The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Internetics Throwback [2018//2019]

Articol / 25 Sep 2020 / INSTITUTE.RO
  • Internetics Throwback [2018//2019]
  • Internetics Throwback [2018//2019]Internetics 2018
  • Internetics Throwback [2018//2019]Jurizare, Internetics 2018
  • Internetics Throwback [2018//2019]Internetics Interactive Expo 2018
  • Internetics Throwback [2018//2019]Internetics Interactive Expo 2018
  • Internetics Throwback [2018//2019]Gala de Premiere, Internetics 2018
  • Internetics Throwback [2018//2019]Gala de Premiere, Internetics 2018
  • Internetics Throwback [2018//2019]Gala de Premiere, Internetics 2018
  • Internetics Throwback [2018//2019]Gala de Premiere, Internetics 2018
  • Internetics Throwback [2018//2019]Gala de Premiere, Internetics 2018
  • Internetics Throwback [2018//2019]Afterparty, Internetics 2018
  • Internetics Throwback [2018//2019]Internetics 2019
  • Internetics Throwback [2018//2019]Jurizare, Internetics 2019
  • Internetics Throwback [2018//2019]Jurizare, Internetics 2019
  • Internetics Throwback [2018//2019]Jurizare, Internetics 2019
  • Internetics Throwback [2018//2019]Gala de Premiere, Internetics 2019
  • Internetics Throwback [2018//2019]Gala de Premiere, Internetics 2019
  • Internetics Throwback [2018//2019]Gala de Premiere, Internetics 2019
  • Internetics Throwback [2018//2019]Gala de Premiere, Internetics 2019
  • Internetics Throwback [2018//2019]Gala de Premiere, Internetics 2019
  • Internetics Throwback [2018//2019]Gala de Premiere, Internetics 2019
  • Internetics Throwback [2018//2019]Afterparty, Internetics 2019
1/22
Anul acesta Internetics împlinește #20deani de activitate, motiv pentru care ne logăm la serverul cu amintiri și pregătim o serie de articole #throwback despre fiecare dintre cele 19 ediții de până acum, în timp ce o pregătim pe cea aniversară cu numărul 20. Începem așadar o numărătoare inversă… atipică.


 
2018://INTERNETICS

În 2018 competiția s-a adaptat iarăși pieței și a adus schimbări importante în structura categoriilor, a sistemului de punctare, dar și a procesului de jurizare.



Ediția 2018 a cuprins trei categorii principale: Digital Platforms, Digital Strategies și Interactive Campaigns.

Digital Platforms – categorie dedicată mediilor și tacticilor diverse de Comunicare folosite în comunicarea online și digitală, concentrate în jurul site-urilor, social media & mobile.

Digital Strategies – despre strategii de digital, indiferent de mediile utilizate, cu o abordare „how to do it” raportată la consumator; strategii prin care brandul se apropie și interacționează cu targetul.

Interactive Campaigns – despre eforturile unei campanii integrate sau full-digital, care integrează coerent toate componentele digitale. Secțiunile categoriei reprezintau mai multe industrii sau zone de piață.



O altă schimbare este împărțirea juraților în grupuri dedicate fiecăreia dintre cele 3 categorii, astfel, procesul de jurizare cuprindea 3 grupuri diferite de jurați.

Sistemul de puncte a fost de asemenea diferențiat în funcție de cele trei categorii. Sistem care stabilea la final câștigătorii titlurilor „Agency of the Year” și „Digital Client of the Year.

În structura competiției a fost inclusă și o secțiune dedicată „Social campaigns, political and awareness messages”. Pentru susținerea proiectelor de comunicare online dezvoltate pentru sectorul asociativ, în parteneriat cu Gala Societǎţii Civile, înscrierea în această secțiune se făcea gratuit.

Jurizarea Internetics 2018 a fost moderată de Alina Cătălina Bănuleasa, Lead UX Designer for FIFA @EA Sports & Co-founder Design Thinking Society.



Festivalul Internetics a cuprins și o expoziție de realitate virtuală (VR), realitate augmentată (AR) și instalații digitale, numită Internetics Interactive Expo. Expoziția a arătat cum interacționează tehnologiile digitale și industriile creative.

Proiectele expuse au fost realizate atât de studiouri locale cât şi internaţionale. Internetics Interactive Expo a dezvăluit modul în care tehnologiile digitale și industriile creative interacționează și aoferit vizitatorilor posibilitatea să exploreze conținut creativ într-un context nou și dintr-o perspectivă imersivă.



Gala de Premiere a avut loc la Deschis Atelier, unde gazda evenimentului a fost Alex Dona.



