The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

ADC România anunță în luna februarie câștigătorii premiilor Top 3 ADC*RO 2020

Articol / 28 Ian 2021 /
  • ADC România anunță în luna februarie câștigătorii premiilor Top 3 ADC*RO 2020
  • ADC România anunță în luna februarie câștigătorii premiilor Top 3 ADC*RO 2020
  • ADC România anunță în luna februarie câștigătorii premiilor Top 3 ADC*RO 2020
  • ADC România anunță în luna februarie câștigătorii premiilor Top 3 ADC*RO 2020
  • ADC România anunță în luna februarie câștigătorii premiilor Top 3 ADC*RO 2020
  • ADC România anunță în luna februarie câștigătorii premiilor Top 3 ADC*RO 2020
  • ADC România anunță în luna februarie câștigătorii premiilor Top 3 ADC*RO 2020
  • ADC România anunță în luna februarie câștigătorii premiilor Top 3 ADC*RO 2020
  • ADC România anunță în luna februarie câștigătorii premiilor Top 3 ADC*RO 2020
  • ADC România anunță în luna februarie câștigătorii premiilor Top 3 ADC*RO 2020
  • ADC România anunță în luna februarie câștigătorii premiilor Top 3 ADC*RO 2020
  • ADC România anunță în luna februarie câștigătorii premiilor Top 3 ADC*RO 2020
1/12
În fiecare lună ianuarie, ADC România sărbătorește premiile anuale Top 3 ADC și aplaudă toate proiectele prezente în top de-a lungul anului trecut. Anul acesta ar fi avut loc cea de-a cincea ediție a premilor Top 3 ADC în care industria de publicitate din România s-ar fi adunat iarăși la Institute The Café pentru a celebra împreună prima petrecere din noul an.

Ținând cont de situația anului trecut, dar și pentru a păstra măsurile de siguranță impuse de această perioadă, evenimentul de anul acesta nu va mai avea loc, iar premiile vor fi comunicate prin postări pe paginile de Facebook și Instagram ale ADC România.


Premiile anunță cea mai bună idee a anului, brandul cu cele mai multe prezențe în top, dar și creativii care au înscris campanii lună de lună în topul anului 2020.

Proiectul Top 3 ADC a luat naștere în 2016 și premiază campanii care s-au remarcat pe şase medii: TV, Outdoor, Radio, Print, Digital şi Experiential / BTL. La finalul fiecărei luni, aceste categorii au propriul Top, cu Locurile 1, 2, 3 şi Mențiuni. Lucrarea care are cea mai mare notă devine Lucrarea Lunii.

În 2020 a fost adăugată în concurs și categoria Graphic Design, care cuprinde proiecte de identitate, editorial, packaging, ilustrație, typography sau type design.

Din cele peste 300 de proiecte înscrise în Top 3 ADC de-a lungul anului 2020, peste 70 de campanii au fost premiate cu Lucrarea Lunii/Locul 1/Locul 2 sau Locul 3. Printre câștigători se numără următorii:

441 Design Studio / Adrian Ioța / Andrei Grosu / Artemisa Pascu / Aural Eye / Baobab Studio / Beans&Dots  / Bianca Dumitrașcu / Bogdan Anghel / Bogdan Ceaușescu / cap / Cheil Centrade / Circles Colab / Dan Frînculescu / Dan Perjovschi / Daniel & Andrew / DDB / Decât o Revistă / Dume de Mestecat / Electric Castle In-House / Fabrik / Florăria Iris / FriendsTBWA / Gabriel Barbu / Gavrilă & Asociații / Gazeta Sporturilor / Headvertising / Hope and Homes for Children / Initiative / Jazz Communication / Kubis / Leo Burnett / Local Design Circle / McCann Worldgroup / MRM România / MSL The Practice / MullenLowe / MullenLowe Profero / Next Advertising / Oana Barbonie / ontheroof / Orange / Papaya Advertising / Publicis / Rusu+Borțun / Sebastian Pren / Sector 7 / SmartPoint / Snapshot Communication / Street Delivery / Telekom / THE NEW / Three / TypeThursday Bucharest / Victor Bartiș / Visual Playground / Vodafone.

 
Se luptă pentru titlul de Idea of the Year campaniile care au obținut Lucrarea Lunii (cel mai mare punctaj) în fiecare dintre cele 12 luni ianuarie – decembrie 2020:
 
1.     Lucrarea Lunii ianuarie // KFC - Killer Discounts (MRM România)
 
Campania a implicat 5 jucători profesioniști de Fortnite - fiecare dintre ei reprezentând un anumit tip de discount – care și-au provocat fanii să îi invingă în meciuri pentru a beneficia de reduceri la meniurile KFC.
Echipa creativă: Ionuț Raicu | Art Director & Mădălina Pop | Copywriter.

