The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

22 de ani de INTERNETICS

Articol / 03 Aug 2022 / Andra Mihai
  • 22 de ani de INTERNETICS
1/1
Internetics este primul festival de branding, marketing și online advertising din România, care și-a propus de-a lungul timpului să reunească și să prezinte cele mai bune lucrări din industria digitală românească. Debutând odată cu dezvoltarea industriei online în România și contribuind la dezvoltarea și îmbunătățirea acesteia prin stabilirea standardelor în publicitatea online, în anul 2001 a avut loc prima ediție a competiției Internetics. Și, deși anul 2001 încă nu făcuse cunoștință cu Facebook, iar Google se înființase de abia 3 ani, domeniul digital se dezvolta rapid și devenea o nouă piață plină de oportunități. Atunci a apărut și nevoia unui festival care să încurajeze folosirea online-ului într-un mix de creativitate şi abordare strategicǎ: Internetics.



Dinamismul și competitivitatea domeniului au determinat și schimbările constante prin care a trecut Internetics de-a lungul timpului – de la categoriile de concurs, juriu & criterii de jurizare, până la programul festivalului. 



INTERNETICS IN REVIEW

Având rolul de a premia cele mai bune website-uri românești sau realizate de români, prima ediție Internetics a reușit să adune peste 600 de site-uri înscrise în competiție. Cea de-a doua ediție a adus deja schimbări în structura competiției, ținând pasul cu dinamica domeniului digital. Astfel că Internetics 2002 s-a conturat în jurul a două mari capitole: Online & Offline: Online: competiția pentru alegerea celor mai bune site-uri românești; Offline: seminarii dedicate web-ului românesc și gala de premiere.



În 2003, Internetics a devenit un festival de comunicare digitală care recunoștea excelența și inovația în utilizarea internetului și a noilor tehnologii de comunicare, propunându-și astfel să scoată în evidență noi segmente de piață și să ajute în continuare la formarea industriei, definirea ei și înglobarea tuturor mecanismelor nou apărute. 



Internetics 2005 a avut și rolul extrem de important al unui instrument de informare pentru antreprenorii români care voiau să își deschidă afaceri online sau să să își digitalizeze afacerile actuale, în timp ce Internetics 2006 s-a reorganizat în jurul a trei competiții distincte: Web Promo, Web Space și Web Graphic.




În 2008 au fost introduse trei noi categorii de concurs: online content, online business și online advertising and communication, cea din urmă fiind cea mai disputată categorie a ediției.



Internetics a devenit un festival dedicat brandingului, marketingului și advertisingului online în 2009, aceasta fiind și primul an când au fost acordate premii pentru: Best Use of Viral Video / Best use of Advertising Games & Best use of Social Media.



În 2011 a fost introdusă secțiunea Best Use of Mobile - dedicată utilizării creative şi inovatoare a mijloacelor de comunicare prin intermediul telefonului mobil, a tabletelor sau a diferitelor componente şi servicii mobile. În cadrul ediției cu numărul 13 a fost lansată și o competiţie de GIF-uri experimentaliste, pe tema “when you work in online”. Competiţia s-a desfăşurat pe platforma experimentalist.ro, iar provocarea a constat în realizarea unui GIF care să ilustreze cât mai creativ cum este să lucrezi în industria de online. 



Categoria Social Media a întregistrat cele mai multe înscrieri din competiția din 2017. Astfel o nouă etapă a digitalului a ieșit mai mult în evidență și anume folosirea Social Media în comunicarea brandurilor.



Anul 2018 a adus o nouă schimbare în structura competiției, anume introducerea categoriilor Digital Platforms, Digital Strategies și Interactive Campaigns.



În ultimii 2 ani, Internetics s-a mutat exclusiv online și a promovat cele mai noi tehnologii și trenduri digitale. Astfel, în 2020 cresterea și evoluția gaming-ului ca tool în comunicarea brandurilor a fost evidențiată printr-un eveniment inedit în Minecraft care a marcat 20 de ani ai competiției, în timp ce ediția din 2021 a fost dedicată tehnologiei blockchain și impactului pe care aceasta îl va avea în modelele de business si comunicare ale companiilor.



Așadar, cu o structură orientată către strategii digitale și campanii interactive și un format adaptat contextului actual, Internetics își continuă și anul acesta misiunea de a premia cela mai bune campanii și strategii. Înscrierile pentru ediția 2022 vor începe la începutul lunii septembrie, iar evenimentul de premiere va avea loc în luna noiembrie.


INTERNETICS RELATED PROJECTS


Internetics 2009 a găzduit evenimentul TweetBeerMeet – o întâlnire între reprezentanți din partea Clienților și reprezentanți ai taberei Agențiilor. În cadrul dezbaterilor s-au discutat perspectivele diferite ale fiecărei grupe, ce așteptări are Clientul de la Agenție și invers și cum pot crea împreună o echipă unită, cu obiective comune, care să susțină activitatea industriei în care activează.



La cea de-a 10-a aniversare a avut loc evenimentul HotSpot, un eveniment în cadrul festivalului care a cuprins discuții despre diferențele dintre sistemele de operare și cum influențează acestea comunicarea companiilor; o masă rotundă despre măsurarea eficienței comunicării online în România. Internetics HotSpot a continuat și în 2011, subiectele principale ale întâlnirilor fiind: folosirea aplicațiilor mobile drept unul dintre cele mai importante canale de comunicare dintre companii și publicul lor și construirea imaginii personale în mediul online.



Ediția cu numărul 12 a avut în program:

Internetics HotSpot
 cu 2 paneluri de discuții, în care specialiști din industrie au explicat evoluția campaniilor sociale în mediul online și au analizat studiile de caz ale unor branduri care au activat pe perioada Jocurilor Olimpice 2012. 



YouTubeFilms Night - o proiecție a celor mai virale video-uri de pe Youtube, alături de o scurtă istorie a platformei.
YouTube Films a avut loc la Grand Cinema Digiplex Băneasa și a cuprins și un concurs, în care 3 bloggeri Tunaru.ro (Alexandru Tunaru), Refresh.ro (Costin Cocioabă), marketing20.ro (Alexandru Negrea) au premiat 21 de câștigători.



Expoziţia QR&BR - 16 QR code-uri inovatoare, care odată scanate făceau trimitere către câştigătorii Internetics 2012. Evenimentul a avut loc la scurt timp după Gala de Premiere Internetics 2012 și s-a desfășurat la Energiea Pub. Exponatele au reuşit să surprindă într-un mod artistic elemente din campaniile câştigătoare, fără a le dezvălui din prima identitatea.



2015 a adus în atenția publicului Expoziția Digital Artists @ Internetics. Desfășurată la Arcub (Hanul Gabroveni), expoziția și-a propus să prezinte lucrări digitale care să inspire și să arate cum tehnologia poate fi folosită în viața de zi cu zi, prin exponate interactive și senzoriale.



Internetics 2016 a găzduit Internetics Digital Week - o expoziție și o serie de conferințe care și-au propus să investigheze cum interferează digitalul în trei domenii: social, business și artistic.
 


Stay tuned și află ce surprize îți pregătește ediția Internetics cu numărul 22!