Finalul festivalului a fost sărbătorit apoi printr-un afterparty la Deschis Gastrobar.



Premii speciale:
• Premiul special al juriului – Best Use of Technology: „Tomorrow's Technology” de la MSL The Practice pentru Medlife;

• Premiul special Youtube - YOUTUBE ADS LEADERBOARD, pentru campania „Vodafone Smart Family – Probăm filtre” de la McCann Worldgroup România, WaveMaker;

• Premiul special YOUTUBE ADS LEADERBOARD PEOPLE’S CHOICE acordat campaniei JobZZ.ro - Mecanicii a 23 Communication Ideas, în urma voturilor persoanelor prezente în sală la Gala Internetics 2018;



• Premiul special pentru inovaţie în digital out of home a fost oerit pentru 3 proiecte: „The Perfect Draft” (agenţie: Kubis Interactive, brand: Pilsner Urquell), „Heineken 0.0” (agenţii: Starcom, Momentum, Tribal Worldwide, brand: Heineken 0.0) şi pentru „One Night Gallery + Artivive - Augmented Reality Art”;

Digital Client of the Year: KFC.



• Un alt trofeu special a fost premiul Trăiască Capra Vecinului, oferit în 2018 pentru prima dată de către GMP+Webstyler agenției Jazz Communication pentru campania Together for Magic Home.



Trofeul Agenția Anului a fost câștigat pentru a 4-a oară de MRM România.





2019://INTERNETICS

În 2019 Internetics a păstrat structura competiției, actualizată în ediția anterioară cu trei categorii principale: Digital Platforms, Digital Strategies și Interactive Campaigns; cu un grup de jurați dedicat fiecărei categorii și un sistem de puncte diferențiat în funcție de categorie.



Preşedintele Juriului Internetics 2019 a fost Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Head of Digital, Grey Nordic.

Este o mare onoare pentru mine să fiu președintele juriului și abia aștept să mă alătur jurizării celor mai inovatoare campanii la Internetics. Vedem în acestă zonă a lumii unele dintre cele mai rapide dezvoltări în tehnologie, iar varietatea metodelor de aplicare ale acestora reprezintă un stimulent creativ minunat.”, a declarat Lars Samuelsen anul trecut.



Gala de Premiere
s-a desfășurat la Ateneul Român şi a fost moderată de Alex Cotet şi Raul Gheba de la Sector 7.



Din dorința de a atrage atenția asupra importanței colectării selective și reciclării plasticului, Gala Internetics s-a alăturat inițiativei Plasti Prix - un proiect de responsabilizare, creat de The Institute & Lidl România pentru colectarea selectivă și reciclarea plasticului.

Trofeele oferite la ediția 2020 a competiției urmează astfel să fie realizate din plastic reciclat.

În plus, petrecerea care a sărbătorit câștigătorii Internetics 2019, PLASTI PRIX X INTERNETICS AFTER PARTY, a fost una plastic aware. Și s-a desfășurat în incinta fostului restaurant Cina, unde muzica a fost asigurată de Vlad Dobrescu.



Premii speciale:

• Premiul special Youtube - YOUTUBE ADS LEADERBOARD, pentru campania „eMAG: Libertate în fiecare zi”, de la Papaya Advertising pentru eMAg;

• Premiul special YOUTUBE ADS LEADERBOARD PEOPLE’S CHOICE acordat campaniei Istoria alternativă ING, de la Headvertising, în urma voturilor persoanelor prezente în sală la Gala Internetics 2019;

• Digital Client of the Year:
Samsung România.



• Trofeul Special - Trăiască Capra Vecinului:
Jazz Communication, câștigătoarea premiului în 2018 a acordat trofeul special, în 2019, campaniei ”Romania has rockers blood!”, de la Most Wanted Advertising pentru Rock FM.



Ediția trecută, trofeul Agenția Anului a revenit pentru prima dată agenției Leo Burnett Bucharest.



Călătoria prin serverul de amintiri se încheie aici and the throwback recap comes to an end. Now get ready for the Internetics 20th edition's content!


2020://INTERNETICS

Anul acesta Internetics marchează 20 de ani de competiţie și de premiere a inteligenţei digitale şi excelenţei în comunicarea online, contribuind pe parcursul acestor ani la creşterea şi dezvoltarea industriei. 

Gala de premiere Internetics 2020 va avea loc în luna octombrie, în format online. Detaliile vor fi comunicate în curând.
Internetics 2020 este un proiect The Institute, cu partener principal UniCredit Bank şi susţinut de IQOS, Absolut şi YouTube.

Get ready for #Internetics2020!