Ioana Gheorghiță, Brand Strategist & membră ADC*RO: „O idee care întoarce pe dos paradigma în care brandurile aleargă după consumatori.

 

2.     Lucrarea Lunii februarie // Telekom - Ghiță Ciobanul s-a portat la Telekom (Leo Burnett)

Seria de spoturi arată povestea lui Ghiță Ciobanul care s-a portat la Telekom în funcție de noile nevoi ale familiei și fermei sale.
Echipa creativă: Andreas Aron | Group Creative Director; Viorel Holovach | Senior Art Director; Andrei Petrea, Eduard Cîrstea | Art Directors & Șerban Tudorache, Teodor Chiripuci | Copywriters. 

Miruna Dumitrescu, Group Creative Director Publicis România & membră ADC*RO: „ Are doza necesară de curaj și de nebunie care poate să facă dintr-un brand top of mind o bună bucată de timp.”

 

3.     Lucrarea Lunii martie // Lidl – Cămara noastră - Bucate ca la Carte - Masa lui Rebreanu (MullenLowe)  

Proiectul explică modul în care sunt prezentate mâncărurile tradiționale românești în operele literare și își propune să recreeze mesele din cărțile marilor autori.
Echipa creativă: Group Creative Directors Mihai Costache | Copywriter & Silviu Antohe | Art Director și Andreea Popa | Senior Copywriter & Andra Vlasceanu | Art Director.

Emanuel Borcescu, Head of Art FCB Bucharest & membru ADC*RO: „Acest proiect demonstrează că într-adevăr craftul poate face diferența. Mi-au placut atmosfera, umorul și, mai mult, autoironia campaniei.

 

4.     Lucrarea Lunii aprilie // Galantom - Dăruiește-ți ziua (Jazz Communication)

Site-ul campaniei cuprinde, ilustrate într-o frescă, diferite cauze sociale către care oamenii își pot dona ziua de naștere.
Echipa creativă este formată din Răzvan Raicu | Art Director & Andreea Ghenoiu | Copywriter.

Laura Nedelschi, Independent Creative Director & membră ADC*RO: „Mi se pare frumos ca în peisajul comunicării cu ilustrații basic de stock, să ne bucurăm ochii și sufletul cu o execuție făcută cu atât de mult respect pentru craft.


5.     Lucrarea Lunii mai // DoR „O zi întreagă, când pandemia va trece

DoR (Decât o Revistă) a lansat un call pentru public pe Instagram - a reieșit o poezie care ne-a încurajat să visăm la ce vom face când ne vom putea întoarce la viața de dinainte de pandemie.
Echipa creativă este formată din Andrei Pacea | Ilustrator, Silvia Grădinaru | Versuri & comunitatea DoR.

Bianca Dumitrașcu, Founder & Designer | Ampersand Studio & membră ADC*RO: „Un exercițiu frumos de optimism. Sunt tot mai rare momentele care ne mai trezesc sentimentul de apartenență”.


 


6.    Lucrarea Lunii iunie // Lidl - Cămara noastră - Bucate ca la Carte - Masa lui Caragiale (MullenLowe)

Seria, care urmărește felul prin care scriitorii români prezentau în operele lor bunătăți tradiționale locale, continuă în luna iunie cu al doilea episod.
Echipa creativă: Group Creative Directors Silviu Antohe | Art Director & Mihai Costache | Copywriter și Andra Vlăsceanu | Art Director & Andreea Popa | Senior Copywriter.

Alex Negoescu, Group Creative Director | Publicis România & membru ADC*RO: „Masa lui Caragiale - o nouă execuție remarcabilă dintr-un proiect remarcabil, de la insight-ul proustian până la madeleinele din instore.”

 

 
7.    Lucrarea Lunii iulie // Victor Bartiș - Kaftan Serif

Graphic designerul Victor Bartis a creat un nou font, un instrument util pe care creativii din diferite domenii îl pot folosi în lucrările lor.

Răzvan Căpănescu, Creative Partner | Wings CLL & membru ADC*RO: „Precum îi spune și numele, linia încorporează moștenirea caftanului boieresc și plutește ca o manta. Doar că ancorată bine de serif. Reușeste să fie decorativ și în același timp simplu (în cel mai bun sens). Graphic design așa cum ar trebui să fie – cu obsesie pentru detaliu”.
 


