile & Matei Bărbulescu (Casa Jurnalistului), Vlad Stoicescu (dela0.ro).
Teme de discuție: cum folosesc grupurile de inițiativă (atât cele publice, cât și cele private) digitalul în rezolvarea problemelor identificate în comunitate; platforme sociale - ce a însemnat liberalizarea lor cu ajutorul digitalului.
Digital for business – moderator George Buhnici, I like IT
Invitați: Bogdan Iordache (How to Web, TechHub Bucharest), Cristi Munteanu (Qalendra), George Lemnaru (Green Horse Games), Cătălin Botnariu (Carbon Incubator).
Teme de discuție: cum funcționează techstartup-urile și cum le ajută digitalul să devină ușor de scalat.
Digital for Brands
Ajay Naqvi, Marketing Manager Airbnb & Președintele Juriului Internetics 2016
Tema de discuție: cum se construiesc campaniile digitale respectând esența brandului; și noile trenduri în digital branding.
Digital artists – moderator Ștefan Voloacă, director de creație iMAPP
Invitați: Digital Radios – Mihai Bumbu (nicecream.fm), Cristian Busuioc (art7), Călin Gheorghe (autobaza radio); Chagall – mi.mu gloves meets o tehnologie care permite DJ-ilor să nu mai fie legați de un computer și să facă muzică din mișcare.
Teme de discuție: care sunt cele mai noi tehnologii, ce impact au ele, dar și ce mecanisme noi a produs avântul digitalului pentru creatorii de conținut artistic.
Președintele juriului 2016 a fost Ajay Naqvi, Marketing Manager Airbnb India.
Despre procesul de jurizare al ediției cu numărul 16, Ajay Naqvi a declarat:
„A fost o sesiune de jurizare antrenantă. Nu-mi amintesc să fi trebuit să fac alegeri atât de grele în cadrul unei jurizări până acum. Determinarea juraților de a premia doar cele mai bune lucrări împreună cu un nivel foarte ridicat de calitate a lucrărilor au făcut jurizarea și mai grea, dar plină de satisfacții. La finalul acestui proces mă simt ca un student, pentru că am acumulat foarte multe: o mai bună înțelegere a brandurilor mari, cât și a celor mici, a relației dintre succes și folosirea inovativă a noilor media și a României și românilor. De asemenea, sper că eforturile noastre vor contribui la consolidarea traiectului industriilor de marketing și publicitate din România și din regiune".
Gala de premiere a avut loc la Ateneul Român și a fost prezentată de prietenii festivalului, Răzvan Simion și Dani Oțil. Câștigătorii au sărbătorit apoi la afterparty-ul de la Halele Expirat.
Premii speciale:
Best Use of Technology: Orange My Heartbeats MullenLowe Profero
Most Creative Client of the Year: KFC
Special Award: iLikeIT
Trofeul pentru Agenția Anului a revenit, pentru a doua oară, agenției MRM//McCann.
2017://INTERNETICS
În 2017, categoria cu cele mai multe înscrieri din competiție a fost „Social Media”, care a avut 35 de lucrări înscrise. Astfel o nouă etapă a digitalului iese mai mult în evidență și anume folosirea Social Media în comunicarea brandurilor.
Campania de comunicare a ediției cu numărul 17 s-a format în jurul unor personaje numite Zoon Digikon,
O adaptare a „zoon politikon” pentru a semnala omul conectat la Digital. Conceptul campaniei a fost creat de agenția Rusu+Borțun, iar animațiile speciilor digitale au fost făcute de către studio-ul de animație VÂNĂ.
Gala de premiere Internetics 2017 s-a desfășurat la DESCHIS Atelier și a fost prezentată de Andi Moisescu, prezentatorul emisiunii Apropo TV.
Petrecerea a continuat după la DESCHIS Gastrobar, cu un afterparty în care participanții au sărbătorit ascultând muzica lui DJ Vasile.
Special Awards:
• Premiul Special Youtube Romania Ads Leaderboard a mers către campania “OLX Alowance #bebebine” by Saatchi&Saatchi + The Geeks & Conversion.
• Best Use of Technology for a Social Cause: The Ghost Radars by Heist Industries & Poliția Românǎ
• Best Use of Technology in a Digital Campaign: URSUS Escape Room LIVE by Ursus Breweries & Kubis Interactive
• Most Creative Newcomer: FAN Courier
Tiltul de Most Creative Client Of The Year a fost dublu premiat și a mers către Coca-Cola & KFC.
Pentru a treia oară, trofeul Agenția Anului merge către MRM//McCann.
A short recap of Internetics 2017 here:
Cu pași repezi ne apropiem de Internetics 2020, nu înainte de a ne aminti și de ultimele 2 ediții ale festivalului. Wait for it!
Anul acesta Internetics marchează 20 de ani de competiţie și de premiere a inteligenţei digitale şi excelenţei în comunicarea online, contribuind pe parcursul acestor ani la creşterea şi dezvoltarea industriei.
Gala de premiere Internetics 2020 va avea loc în luna octombrie, în format online. Detaliile vor fi comunicate în curând.
Internetics 2020 este un proiect The Institute, cu partener principal UniCredit Bank şi susţinut de IQOS, Absolut şi YouTube.
Get ready for #Internetics2020!
Gala de premiere Internetics 2020 va avea loc în luna octombrie, în format online. Detaliile vor fi comunicate în curând.
Internetics 2020 este un proiect The Institute, cu partener principal UniCredit Bank şi susţinut de IQOS, Absolut şi YouTube.
Get ready for #Internetics2020!