The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

RADU PILAT // ADC*RO -NEW FACES

Who's who / 08 Apr 2016 / INSTITUTE.RO
  • RADU PILAT // ADC*RO -NEW FACES
  • RADU PILAT // ADC*RO -NEW FACES
  • RADU PILAT // ADC*RO -NEW FACES
1/3
HISTORY 

He started in 2002 as a Junior Copywriter in McCann Erickson. After 8 years, some awards and clients like Coca-Cola, BURN Energy Drink, Fanta, Sprite, Stella Artois, Golden Brau, Heineken, Tomi, Unilever, he accepted a challenge and became Chief Creative Officer for Momentum Bucharest. In 2012 Radu wanted something more so he started his entreprenurial adventure: Heist Industries, the only Community Marketing agency in Romania.

AWARDS

2005 Silver Drumstick in Golden Drum – „Safety Opener” Stella Artois
2008 Grand Prix in Print, Grand Prix in Food Category and Agency of the Year with Maggi Instant Soups Campaign

MINI INTERVIEW

Tell us what drives you. How do you overcome creative block?
I see advertising as entertainment, so the look of people enjoying moments, pieces of content or campaigns that I’ve created is the thing that gets me going. I never get blocked as I really enjoy what i do.

What’s the greatest thing advertising has taught you?
Keep it real. Your work should be first and foremost appreciated by normal people and not juries. Get out on the street and make people feel, laugh and have fun while doing so.