 
8.    Lucrarea Lunii august // Pepsi Retro Studio (DDB România)

Proiectul prezintă cinci artiști celebri ai zilelor noastre care au reinterpretat hituri clasice românești, pentru a sublinia legăturile dintre generații și continuitatea gusturilor.
Echipa este formată din: Ștefan Vasilachi (Creative Director), Mihai Calotă (Senior Art Director), Iulia Strejan (Art Director) și Alex Tocilescu (Senior Copywriter).

Arpad Rezi, Creative Partner, Circles Colab & membru ADC*RO: „O campanie pe brand cu o execuție care iese din 360-ul clasic, publicitar, mergând în zona de entertainment - cu o serie de melodii care au prins și pe care le poți auzi la radio sau terase."




9.    Lucrarea Lunii septembrie // Salvați zona verde Domnișoara Pogany - Armata de jucării (FriendsTBWA)

Scopul proiectului: strângerea de semnături pentru crearea unui parc în cartierul Constantin Brâncuși, după ce spațiul a fost modificat în teren necesar construcțiilor imobiliare.
Echipa creativă este formată din: Lavinia Plohod, Bogdan Dănăilescu (Art Directors) & Vlad Mareș, Vlad Belcin (Copywriters), Adrian Preda (Creative Director).

Laura Nedelschi, Independent Creative Director & Senior Copywriter și membră ADC*RO: „Creat de oameni reali, pentru o problemă reală, cu animale de pluș reale :). Bătăios și heart-warming.”




10.    Lucrarea Lunii octombrie // UNFIHISHED by EIDOS FOUNDATION - Don’t Take Them for Granted
(Baobab Studio)

Un proiect dedicat personalului medical din prima linie în lupta cu pandemia Covid-19. Peste 70 de ore documentate în principalele spitale din București.
Echipa: Cristian Movilă (Photography), Capucine Gros (Text), Benedict Cumberbatch (Voice-over), Radu Manelici (Graphic Design), Andrei Bălășoiu (Video Editing | Avanpost) și Marius Leftarache (Sound Editing | Avanpost).

Liviu Țurcanu, Creative Director Mercury 360 și membru ADC*RO: „O conversație deschisă prin care realitatea din spitale devine realitatea din casele noastre. Este un exercițiu de empatie care sunt sigur că ne va deschide inimile și ne va reconecta”.




11.    Lucrarea Lunii noiembrie // Banca Transilvania – NEO (Three)

Un spot care explică armonia dintre tehnologie și om cu ajutorul unei coregrafii între NEO animat și utilizator.
Echipa creativă: Andrei Tripșa & Sabin Staicu.

Marius Tianu, Freelance Creative și membru ADC*RO: „Atunci când reduci la minimum necesar zgomotul de fond, dai șansa coregrafiei și muzicii să te seducă. E cât se poate de neonormal”.
12.    Lucrarea Lunii decembrie // Banca Transilvania - Hai să facem treabă, România! (Three)

O execuție dedicată Zilei Naționale a României, o urare ieșită din comun - printr-un colaj din antrenamentele Simonei Halep.
Echipa creativă este formată din Andrei Tripșa și Sabin Staicu.

Bob Toma, Creative Director, Abbott Labs, Chicago și membru ADC*RO: „Spui Halep, spui România, performanță, mândrie națională, ingredientul perfect pentru orice brand românesc. Surprinzând însă efortul, perseverența, munca din spate, în forma acestui discurs non-verbal, sunt detaliile care-l fac outstanding.


Titlurile Client of the Year, Art Director & Copywriter of the Year vor fi acordate pe baza unui sistem de calcul, în funcție de numărul de prezențe din top și a pozițiilor ocupate.
Iar premiul Idea of the Year va fi votată de către membrii ADC dintre cele 12 proiecte care au câștigat Lucrarea Lunii în 2020.

Premiile Top 3 ADC 2020: Idea, Client, Art, Copy of the year vor fi comunicate în luna februarie.

***
Printre cele mai importante proiecte ADC România se numǎrǎ: Şcoala ADC*RO, ADC Focus şi Top 3 ADC. Art Directors Club România (ADC*RO) a fost înființat în 2008 și reprezintă o asociație non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova și de a recunoaște excelența în creativitate. Misiunea organizaţiei este de a conecta şi de a aduce împreună cele mai puternice talente creative şi de a le pune la dispoziţie instrumente prin care să se manifeste cu solidaritate, generozitate şi excelenţă profesională.

Mai multe pe:
www.adcromania.ro
www.facebook.com/ADCRomania